Damn lukt niet de mapping files te downloaden.
Is het iemand anders al wel gelukt?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij het plaatsen van de grondplaatBeste Capolega's, Vandaag wat spullen over gaan zetten van F650 naar Capo, MRA x-screen, Garmin Navi en de grondplaat voor de GIVI E45 (die oldscool rechthoekige) . Bij de F650 was ik gewend dat alles alleen ge"bout" zat, dus zonder losse moeren (retehandig) Bij de capo ging het bij de eerste bout al mis, ik draaide de bout van het bagagerek los en KLONK, daar viel de moer er af, licht nu achter het achterlicht. Nou is mijn vraag, moet ik het achterlicht/spatbord verwijderen om hier bij te kunnen ? Of is er een betere optie ? Verder moet het voorzadel er ff af, is dit ook een bout/moer verbinding ? Of alleen bout ?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij het plaatsen van de grondplaat. Je kunt de achter handgrepen verwijderen door, ik meen 4 bouten los te draaien die in dat pakketje van de handgreep zitten. Pak je het hele spulletje in een stuk eraf. Waarschijnlijk kun je er dan wel bij.
Voorzadel zijn de twee bouten die er direct achter zitten losdraaien, achterkant oplichten en achteruit schuiven. Fluitje van een cent.
Bij het vastzetten de boutjes niet te stijf aandraaien...
Next day, next problem..... beng bang dat ik een ramp op 2 wielen heb gekocht.....
Vanmiddag leuke rit gemaakt samen met mijn meisje, eerste 100 km probleemloos. tot hij bij een stoplicht af sloeg, toen ik wilde starten liep hij echter al weer. ff van contact af gezet maar toen bleef de startmotor doordraaien, weer op contact, motor slaat weer aan zonder de startknop in te drukken. Toen maar rustig naar huis getuft, daargekomen zelfde probleem, van contact af, motor blijft echter starten. Na 10 seconde einde verhaal, alles dood, ook geen lampjes meer op het dash. Vreemde is echter dat de snelheidsmeter vast staat op 120 kmh en de toerenteller op 1000 rpm..... Weet het ff niet meer, hopelijk is dit een "kleinigheid" die vaker voor komt maar ik vrees met grote vrezen.... Iemand een tip waar ik moet beginnen???
Accu nu aan de lader, netspanning lampje brandt, het "laden" lampje blijft uit, echter ook geen lampje dat de accu defect is....alle zekeringen gecheckt, allemaal goed, hopelijk is het niet de ECU...
Je startrelais blijft hangen.
De rest duidt op zekering geknapt.
Symptomen lijken op de 30A zekering onder het zadel. Ik zou wel eerst het startrelais vervangen, want dat lijkt mij ook de oorzaak van de problemen met de zekeringen (starten gebruikt (heel) veel stroom maar normaal gesproken ook maar kortdurend). Startrelais is een bekend zwak punt van de capo, maar is gelukkig redelijk betaalbaar om te vervangen, koop wel een goede (honda goldwing relais schijnt een populaire vervanger te zijn), geen hele goedkope van want dan heb je zo weer problemen.
mvg en succes,
Marco.
Blijft echter vreemd dat de snelheidsmeter op 120KMH staat en zelfs nu de accu er uit is zo blijft staan....
Dit is precies wat er gebeurd als één van je zekeringen kapot is (ik dacht uit mijn hoofd die van de koplampen). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook nog andere, ernstigere, oorzaken voor kunnen zijn, maar dat hoop ik niet voor je. Ik verwacht echter niet dat het aan je ECU ligt, ik denk dan eerder aan slechte contacten (corrosie) of (bijna) kortsluitingen in de bedrading. Van al deze dingen kan je in de capotopics (1 tm 4) forum wel voorbeelden vinden. (en bij iedereen is uiteindelijk goed gekomen).
12v is te weinig om te starten
Dat kan je blijven dan naar help niet...
Ik ken de motor. Alles was vervangen behalve de spanningsregelaar. Dus door slechte laadspanning is je accu overleden.
Remedie:
Spanningsregelaar
Accu
En sterke 150A startrelais (aprilia versie is goedkoper dan de yamaha)
Dank voor de tip, 150A relais heb ik besteld, komt morgen binnen.
Weet je zeker dat die accu overleden is ? Lijkt ruim voldoende stroom te leveren om te starten.
Spanningsregelaar, is dat een duur grapje ? Kan ik deze zelf vervangen en zoja heb jij hiervan toevallig een part nr. ??
Alvast dank,
Marcel Helder