Dat is nou niet echt een foto waar je details in kan zien of het nou echt mooi gelukt is.ik reviseer al jaren oltimers en ik gebruik enkele nog engine paint paint van Motip .
ik straal eerst het deksel , daarna goed en lang spoelen met water .
eerst ontvetten , dan spuiten , laten drogen , een half uurtje in de oven op 120 graden en het is als nieuw en krasvast .
het is ook benzine en oliebestendig .
zie hier een gereviseerd topeind welke gespoten is met motip engine paint en daarna in de oven gebakken .
Ja, dan niet meer...Die klepdeksels zijn in de fabriek gepolijst en voorzien van een harde laag blanke lak
Ik heb eerst de roterende staalborstel gebruikt.
Da’s onzin, je kan alles door een bedrijf laten doen.Als je het echt mooi wil hebben moet je het door een bedrijf laten doen,dat resultaat behaal je als
Piet de poetser zelf nooit,scheelt je ook nog eens zere vingers.
Een matte zilver-achtige verf is vaak prima hittebestendig rond/boven de 100 graden. Dat komt omdat het een hele dunne basecoat is en die hebben een redelijk open porie. Ik heb vroeger ook vaak met simpele velgenspray motorblokjes gedaan die dan best lang netjes blijven (hangt van de voorbehandeling af).Het is duidelijk dat je nog nooit een kleppendeksel hebt vastgelopen na een rit.
Zie hierboven.
Lijkt me sterk dat je motorkap heter wordt dan 100° C.
Maar dat is nog altijd geen probleem voor een goede (normale) lak.
Wat je schrijft dat is pas onzin het heeft niets met een kant en klaar fiets kopen te maken,je krijgt het gewoon niet zo mooi als een bedrijf het doet,en ik heb er al heel wat uren polijstwerk opzitten,maar echt zo glad en glimmend als hun dat kunnen gaat je echt niet lukken.Da’s onzin, je kan alles door een bedrijf laten doen.
Het scheelt wel een hoop werk ja, maar dan kan je beter een kant en klaar gerestaureerde fiets kopen.
Zelf doen is een belangrijk deel van het restaureren.
Zij hebben ook geen magisch apparaat, met een dotje poetskatoen en tube metalpolish gaat het niet lukken nee...Wat je schrijft dat is pas onzin het heeft niets met een kant en klaar fiets kopen te maken,je krijgt het gewoon niet zo mooi als een bedrijf het doet,en ik heb er al heel wat uren polijstwerk opzitten,maar echt zo glad en glimmend als hun dat kunnen gaat je echt niet lukken.
Het is maar net waar je genoegen mee neemt,wil je zelf uren aan het poetsen gaan dan moet je dat vooral doen.
Voor een ieder zijn gemoedsrust, het was een koperen borstel.Gebruik wel een roestvrij staal borstel. Een gewone staalborstel veroorzaakt extra roest / corrosie
je krijgt het wel net zo mooi, het hangt er maar van af wat je er voor over hebt. Bernie op het KR1 forum is een polish-freak, en geen bedrijf dat het beter zal doen dan hem. echt niet.Wat je schrijft dat is pas onzin het heeft niets met een kant en klaar fiets kopen te maken,je krijgt het gewoon niet zo mooi als een bedrijf het doet,en ik heb er al heel wat uren polijstwerk opzitten,maar echt zo glad en glimmend als hun dat kunnen gaat je echt niet lukken.
Het is maar net waar je genoegen mee neemt,wil je zelf uren aan het poetsen gaan dan moet je dat vooral doen.
Tja dat is vanaf een foto moeilijk te beoordelen,iets glimmend krijgen dat kan iedereen wel,maar ga je het dichterbij bekijken zitje krijgt het wel net zo mooi, het hangt er maar van af wat je er voor over hebt. Bernie op het KR1 forum is een polish-freak, en geen bedrijf dat het beter zal doen dan hem. echt niet.
Ja zo 1 kende ik ook,een Antiliaan,die deed dat voor al zijn mede drag race broeders en ook nog op aanvraag voor anderen,wees maar zeker, ze zijn perfect !
Maar Bernie is gene normale op dat vlak , is dikwijls dagen van huis voor zijn werk en naast wat propere onderbroeken steekt hij ook wat onderdelen en zijn polish in zijn valies. hij heeft tijd zat op zijn hotelkamer op te polishen ...
Oké, doe eens een merk?om het mooi te houden kan je insmeren met die harde wax voor lakwerk
O denk maar niet dat het eraf brand op mijn uitlaten blijft het meer dan 4 maanden werken .
Bedoel dus die wax die als een dikke pasta in een blik zit
Sorry voor het late antwoord, was even niet in den lande... nee, diesel nog niet geprobeerd, werkt ook goed voor de rest van het motorblok? En dan hoe de diesel neutraliseren voordat de motor gestart wordt?Mooi hoor. Heb je het nog geprobeerd met Diesel?
Wel eerst poetsen nadat het lang is ingetrokken en dan gewoon wassen.Sorry voor het late antwoord, was even niet in den lande... nee, diesel nog niet geprobeerd, werkt ook goed voor de rest van het motorblok? En dan hoe de diesel neutraliseren voordat de motor gestart wordt?
Goede tip, ga ik proberen, blok zelf is ook best wel een beetje vies (wel droog).. thanks!