Ik denk dat het dashboard van een shiver hetzelfde is,wordt je zoekgebied weer groter.
Verder zal het wel plug & play zijn met een strekker verbinding.
Ja bereik, zou groter worden.. maar in de teller staat ook het type.. Dus dan zou je een DD rijden en in je teller staat Shiver. .
Als laatste optie zou dat een mogelijkheid zijn.. nieuw zijn ze verschrikkelijk duur.. Zou een soort donor motor moeten hebben..
@Martell Zit er geen beveiliging in het dash? Dat als die kapot is of niet aangesloten zou zijn, Dat dat een reden zou kunnen zijn voor het niet-starten?[afbeelding]
https://link.marktplaats.nl/m1153488348
Weet niet of dat past, lijkt hetzelfde?? Is inclusief usercode.
Of origineel:
http://www.ebay.de/itm/Aprilia-Dors...148623?hash=item282f0e278f:g:5L8AAOSwA3dYgeHK
Alleen al die 15000 toeren,daar zou ik het voor doen
Ja precies.. hoe zit het als het toerenbereik niet overeenkomt?
Het is een teller voor een ander type natuurlijk.
@Rody-c30 Het inlees-verhaal klopt inderdaad, heb ik me ergens laten vertellen.. Iemand ervaring of een adres daarvoor? Kan ook prijzig zijn..
Moet dus eigenlijk zeker weten of er een originele Dorsoduro tellerset op zou kunnen zonder problemen. Dan sleutels inlezen op mijn nieuwe dash. Is mijn startproblemen dan "gegarandeerd" opgelost?
Allen.. sowieso alvast heel erg bedankt voor hulp.
Je kan een gebruikt dashboard zoeken waarvan de service-code bekend is. Je kan dan zelf opnieuw je sleutels aanmelden op het systeem. Op internet is te vinden hoe je dit kan doen. Nadeel is dat je KM stand dan niet meer origineel is.
Er zijn ook bedrijven die het geheugen van de kapotte teller uit kunnen lezen, en in de nieuwe (gebruikte) teller kunnen programmeren. Voordeel is dat je dan niets hoeft te programmeren en je KM stand gewoon behouden blijft. Dit kost dan wel wat meer, maar je hoeft niet per se een dashboard met service-code te vinden wat misschien voordeliger uit kan pakken.
Of je startprobleem gegarandeerd is opgelost weet niemand; we kunnen niet in je motor kijken. Wel heb je dan gegarandeerd sleutels die corresponderen met je dashboard en zou de motor moeten starten mits er niets anders kapot is.
JEROEN heeel erg bedankt voor je reactie! Ben hier heel wat wijzer uit geworden. Kom toevallig ergens een dashboard tegen van een Dorsoduro 1200.. levert dit problemen op??? Herkent ie deze of kom ik dan op een volgend probleem?
Heb je hier wat aan? Op die website kun je tevens zoeken op onderdeel nr.
Het was me niet duidelijk of ze ook verschepen buiten UK maar ik vermoed van wel.
e.e.a. even uitgezocht. De tellers zijn qua hardware wel het zelfde, je zou dus een 1200 teller kunnen gebruiken op een 750. Echter staat er wel andere software in de 1200 teller, dus de gegevens van de kapotte teller moeten wel over gezet worden in de 1200 teller. Doe je dat niet dan heb ik geen idee wat er gebeurt, maar de kans is zeer groot dat de teller dan niet werkt.
Weet je zeker dat de toerenteller qua schaal ook hetzelfde is? Meestal draait een 1200 minder toeren...
e.e.a. even uitgezocht. De tellers zijn qua hardware wel het zelfde, je zou dus een 1200 teller kunnen gebruiken op een 750. Echter staat er wel andere software in de 1200 teller, dus de gegevens van de kapotte teller moeten wel over gezet worden in de 1200 teller. Doe je dat niet dan heb ik geen idee wat er gebeurt, maar de kans is zeer groot dat de teller dan niet werkt.