Andrea Dovizioso

Wat Stoner betreft, om welke reden is hij daar vertrokken?
Die man kon aardig wat sturen maar hij is 1 maal kampioen geworden voor ducati en is er na een paar jaar vertrokken omdat ze niet luisterden. Het jaar dat hij kampioen werd had hij vooral een pk bom onder zijn gat hangen. Herinner mij de race in Qatar dat hij in de bochten in het spoor van Rossi bleef en hem op het rechte stuk voorbij blies alsof die stil stond.

daarom werd zijn teamgenoot ook 7de en nog niet eens de helft van de punten van Stoner.

Stoner had zoveel talent dat hij ''met'' de problemen kon rijden van een motor, helaas luisterde Ducati niet naar hem en is hij na zijn ziekte zijn motivatie verloren.
 
Laatst bewerkt:
Maak je een fiets en zoek je een coureur die daarbij past óf de coureur en maak je een fiets voor hem.
Dat zij inderdaad de beide opties.... en hangt wat mij betreft af van het personeel dat je hebt. Als je over een coureur en engineers beschikt die wat kunnen creëren bouw je een fiets voor de coureur. Maar er zijn ook teammanagers die duidelijk een bepaalde richting op willen met hun fiets. En die zullen een passende coureur moeten vinden.... beide geen eenvoudige opgave.

Zoals KTM het nu gedaan heeft, met alle producten uit eigen huis, vind ik eigenlijk nog wel het vetste. Heel erg knap gedaan
 
Wat Stoner betreft, om welke reden is hij daar vertrokken?
Die man kon aardig wat sturen maar hij is 1 maal kampioen geworden voor ducati en is er na een paar jaar vertrokken omdat ze niet luisterden. Het jaar dat hij kampioen werd had hij vooral een pk bom onder zijn gat hangen. Herinner mij de race in Qatar dat hij in de bochten in het spoor van Rossi bleef en hem op het rechte stuk voorbij blies alsof die stil stond.
Dat met die pk bom bedoelde ik ja.... als er zo'n fiets beschikbaar is zijn er maar heel weinig coureurs die daar zomaar mee overweg kunnen
 
daarom werd zijn teamgenoot ook 7de en nog niet eens de helft van de punten van Stoner.

Stoner had zoveel talent dat hij ''met'' de problemen kon rijden van een motor, helaas luisterde Ducati niet naar hem en is hij na zijn ziekte zijn motivatie verloren.

Blijf het wel opmerkelijk vinden dat hij dat zowel met de Duc als de Honda maar 1 keer lukte, daarna nog wel racewinst, maar niet meer de overmacht van dat eerste jaar, werden de problemen daarna dan de te groot of werd de motor beter te berijden en miste hij vervolgens een voorsprongetje op bv het aantal pk's?
 
EfdMrtGXgAE3uk9

Ik krijg van Ducati een Honda gevoel. En geloof me dat is niet positief 🙈
 
Blijf het wel opmerkelijk vinden dat hij dat zowel met de Duc als de Honda maar 1 keer lukte, daarna nog wel racewinst, maar niet meer de overmacht van dat eerste jaar, werden de problemen daarna dan de te groot of werd de motor beter te berijden en miste hij vervolgens een voorsprongetje op bv het aantal pk's?
zoals al aangegeven, zijn ziekte heeft hem destijds gesloopt.
Toen er duidelijk kwam wat er precies was had hij het al opgegeven.
 
Miller komt er ook niet,snap niet wat ze daar in zien. Grappige gast soms,af en toe keer een leuke klassering maar daar is het ook wel mee gezegd.
Hij is al een stuk verder dan Petrucci in ieder geval. ;)
Ik heb mijn hoop gevestigd op een andere rijder. :Y
 
Blijf het wel opmerkelijk vinden dat hij dat zowel met de Duc als de Honda maar 1 keer lukte, daarna nog wel racewinst, maar niet meer de overmacht van dat eerste jaar, werden de problemen daarna dan de te groot of werd de motor beter te berijden en miste hij vervolgens een voorsprongetje op bv het aantal pk's?
door alleen naar uitslagen te kijken kan je dat inderdaad raar vinden.
kapotte enkels worden daar nl niet in vermeld ;)
 
Ik krijg van Ducati een Honda gevoel. En geloof me dat is niet positief 🙈
Precies!. Wanbeleid.

Bij Honda nog een stapje verder als bij Ducati aanzien zij ook in de WSBK belachelijk bezig zijn.

Wat de betreft de GP zitten ze wel op het hetzelfde niveau wat betreft het bedroevende beleid.
 
Precies!. Wanbeleid.

Bij Honda nog een stapje verder als bij Ducati aanzien zij ook in de WSBK belachelijk bezig zijn.

Wat de betreft de GP zitten ze wel op het hetzelfde niveau wat betreft het bedroevende beleid.

Als het nu bij een paar goede coureurs mis gaat, dan kun je je nog afvragen of het bij die paar coureurs niet goed gezeten heeft. Maar de lijst met versleten en (te) weinig gerespecteerde rijders wordt nu wel heel lang. Je zou nu al medelijden krijgen met de volgende.
 
Het lijkt inderdaad wel duidelijk dat je daar behoorlijk stevig in je racelaarzen moet staan om wat voor elkaar te krijgen.... Hopelijk komen ze met een verrassing wat betreft coureur en hebben ze volgend jaar toch een titelkandidaat...
 
Denk dat KTM nu behoorlijk baalt dat ze niet even gewacht hebben met Petrucci een contract aan te bieden. _O-
 
Denk dat KTM nu behoorlijk baalt dat ze niet even gewacht hebben met Petrucci een contract aan te bieden. _O-

KTM heeft gesprekken gevoerd met (het management van) Dovi en ze hadden gauw door dat Dovi niet bij hun filosofie past, dus die besprekingen zijn al snel stukgelopen.
 
KTM heeft gesprekken gevoerd met (het management van) Dovi en ze hadden gauw door dat Dovi niet bij hun filosofie past, dus die besprekingen zijn al snel stukgelopen.
Ah, ik dacht dat Dovi niet voor ktm wilde rijden, omdat hij op dat moment er nog van uitging dat hij bij Ducati zou blijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan