Dankje, ik was al gek met dit ding toen het originele blok er nog in lag maar de afgelopen jaren met het kawa blok waren alleen maar beter.Machtig mooi project! Ik heb in één ruk je hele topic gelezen. Dit klinkt als het beste van twee werelden: Italiaans frame, Japans blok.
Zelf ben ik helemaal gek met mijn GPZ500 waar al veel te veel tijd, moeite en geld in zit. Alles is ondertussen aangepast en verbeterd, maar dat bami-frame blijft een doorn in het oogDaarom bouw ik ooit mijn Guzzi-project af en dan mag het Kwalijkzaakie de deur weer uit (maarja, dat zeg ik nu al 6 jaar...).
Hopelijk gaat je fiets naar een echte liefhebber en sleutelaar die er de meerwaarde van inziet!
Wat komt er voor in de plaats?Dankje, ik was al gek met dit ding toen het originele blok er nog in lag maar de afgelopen jaren met het kawa blok waren alleen maar beter.
Ik zal niet snel nog een beter en fijner smijtfietsje vinden, en ik hoop ook dat ie bij een liefhebber terecht komt...
Da’s heel andere koek.FJR 1300 uit '06
Dankje, ik was al gek met dit ding toen het originele blok er nog in lag maar de afgelopen jaren met het kawa blok waren alleen maar beter.
Ik zal niet snel nog een beter en fijner smijtfietsje vinden, en ik hoop ook dat ie bij een liefhebber terecht komt...
Altijd mooi om te zien dit geknutsel..Het is eigenlijk jammer dat je hem weg doet. Er is nog zoveel leuks met dat blokje te doenIk heb de timing van de nokkenassen wat aangepast door sleufgaatjes in de tandwielen van de nokkenassen te frezen/vijlen. Hierdoor is het koppel in de lage toeren toegenomen (blauwe lijn) maar wordt er iets ingeleverd in de hoogste toerentallen (oranje lijn). De groene lijn is met grotere uitlaatbochten, maar dat werkt met een originele kop blijkbaar niet lekker.
De volgende test wordt met een aangepaste kop. Bij twee andere motoren heb ik dat al gedaan, wat als resultaat 9% en 14% toename in koppel gaf over het hele toerentalbereik. Ik ben benieuwd wat het doet met de GPZ. Kan je je voorstellen wat dat met jouw machine doet!
Maar is alles te samen ook bijna net zo zwaar als die twee.Yup.. Deze heeft meer vermogen dan de Shadow en Kawerda bij elkaar.....
Haha, inderdaad... Maar hij is nog niet verkocht hoor, misschien is er wel helemaal niemand die de Kawerda wil hebben.Maar is alles te samen ook bijna net zo zwaar als die twee.
Vermoed dat je dat nog wel eens gaat missen. Totdat je weer gas geeft.
Dat Oranje van Laverda heeft wel wat, wellicht met gifgroene letters. Of is dat weer overdreven?Tijdje terug m'n hefbrug verkocht en de Kawerda in die hoek gefrommeld. Staat al sinds augustus 2020 stil want ja, ik kocht een FJR ... Vanmorgen aan het opruimen geweest en de motor effe verplaatst, " die start toch niet meer" mompelde de vrouw....
Ikke:
"Hold my beer"..
Na drie jaar stilstaan, sleutel d'r in, starten en lopen! Niks an gedaan 3 jaar lang, geen druppellader, geen nieuwe peut of wat dan ook,...ik was ook verbaasd maar wel met een grote grijns naar m'n vrouw een rondje door de straat gecrossed
Hij stond te koop maar na een daverende stilte op de advertenties toch maar in de hoek gezet voor andere tijden.
Die andere tijden komen binnenkort, ik ga m weer helemaal nalopen en alle "effe zo, kijken of het werkt" klusjes goed afmaken en misschien een ander kleurtje...
Wordt vervolgt...
Hoe kan dit? Ik moest gisteren weer aan je project denken en was in de overtuiging dat een ander zijn rondjes met je Kaverda reed.Tijdje terug m'n hefbrug verkocht en de Kawerda in die hoek gefrommeld. Staat al sinds augustus 2020 stil want ja, ik kocht een FJR ... Vanmorgen aan het opruimen geweest en de motor effe verplaatst, " die start toch niet meer" mompelde de vrouw....
Ikke:
"Hold my beer"..
Na drie jaar stilstaan, sleutel d'r in, starten en lopen! Niks an gedaan 3 jaar lang, geen druppellader, geen nieuwe peut of wat dan ook,...ik was ook verbaasd maar wel met een grote grijns naar m'n vrouw een rondje door de straat gecrossed
Hij stond te koop maar na een daverende stilte op de advertenties toch maar in de hoek gezet voor andere tijden.
Die andere tijden komen binnenkort, ik ga m weer helemaal nalopen en alle "effe zo, kijken of het werkt" klusjes goed afmaken en misschien een ander kleurtje...
Wordt vervolgt...
Ik had weer eens in het fotosoep topic een kleurtje gevraagd...Dat Oranje van Laverda heeft wel wat, wellicht met gifgroene letters. Of is dat weer overdreven?
SjiekIk had weer eens in het fotosoep topic een kleurtje gevraagd...
Bekijk bijlage 1919211
Dat moderne grondverfgrijs.. maar dan met fel oranje wielen en een oranje biesje in de lengte over de motor..
Zit in m'n hoofd, maar wit met rode wielen is ook nog een optie of blauw laten maar de tand des tijds heeft zo links en rechts wat krasjes en kraakjes in het kuipwerk gebracht...
Choices choices....
Had op marktplaats wel wat lauwe reactie van wat bandentrappers maar niks serieus, ja voor een lage prijs kon ik m opsturen naar de een of andere kwibus...Hoe kan dit? Ik moest gisteren weer aan je project denken en was in de overtuiging dat een ander zijn rondjes met je Kaverda reed.
Snap ik, zou voor mij de ideale dagelijkse fiets zijn, Japanse betrouwbaarheid en Italiaanse styling en handling,..wat vroeg je er toen voor als ik vragen mag? Alles op kenteken gekeurd toch bij RDW als ik me goed herinneren kan? Mijn werkpaard (Guzzi heeft bijna een ton op de klok nu)Had op marktplaats wel wat lauwe reactie van wat bandentrappers maar niks serieus, ja voor een lage prijs kon ik m opsturen naar de een of andere kwibus...
Dus ik heb m maar gehouden...
En de FJR heeft m een beetje naar de achtergrond gedrukt maar met dat kleine rondje vanmiddag is de liefde weer aangewakkerd
Was toen idd gekeurd met het nieuwe blok en uitlaat, rijwiel deel heeft nu ook 80/85k d'r op zitten en het kawablok al weer iets van 40k dus nieuw istie niet en toch al 26 jaar oud.Snap ik, zou voor mij de ideale dagelijkse fiets zijn, Japanse betrouwbaarheid en Italiaanse styling en handling,..wat vroeg je er toen voor als ik vragen mag? Alles op kenteken gekeurd toch bij RDW als ik me goed herinneren kan? Mijn werkpaard (Guzzi heeft bijna een ton op de klok nu)