Amerika vakantie

karl54

Rookie
24 dec 2008
23
0
Huissen (Gelderland)
Hallo wil dit jaar gaan toeren in Amerika met de organisatie ATP motorreizen heeft iemand hier ervaring mee..!!.
Wat tips zijn welkom en wat is de beste tijd wat het klimaat betreft in Arizona Nevada.
 
We hebben hier wel een USA expert... Da's FHM...
Stuur hem eens een pb-tje, zou ik zo zeggen, want hij gaat er regelmatig heen t.b.v. een tochtje... elk jaar dus... ;)
 
ATP is professioneel genoeg.

Ik zeg doen! (en qua klimaat zou ik dan gaan in het voor- of het naseizoen, want met die hitte is het anders niet te doen)

Dan mogen nu de mensen komen die gaan zeggen dat hoogseizoen ook kan, ja dat kan, maar met 45'C+ is motorrijden ook niet echt leuk meer.
 
Laatst bewerkt:
En wat klimaat betreft, bij voorkeur niet midden in de zomer want dan is het te heer, maar ook niet te vroeg in het voorjaar want dan ligt er op sommige plekken (North Rim Grand Canyon bijvoorbeeld) nog sneeuw en zijn ze niet bereikbaar. Juni of September zijn mooie maanden.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me geweldig in de V.S. rijden.. Staat al 'n tijd op de dit-wil-ik-ooit-nog-eens-doen-lijst.. Maar dan wel op een sportmotor :Y Zie dat ze daar alleen (naast de BMW'S) harleys verhuren.. Sowieso maar even wachten tot m'n 25kw voorbij is, anders kan ik helemaal niks huren denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar dan wel op een sportmotor

Ik had een GS1200 besteld maar helaas hadden ze die niet meer. Dan maar een Road King... Heb er geen moment spijt van gehad !!! Amerika is geen Duitsland, dus een sportmotor is niet echt aan te raden. Heb een stuk op een GS van een reisgenoot gereden en zo'n motor is geweldig op korte en bochtige wegen :} Maar op langere stukken kun je m.i. toch beter een echte cruiser rijden. :]
 
Laatst bewerkt:
En wat klimaat betreft, bij voorkeur niet midden in de zomer want dan is het te heer, maar ook niet te vroeg in het voorjaar want dan ligt er op sommige plekken (North Rim Grand Canyon bijvoorbeeld) nog sneeuw en zijn ze niet bereikbaar. Juni of September zijn mooie maanden.
Ik ben ooit (zonder motor) half mei naar Arizona geweest, en daar was het toen al 40+ graden. Ik ben nog nooit zo rood geweest, en het was een van de weinige keren dat wind-tegen-lopen warmer is dan wind-mee-lopen (gevoelstemperatuur neemt toe naarmate het harder waait als het warmer is dan je lichaam).
 
Ik heb in september 2006 voor drie vrienden en mezelf een twee weekse tocht georganiseerd met Las Vegas als start en eindpunt. Kan je nog wel wat tips geven als je het zelf zou willen doen.
Ben al vaker in de VS geweest en het land laat zich makkelijk bereizen, ook met de motor. Ben het wel eens met de keuze voor een cruiser, kon er niets aan doen, na die vakantie moest de Honda de schuur uit om plaats te maken voor een Harley Roadking....

Wil je meer weten stuur maar een PM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan