Jack Miller

1654841335705.png
 
Emotioneel hebben jullie, als voorstanders voor zijn aanblijven natuurlijk gelijk, maar puur race technisch gezien is Jack Miller nooit datgene geworden wat zijn belofte leek in te houden toen hij van Moto3 direct naar de MotoGP kwam.
Het wonderkind bleek uiteindelijk toch geen wonderkind
Wel een hele aardige aussie met het hart op de tong. Maar geen vast podium materiaal.
Of hij mag blijven omdat t zo,n toffe gast is, dat vinden velen met mij, maar er zijn veel betere kandidaten voor zijn stoeltje, zeker als de Moto2 protege,s meegerekend worden
 
Ik denk dat ze bij KTM, Jack niet zullen inhuren om kampioen te worden. Daarvoor hebben ze Binder en in de toekomst Fernandez.

Waarom ze hem wel nemen? Ik denk omdat het de ultieme teamplayer is, die voor een goede sfeer en minder druk zorgt, plus hij komt van de beste motor in de klasse. En KTM mist gewoon iets. Waar ze er in 2020 en begin 21 lekker bij zaten lijken ze behoorlijk in het duister te tasten om dat ding echt competitief te maken.

Ik vind ook dat Jack thuishoort in de MotoGP, en niet alleen omdat het nou zon lekker karakter is. Dit jaar nog niet alles qua resultaten, maar vorig jaar 5 podiums waarvan 2 winst. Hij is nog maar 27, dus zijn beste tijd kan nog komen. Al verwacht ik niet dat dat op de KTM zal zijn.

Te vroeg om Miller op basis van niet goed genoeg naar de uitgang te bonjouren imho.
 
maar puur race technisch gezien is Jack Miller nooit datgene geworden wat zijn belofte leek in te houden toen hij van Moto3 direct naar de MotoGP kwam.
Jack Miller werd niet per se gehaald als protegé of wonderkind, hij werd gehaald als proefkonijn. Honda vroeg zich af: kun je een Moto3-jongen op een GP fiets zetten, en gaat dat dan goed? Met een Marquez zouden ze zo'n proef niet aangedurfd hebben. Maar Miller was talentvol, gretig, jong, beschikbaar en: had z'n gouden route niet al uitgestippeld. Dus het experiment met Miller mocht falen.

In zekere zin is dat experiment ook gefaald. Van Moto3 naar MotoGP kostte Miller net zoveel tijd, als dat Moto3>2>GP had gekost. Hij had een lange aanloop nodig voordat hij de stabiele, volwassen rijder werd die een GP-team nodig heeft. Vandaar dat geen enkel ander team nog serieus overwogen heeft om Moto3-talent direct op te laten stromen. Darryn is ook niet gehaald omdat het zo'n mooi plaatje was - hij viel met z'n contractuele neus in de boter en "moest" wel bij RNF aan de slag.

Of hij volgend jaar nog een GP-zitje heeft, moet nog maar gezien worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan