Amsterdam - MFA deel 36: Dagvaardingen & Berminspecties

Status
Niet open voor verdere reacties.
welkom arne,motorbeurs wordt ook voor mij vrijdag avond,moet zaterdags 75 vrachtwagens programeren(ff dagje werk dus)

Thanx! Heb vrijdag maar een dagje vrij genomen dus kan lekker rustig alles even bekijken.. :Y
Nu nog mooi weer en dan kan ik ook mooi met de brommer :]
 
Hallo allemaal!

Na een paar weekjes meelezen kom ik me hier ook maar even melden. Mijn naam is Arne Schuurman 27 jaar en na een aantal jaartjes woonachtig te zijn geweest in Zwolle nu toch weer terug in Amsterdam! :P
Zodra ik vrije tijd heb zit ik op de motor dus het lijkt me gaaf om eens een keer wat ritjes mee te rijden!

ff een plaatje van mijn motor:
betere foto volgt na mooi weer

[afbeelding]

wie weet tot snel!!



:W
 
Gezocht,rood/bruine opel corsa b,met rechter zijschade spiegel en sierlijsten ontbreken,de eigenaar van deze auto heeft de auto van m'n ouders en die van de buren geramd!
 
Iemand enige ervaring met 1 van de volgende helmen?

De Schuberth S2
images


Of Scorpion EXO 1000
images


Ben aan het twijfelen tussen deze 2 helmen, en ga ze daar ook even passen..
Prijs is ook een groot verschil maar speelt in eerste instantie niet mee.
Wil een nieuwe helm a.s. zaterdag kopen op de beurs dus als er iemand is die nog wat anders aan raad hoor ik het graag.

Het liefst een zo stil mogelijke helm die goed aerodynamische is.
 
Iemand enige ervaring met 1 van de volgende helmen?

De Schuberth S2
[afbeelding]

Of Scorpion EXO 1000
[afbeelding]

Ben aan het twijfelen tussen deze 2 helmen, en ga ze daar ook even passen..
Prijs is ook een groot verschil maar speelt in eerste instantie niet mee.
Wil een nieuwe helm a.s. zaterdag kopen op de beurs dus als er iemand is die nog wat anders aan raad hoor ik het graag.

Het liefst een zo stil mogelijke helm die goed aerodynamische is.
If you're lookign for a silent and aerodynamic helmet you should check out Schuberth SR1.
Amazing helmet but amazing price as well. :+

http://www.schuberth.com/en/motorcycle/sr1.html

And here a photo of mine:

full

full


Anyway, whatever you choose make sure it's tight fit.
If it's too comfortable there's a big chance it will be too big in a few months. '(
 
Laatst bewerkt:
I was considering the SR1 as well.
It's really amazing looking, but i have read that it is more a race helmet than a long distance touring helmet.

What are your thoughts about the helmet for long distance traveling.
Is it still comfortable after 4 hours?
Are there any other things you like, dislike or could be improved about the helmet.

I will test them out next saturday at the motor-beurs.
Right now i am looking for some helmets i am interested in, in case one brand does not have the right fit for me.
 
I was considering the SR1 as well.
It's really amazing looking, but i have read that it is more a race helmet than a long distance touring helmet.

What are your thoughts about the helmet for long distance traveling.
Is it still comfortable after 4 hours?
Are there any other things you like, dislike or could be improved about the helmet.

I will test them out next saturday at the motor-beurs.
Right now i am looking for some helmets i am interested in, in case one brand does not have the right fit for me.
During last year I used SR1 almost every time I went out on a bike and that was almost every day.
The first few times it was difficult to put it on and take it off but once on it becomes one with my head. But then again, because its so tight the noise level is really low.
Before this one I had shoei xr1100 which is a fine helmet but I made a mistake to buy the size that fitted perfect in the shop. After a few weeks it became too loose for 200+ speeds.
It took one for the team so my head still lives but it doesn't.
That was the reason I bought SR1 and I'm really happy with it. After whole last season it still fits great.
I never had any discomfort from wearing it, doesn't matter how long it's on my head.
Also it has amazing ventilation and there are two vent points behind the ears for more or less sound during riding. Quite nice feature if you want to hear your bike better when on the circuit.
If on the road just close and it gets nice and quiet.
The only down side for me is that there's no space inside to mount my Scala Blutooth kit, if you want communication kit mounted you would have to go for original schuberth.
 
Laatst bewerkt:
@ Gox, Thanks voor de info.
Heb al aardig wat reviews gelezen en allen zijn zeer enthousiast erover.
Denk dat ik in eerste instantie voor die SR1 ga als die de juiste pasvorm heeft.
Wil voor de mat zwarte gaan en donker vizier erbij.

Ga ook even kijken naar de nieuwe Tomtom Rider 5.
Wil mijn 2nd vervangen en de nieuwe zag er wel erg nice uit met aardig wat verbeteringen tov de vorige.
 
@ Gox, Thanks voor de info.
Heb al aardig wat reviews gelezen en allen zijn zeer enthousiast erover.
Denk dat ik in eerste instantie voor die SR1 ga als die de juiste pasvorm heeft.
Wil voor de mat zwarte gaan en donker vizier erbij.

Ga ook even kijken naar de nieuwe Tomtom Rider 5.
Wil mijn 2nd vervangen en de nieuwe zag er wel erg nice uit met aardig wat verbeteringen tov de vorige.
If you go for it be careful with dark visors. There are two and I tried both. The darker one is too dark to ride with it unless the sun is shining and sky is clear. The lighter one protects eyes from strong light and at the same time you can use it to come back home in the evening after drinks in bloemendaal. :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.


Allereerst welkom :W

Een Amsterdammer die Oostzaan niet kent? Valt wel mee hoor, denk ik ;)
En newbies toelaten? Iedereen is welkom hoor. Er zijn geen regeltjes ofzo. Haak gewoon een keer aan. Er zijn er genoeg die als het seizoen weer daar is, geregeld meeten.
En misschien dat MasterTommy een leuk adresje weet :)
 
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.

Welkom :W

Oostzaan is bij deze noordeling wel bekend :P
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.


Er zijn geen regeltjes ofzo.
En misschien dat MasterTommy een leuk adresje weet :)

Er is echter wel 1 regel: Rij je eigen rit en niet die van andere :P

Nu vallen de meeting idd wel mee maar wanneer dat gele ding weer hoog in de lucht staat met een blauwe vlakte er om heen wordt er bijna elke avond wel wat georganiseerd.

Tot meetings! :]
 
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.

Hoi, ook deze noorderling kent oostzaan wel :Y , duik ook vaak in het twiske dus kom geregeld.

Dat van je eigen ritje rijden bedoelt bron90 mee dat je tot je eigen grens moet gaan, niet je eroverheen laten jagen. Dat gaat nie goed nie B|
 
Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 22 jaar en ik kom uit Oostzaan. Voor velen van jullie niet echt bekend denk ik.
Maar dat ligt tegen Amsterdam-Noord aan.
Sinds vorig jaar me rijbewijs en ik zag dat jullie ook newbies toelaten. En ik hoor daar toch echt nog wel bij.
Ik rijd een GSX-R 750 uit 2006. Deze gaat bijna de winterstalling uit. Dus ik dacht dat het maar eens tijd werd om een clubje uit te zoeken.

p.s. heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Gixxer of een mooi adresje die het voor weinig (maar goed) kan inbouwen? Ik ben zo A-technisch als maar kan en de dealer waar ik me motor heb gekocht wilde het voor 200 euro inbouwen. Dat vind ik dan weer iets teveel van het goede.

Groeten Michael.

Gelukkig! Nog een Newbie! :P Ben ik niet de enige meer! ;)
Heb eigenlijk nog geen echt recht van spreken maar iig welkom en wie weet tot snel! Zodra het weer het toelaat gaan we elkaar vast wel een keer zien!
 
Hoi, ook deze noorderling kent oostzaan wel :Y , duik ook vaak in het twiske dus kom geregeld.

Dat van je eigen ritje rijden bedoelt bron90 mee dat je tot je eigen grens moet gaan, niet je eroverheen laten jagen. Dat gaat nie goed nie B|

Haha, ja dat gaat goedkomen! Maar kan ook wel wat van jullie leren neem ik aan.
Bedankt voor de tips in iedergeval.
 
Gelukkig! Nog een Newbie! :P Ben ik niet de enige meer! ;)
Heb eigenlijk nog geen echt recht van spreken maar iig welkom en wie weet tot snel! Zodra het weer het toelaat gaan we elkaar vast wel een keer zien!
Waarom geen recht van spreken, het is hier geen dictatuur...... of heb ik iets gemist. :+

Anyway Welcome.
 
Haha!! was meer in het kader van: eerst maar eens wat mensen ontmoeten voordat ik mij actief in de discussies ga mengen en dingen ga roepen.. O-)
 
Haha!! was meer in het kader van: eerst maar eens wat mensen ontmoeten voordat ik mij actief in de discussies ga mengen en dingen ga roepen.. O-)

Is prima hoor, sinds alle niet-motorgerelateerd oraat is verplaatst naar whatsapp is het hier stil. :)

Oh, en xenon ken ik wel doen voor je. Moet je wel effe zelf een setje scoren.
 
Okee top! *D
Wat voor setje adviseer jij? Ik zou dan grootlicht en dimlicht willen.

Grootlicht zou ik lekker laten zitten, een xenonlamp moet opstarten wat dus inhoudt dat de signaalfunctie van je grootlicht het niet meer gaat doen.

Qua setjes, iets willekeurigs van bijvoorbeeld Pilot is prima. Kleurtemperatuur zou ik 6000K nemen, is prima blauw maar niet té.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan