APK voor motorrijders?

Winterslapers moeten...

  • Helemaal niets.

    Stemmen: 35 89,7%
  • Helemaal niets...En als ze het verplichten betaal ik 's

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een verplichte curcus.

    Stemmen: 1 2,6%
  • Een vrijwillige curcus.

    Stemmen: 3 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    39

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
In plaats van al het gewauwel van de APK voor motorfietsen zou het misschien een beter idee zijn om mensen die een winterslaap houden weer op een gecontroleerde manier te laten kennismaken met hun tweewielige ros.

Hoe zou dit moeten worden bepaald? Als je iedereen die zijn verzekering 's winters schorst zou verplichten een half, of ééndaagse curcus te nemen dan zijn er waarschijnlijk genoeg mensen die hun verzekering dan maar laten doorlopen om dit te ontduiken. Zeker geen oplossing dus.

Een dichter systeem zou er één zijn met een kilometerregistratie die bijhoudt hoeveel kilometer er gereden is tussen "De hondsdagen" (regen / storm / bah weer). En een punt waarop de eerste plekjes droog asfalt weer beginnen te verschijnen. Stukken arbeidsintensiever, voor zowel overheid / verzekeraar, als motorrijder. Daarnaast is het goed mogenlijk om ook dit te omzeiler door de teller van een waardeloos brik te manipuleren en deze aan te bieden.

Anders een systeem waarbij je een advies krijgt om een curcus te volgen? eventueel met kortingsbon? Zouden wij ons daarmee laten overhalen of zou dat ridicuul zijn omdat wij nooit ongelukken veroorzaken?

Wat denken jullie erover?
 
dus als je 3 maanden niet rijdt in je auto/motor moet je een cursus gaan volgen :?

:X
 
Laatst bewerkt:
Ik had beter gewoon de pc kunnen afsluiten en gaan slapen, dan dit topic te gaan lezen.

Dom idee. Kost geld, kost tijd, komen meer regels bij, en ieder jaar gaan er nog steeds mensen dood al dan niet door eigen (overmoedige) schuld.
 
als motorrijder gewoon zelf ff nadenken als je na lange tijd weer op de motor stapt.
beetje achteraf oefenen met de handling van je fiets.

motoren zijn een van de mooiste dingen maar je moet ze ook niet onderschatten want dan gaat het mis
 
is t al vrijdag??

:W



nee serieus in dit idee zit echt heeelemaal niks wat me aanspreekt.


zo ken ik er nog wel een paar..
laten we ook een cursus verantwoord alcohol gebruik starten
cursus veilige seks
..
 
is t al vrijdag??

:W



nee serieus in dit idee zit echt heeelemaal niks wat me aanspreekt.


zo ken ik er nog wel een paar..
laten we ook een cursus verantwoord alcohol gebruik starten
cursus veilige seks
..

whahahaha Top-opmerking. Das een goeie voor vrijdag!

"Mensen die al 3 maanden geen sex meer hebben gehad moeten opnieuw voorlichting krijgen"


:+
 
Ach, verplichten kan sowieso niet. Wat moet je dan? Op alle motors een gps-tracker zetten en kijken of je motor wel genoeg beweging krijgt in de winter? Zo niet, een boze brief van de nieuwe Koos Spe, dat je op herhalingscursus moet?
:W
Een vrijwillige cursus voor wie daar behoefte aan heeft bij een rijschool, maar dat zou niet na een winter moeten. Misschien voor mensen die het er vroeger bij het autorijbewijs hebben gekregen en nooit meer dan een solex hebben gereden, of al 10 jaar motorloos zijn of zo :z
 
whahahaha Top-opmerking. Das een goeie voor vrijdag!

"Mensen die al 3 maanden geen sex meer hebben gehad moeten opnieuw voorlichting krijgen"


:+


in je enthousiasme vol rammen en dat er dan iets dubbel klapt omdat je niet meer zo goed kan mikken.

ik ben voor :X
 
Woah, best druk hier nog na twaalfen.

Anyhow, ikzelf ben net voor de eerste keer in een paar maanden weer eens in "een" auto gaan zitten (passagier was anders waarschijnlijk kotsend van de motor afgevallen :P ) en het viel me op dat vooral de plaats op de weg toch een bias kreeg voor het "iets links van het midden", wat resulteerde in het tegen de rechterstreep aanrijden. Ook bochten moest ik mijzelf forceren om deze eerder in te sturen als normaal, Onnatuurlijk gebeuren allemaal.

Ik kan me dus ook prima voorstellen dat iemand die na een paar maanden koekblik met wat maten de lente gaat vieren van een koude kermis thuiskomt als hij steeds met z'n hoofd boven de tegenovergestelde weghelft zweeft, of andere fouten.


Naja, topic is niet in goede aarde gevallen merk ik al. Volgend idee beter :P.
 
Anders een systeem waarbij je een advies krijgt om een curcus te volgen? eventueel met kortingsbon? Zouden wij ons daarmee laten overhalen of zou dat ridicuul zijn omdat wij nooit ongelukken veroorzaken?

Wat denken jullie erover?

Blijkbaar acht jij jezelf goed genoeg om geen cursus te hoeven volgen?

Mensen die zichzelf zo geweldig vinden rijden dat de door hen aanbevolen cursus vooral niet voor henzelf geldt zijn wat mij betreft kandidaat nummer 1 voor die cursus, die zijn gestopt met leren, zijn übermensch geworden en zijn verleerd dat ze -hoe geweldig ze ook zijn- nog steeds een kreukelzone van slechts een dood koeievel hebben..

Er is politie om toe te zien op al te baldadig gedrag, getuige het boetetopic en de vele klaag en jammer posts over bekeuringen en ingenomen rijbewijzen werkt dat best aardig. Iemand die zich af en toe een beetje laat gaan tikt bij controle een paar tientjes af, iemand die als een kanonskogel door de BBK rijdt kan voorkomen, vette prent betalen en mag een cursus volgen van 750 euro.

Naar rato, naar persoonlijk gedrag en naar mijn mening de meest eerlijke manier van handhaving.
 
nog veiligere sex ? ik vind er al niks meer aan met veiligheids schoenen en oranje hesje in bed
 
toekomstige spelling


Vind wel dat t geen kwaad kan om heropstappers een paar uurtjes te laten vertoeven met een instructeur
 
Je vergeet nog dat ze in oktober ook weer allemaal een cursus herINstappen moeten doen als ze na 3/4 jaar weer van de motor in de auto stappen......

En wat te denken van mensen die al jaren niet meer hebben gefietst, levensgevaarlijk hoe die slingerapen zich over de weg begeven, zie je ze al staan bij het stoplicht, hele rij fietsers achter zich, licht op groen, en hoppa met die pols, bestuurder zet zich schrap, en geen beweging in die fiets, tot ze tot het besef komen dat ze ZELF moeten trappen, in de tussentijd luid bellende fietsers achter zich die allemaal staan te wachten....vreselijk irri
 
Terug
Bovenaan Onderaan