alu-zinkspray

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Ik heb de alu zinkspray van motip op mijn carter, maar na 7 dagen was ik bezig met het ontvetten van de binnenkant en kon ik de lak er zo afpoesten met een natte benzine lap.

MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP
MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP

Nu zou de lak benzine bestendig moeten zijn, dus neem ik ff aan dat de uitharding misschien door omstandigheden niet goed is verlopen. Maar heeft iemand ervaring met deze lak en kan dit bevestigen, voordat ik het er weer op spuit -O-
 
En er schijnt ook een soort beits te zijn, wie weet de naam daarvan?

(Ik gebruik nooit wat n.l. maar kan wel een keer handig zijn als ik alu las wat buiten komt te staan, en mooi moet blijven, ik maak ook podia delen enzo n.l.)
 
Dat is voor onbehandeld en behandeld staal.


Er staat naks over aluminium.
En daar is jouw cartertje van gemaakt.

Aluminium moet je primen met alu primer.

Juist dat was ik vergeten te vermelden, ik heb hier eerst eens naar gevraagd aan Motip:

Goedendag, op een spuitbus van alu-zinkspray van Dupli-color staat dat deze ook op aluminium een dekkende laag geeft. Bij de alu-zinkspray van Motip zie ik dit echter niet staan, heeft deze geen hechting op aluminium?

Dit was het antwoord:
Beste meneer/mevrouw,

De Motip alu-zinkspray is ook geschikt voor op aluminium. Belangrijk is wel dat het aluminium goed ontvet word om optimale hechting te krijgen. Bijgevoegd het technisch informatieblad van dit product.

Met vriendelijke groeten,

MOTIP DUPLI B.V.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de alu zinkspray van motip op mijn carter, maar na 7 dagen was ik bezig met het ontvetten van de binnenkant en kon ik de lak er zo afpoesten met een natte benzine lap.

MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP
MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP

Nu zou de lak benzine bestendig moeten zijn, dus neem ik ff aan dat de uitharding misschien door omstandigheden niet goed is verlopen. Maar heeft iemand ervaring met deze lak en kan dit bevestigen, voordat ik het er weer op spuit -O-

Zinkspray is bedoeld als roestwering op blank metaal.....onder spuitlak.....als je dat spul als lak gebruikt, is het heel snel weer weg....
 
soer1.jpg
 
Ik heb de alu zinkspray van motip op mijn carter, maar na 7 dagen was ik bezig met het ontvetten van de binnenkant en kon ik de lak er zo afpoesten met een natte benzine lap.

MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP
MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP

Nu zou de lak benzine bestendig moeten zijn, dus neem ik ff aan dat de uitharding misschien door omstandigheden niet goed is verlopen. Maar heeft iemand ervaring met deze lak en kan dit bevestigen, voordat ik het er weer op spuit -O-

In principe heb je de beste keuze gemaakt als het op spuitbussenverf (epoxy-ester) aankomt en de bestendigheid tegen benzine. Echter de bestendigheid blijft maar matig.
(niet alle reclame teksten geloven ;) )
Belangrijk is dat de ondergrond heel goed vet vrij is, en liefst wat opgeruwd wordt d.m.v. schuren. Waterproof schuren met Jif o.i.d. is prima.
Ook belangrijk is de temperatuur, wanneer het beneden de 10 C is, is het te koud om een goede vernetting in de verflaag te laten ontstaan. De verf droogt wel maar er wordt eigenlijk geen goede verflaag gevormd.
Wil je een betere bestendigheid tegen olie en benzine dan zul je naar twee-componenten epoxy of polyurethaanverf moeten overstappen. Deze is echter alleen door de professional te verkrijgen en te verspuiten.

Groetjes,
Big Smile :)
 
hehe :P het duurde ff maar toch ;). Nu heb ik wel blanke lak klaar staan i.v.m. zulke vage problemen, maar als het aan de hechting ligt gaat dit natuurlijk niet werken. Dus wort mijn hoofdvraag nu of alu-zink spray in ieder geval daadwerkelijk hecht aan aluminium?

misschien is deze anders :? "Will adhere to all metals"
http://www.wurth.co.kr/admin/board/news_img/metal/알루미늄 스프레이.pdf
 
Laatst bewerkt:
hehe :P het duurde ff maar toch ;). Nu heb ik wel blanke lak klaar staan i.v.m. zulke vage problemen, maar als het aan de hechting ligt gaat dit natuurlijk niet werken. Dus wort mijn hoofdvraag nu of alu-zink spray in ieder geval daadwerkelijk hecht aan aluminium?

Ja, die hecht, maar zie mijn vorige post.
Is die blanke lak dan wel bestand tegen benzine? (Denk het niet ;) )
 
klopt dat is hij inderdaad niet maar gaat wel weer tot 650 graden :P (dat is een overkill ik weet het). -O- Hmmm poedercoaten is ook leuk he.

Had het blok BTW glasparel laten stralen, maar ik vind het geen stijl van Motip dus hier ga ik achteraan. Vind 10 Euro niet duur voor zo'n bus, maar al die tijd die er in zit om die rommel er weer af te krijgen B|
 
Laatst bewerkt:
klopt dat is hij inderdaad niet en maat gaat wel weer tot 650 graden (dat is een overkill ik weet het). -O- Hmmm poedercoaten is ook leuk he :P

Tot 650 C dan is deze lak op basis van siliconen en verhard (vernet) pas goed wanneer deze boven de 200 C wordt verhit. Is wel een erg heet carter hoor!!!!
Dus niet gebruiken!!!

Poedercoaten voor een carter :N
LATEN NATLAKKEN IN EEN TWEE COMPONENTEN SYSTEEM! :Y
 
idd, de lak moet worden afgebakken. De carter helften zijn overigens compleet leeg en er zijn dus geen onderdelen die schade ondervinden. i.v.m. De krimppassing v/d lagers zijn de carters al eerder een zo sterk verhit geweest, om deze te verwijderen. hmmm en ik wist idd, van het bestaan van 2K lak, maar het ging eerder om preventie van oxidatie i.p.v. optisch resultaat. Dus vond ik 2K toen best prijzig -O- .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan