ander blok inbouwen

Rucarodi

Ja.... noe is't uut z'fasol...😖
3 jan 2012
1.154
2.150
Middelharnis
Geachte mede forummers,

Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar

De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?

Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.

Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info..... ;)
 
Één van die puntjes is het laten aansluiten van de voortandwielcover. Deze sluit niet aan op het frame, logisch, want daar is tie niet voor gemaakt natuurlijk. Het is een kunststof kapje, zou ik deze kunnen verlengen door er met de soldeerbout wat aan te smelten? Ik heb geen idee wat voor kunststof het is.

full


Tips anyone?

Groet Rucarodi......
 
Je zou inderdaad er een stuk kunststof aan kunnen smelten als je weet uit wat voor een soort kunststof het bestaande stuk is gemaakt. Wellicht staat dit op de achterkant/binnenkant?

Zeer mooi project trouwens! :Y
 
Laatst bewerkt:
Je zou inderdaad er een stuk kunststof aan kunnen smelten als je weet uit wat voor een soort kunststof het bestaande stuk is gemaakt. Wellicht staat dit op de achterkant/binnenkant?

Zeer mooi project trouwens! :Y

Binnenkant zal ik eens checken, niet eens aan gedacht.....dank voor de tip. En ik wou het 'onzichtbaar' verlengen' maar da's ijdele hoop denk ik, zal het wel moeten spuiten daarna.
 
Heb je inmiddels al een lekkere proefrit gemaakt met de nieuwe motor en uitlaat? Veel verschil in rijgedrag en vermogen??

Je hebt het zo mooi aangepakt *O* .

Staan er nu wijzigingen in je kentekenbewijs? Cilinderinhoud gewijzigd oid.?
 
Oepsies, ik had nog een topic ja.... :$

Ik heb door droevige familie omstandigheden nog geen uitgebreide rit kunnen maken, ik heb wel een kenteken gekregen met daarop de aanpassing van de cilinderinhoud, vermogen etc... *O*
Ik had het kenteken al voor de feestdagen binnen en daarna een brief van de RDW dat zij een foutje hadden gemaakt mbt het aantal zitplaatsen :X , of ik het kosteloos wou terugsturen voor een nieuwe. Ik heb hier mee gewacht tot ná 1 januari zodat ik nu ook een kentekencard heb...voor niks _O-

Zal proberen m'n topic wat levendiger te houden, ik ga begin april een rondje Luxemburg doen, effe een 'shakedown' :] en de resultaten hier posten :Y

Wordt vervolgt.....

Groet Rucarodi...
 
Oepsies, ik had nog een topic ja.... :$

Ik heb door droevige familie omstandigheden nog geen uitgebreide rit kunnen maken, ik heb wel een kenteken gekregen met daarop de aanpassing van de cilinderinhoud, vermogen etc... *O*
Ik had het kenteken al voor de feestdagen binnen en daarna een brief van de RDW dat zij een foutje hadden gemaakt mbt het aantal zitplaatsen :X , of ik het kosteloos wou terugsturen voor een nieuwe. Ik heb hier mee gewacht tot ná 1 januari zodat ik nu ook een kentekencard heb...voor niks _O-

Zal proberen m'n topic wat levendiger te houden, ik ga begin april een rondje Luxemburg doen, effe een 'shakedown' :] en de resultaten hier posten :Y

Wordt vervolgt.....

Groet Rucarodi...


Sterkte met de familie omstandigheden en ik hoor graag wat de verschillen zijn geworden in rijden en zo.
Gr IJzer
 
Sterkte met de familie omstandigheden en ik hoor graag wat de verschillen zijn geworden in rijden en zo.
Gr IJzer

Dankje, ik had in oktober al een rondje van een luttele 100 km gereden met het Kawa blok erin, viel me erg mee, ik zal er geen strepen mee trekken of dikke wheelies :N maar ik kan het volle vermogen benutten wat imo de funfactor alleen maar verhoogd, en het aanzuiggeluid uit de powerfilters.....priceless 8-)
Het Laverdablok was wat bokkig onder 5k toeren en het Kawablok niet, wat ik persoonlijk wel lekker vind eigenlijk. Misschien nog eens kijken of een groter kettingwiel achter een optie is, eerst deze ketting maar eens oprijden ;)

Groet Rucarodi.....
 
Zo, ik kan weer foto's uploaden, dit keer maar oldscool via de laptop, het gaat op één of andere manier niet meer via de tablet (?).

Het kenteken... *O* ...al heb ik intussen een kentekencard mogen ontvangen,
full


Ook een paar stickers besteld en geplakt, de naam in het Kawasaki lettertype...
full


Kwam er na lang zoeken achter dat dit gewoon het 'arial bold' font is |( vind het wel mooi zo, is het niet meer zo kaal.

Groet Rucarodi...
 
Weer even een update voor de liefhebbers, ben gisteren een rondje wezen rijden met de nieuwe demper, is nog niet naar m'n zin, ik had de uitlaatmondjes verkleint voor de geluidskeuring maar die maak ik toch weer groter. Hij loopt er wel goed op maar niet zoals met die 'afgekeurde'

Bijgaand een kort filmpje waar ik 'm open trek, let niet op het geklik en gerammel, dat komt door de povere (lees losse) manier van de camera bevestiging, en de plaats van de camera nl voorop de kuip in de volle wind.


Groet Rucarodi...
 
Geluid was best okay! En het leek best snel te gaan qua acceleratie! :]

Geluid is zeker oké...ik trok 'm door tot 130/140 km/h, wat je ook goed hoort zijn de powerfilters. Ik merkte wel dat met een flinke zijwind zoals afgelopen zaterdag bij ons, dat 'ie een beetje de 'adem wordt afgesneden' bij het accelereren, zal ik me ook nog in gaan verdiepen....zucht, het houd niet op, niet vanzelf... je kan wel eens een demper bouwen maar wat er dan nog bij komt kijken om het écht goed te hebben...als je het één veranderd, kom je vanzelf bij het volgende uit _O-

Wordt vervolgt,

Groet Rucarodi...
 
Geluid is zeker oké...ik trok 'm door tot 130/140 km/h, wat je ook goed hoort zijn de powerfilters. Ik merkte wel dat met een flinke zijwind zoals afgelopen zaterdag bij ons, dat 'ie een beetje de 'adem wordt afgesneden' bij het accelereren, zal ik me ook nog in gaan verdiepen....zucht, het houd niet op, niet vanzelf... je kan wel eens een demper bouwen maar wat er dan nog bij komt kijken om het écht goed te hebben...als je het één veranderd, kom je vanzelf bij het volgende uit _O-

Wordt vervolgt,

Groet Rucarodi...

In dat samenspel van inlaat/uitlaat enz. hebben die ingenieurs daar in Japan best wat tijd en moeite gestoken. O-)

Nu gij brutus! :P ;)
 
In dat samenspel van inlaat/uitlaat enz. hebben die ingenieurs daar in Japan best wat tijd en moeite gestoken. O-)

Nu gij brutus! :P ;)

Komt goed, ik had deze dingen wel verwacht eigenlijk, hij is nu voor 95% goed, als ik de uitlaatmondjes vergroot heb gaat 'ie wss weer eens op de Dyno, ik laat toch wat paardjes op stal staan heb ik het idee. De nieuwe demper heeft wat minder flow dan de oude.

Groet Rucarodi...
 
Update.....

Ik heb de uitlaatmonden weer groter gemaakt en...whoehoe, *O* wàt een verschil zeg, hij pakt nu véél beter op in het midden gebied en ik denk ook meer koppel. Ben afgelopen weekend naar een vriend in Almere geweest met de kleine diameter doorlaat en dat was een beetje 'tam' als u begrijpt wat ik bedoel.....
Zondag morgen gelijk de gatenzaag erdoor gehaald en weer wezen rijden, wist niet dat zoiets kleins zoveel verschil kan maken. Voor de duidelijkheid, ik ben van 18 mm doorlaat naar 35 mm gegaan. Het geluid is ook veel voller en donkerder als eerst. Ben d'r helemaal blij mee, hij rijdt precies zoals ik 'm wou hebben, vlot op het gas, en een mooie roffel bij gas los ;)

Zaterdagmiddag wel een uurtje op de ANWB moeten wachten want m'n accu gaf plotseling de geest, iets met een onstabiele cel zei de ANWB meneer. Met een condensator ertussen ben ik achter 'm aan gereden naar het steunpunt in Nieuwegein voor een nieuwe accu en weer door :]
Heeft wss te maken doordat ik er weinig mee gereden heb vorig jaar en niet aan een druppellader heeft gehangen....terwijl ik die wel heb |(

Ook het verbruik goed in de gaten gehouden en ik kom op een nette 1 op 20 uit, gemiddeld genomen met binnen door, rustig, sportief en snelweg door elkaar heen over een kleine 700 km gemeten.

Groet Rucarodi....
 
Zo..weer effe wat van me laten horen..

Vorig weekend naar Duitsland geweest en een kleine 900 kmgkereden met de Kawerda in twee dagen tijd :]
Geen problemen meer gehad na eerder een kapotte accu en een loskomende schakelstang B|
Zelfs 'vastzittend' in z'n zesde versnelling kun je nog thuiskomen kwam ik achter, je moet alleen wat meer anticiperen O-)

Maar ook een klein probleem met de carburateurs ontdekt, als 'ie een tijdje stilstaat, zeg een paar dagen, en ik zet 'm op contact dan hoor ik de benzinepomp de vlotterkamers volpompen tot ze vol zijn en stopt dan met pompen. Dit is op zich goed natuurlijk maar ik vraag me af of dit zo hoort? Raken de vlotterkamers zo snel leeg door verdamping of moet ik op zoek naar een lekje?

Een enkele keer komt het voor dat de benzinepomp blijft pompen doordat de vlotternaalden niet goed afsluiten en er een incontinente Kawerda op de oprit staat te piesen :X een ferme tik met een steeksleutel of schroevendraaier helpt dan wel maar hoort niet dacht ik zo.

Ik vermoed dat doordat de vlotterkamers leeg verdampen/lekken daardoor de vlotternaalden verdrogen en/of verkleven en dus niet meer goed afsluiten en dan doorlaten via de overloop.

Ik heb er nu een kleine 2K km mee gereden, is het mogelijk dat er nog vervuiling in de carb(s) aanwezig is? Ultrasoon badje staat al op de planning maar misschien moet ik dieper graven dan dat.

Groet Rucarodi...
 
Zo..weer effe wat van me laten horen..

Vorig weekend naar Duitsland geweest en een kleine 900 kmgkereden met de Kawerda in twee dagen tijd :]
Geen problemen meer gehad na eerder een kapotte accu en een loskomende schakelstang B|
Zelfs 'vastzittend' in z'n zesde versnelling kun je nog thuiskomen kwam ik achter, je moet alleen wat meer anticiperen O-)

Maar ook een klein probleem met de carburateurs ontdekt, als 'ie een tijdje stilstaat, zeg een paar dagen, en ik zet 'm op contact dan hoor ik de benzinepomp de vlotterkamers volpompen tot ze vol zijn en stopt dan met pompen. Dit is op zich goed natuurlijk maar ik vraag me af of dit zo hoort? Raken de vlotterkamers zo snel leeg door verdamping of moet ik op zoek naar een lekje?

Een enkele keer komt het voor dat de benzinepomp blijft pompen doordat de vlotternaalden niet goed afsluiten en er een incontinente Kawerda op de oprit staat te piesen :X een ferme tik met een steeksleutel of schroevendraaier helpt dan wel maar hoort niet dacht ik zo.

Ik vermoed dat doordat de vlotterkamers leeg verdampen/lekken daardoor de vlotternaalden verdrogen en/of verkleven en dus niet meer goed afsluiten en dan doorlaten via de overloop.

Ik heb er nu een kleine 2K km mee gereden, is het mogelijk dat er nog vervuiling in de carb(s) aanwezig is? Ultrasoon badje staat al op de planning maar misschien moet ik dieper graven dan dat.

Groet Rucarodi...


Waarschijnlijk had die Kawa voordat je hem kocht al enige tijd stilgestaan, nu komt al die "sludge"en "vernis" uit je carburateurs los. Je zou nog een flesje benzine aditief kunnen proberen,..als het helpt scheelt die ongeveer 10 euro een paar uur sleutelen.

Al heb ik het idee dat je niet zo,n hekel aan sleutelen hebt _O- ;)
 
Klopt, ik heb er geen hekel aan ;) maar na het debacle met de membraanveren zijn de carb's geïnspecteerd en schoongemaakt, iets met een ezel en een steen O-) , dus 'sludge' of ander vuil sluit ik voor 98% uit, de overige 2% kan nog in een ultrasoonbadje gezocht worden. Additief kan ik nog wel proberen ja, thanx...

Groet Rucarodi...
 
:? ...als de mijne zijn benzine eruit staat te pissen vraag ik mezelf toch echt wel af hoe dit komt hoor _O- , of bedoel je het volpompen van de vlotterkamers misschien? Enniewees, ben er nog steeds niet achter hoe dit komt...wordt vervolgt iig,

Groet Rucarodi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan