aprilia pegaso

20 mei 2021
37
11
Hallo,

De pakking van de koppelingsdeksel van mijn aprilia pegaso 650 was lek. Hiervoor heb ik de koppelingsdeksel er af gehaald, oude pakking verwijderd en de nieuwe terug geplaatst, en tevens de oliefilter vervangen. Heb de koppelingsdeksel al een keer eerder eraf gehad en zelf terug gemonteerd en naar wat ik weet heb ik het nu op precies dezelfde wijze gedaan (de eerste keer ging het om de waterpompas en reed hij daarna helemaal goed) . Echter toen ik net mijn motor wilde starten kneep ik de koppeling in en viel in 1 keer de spanning van de koppeling af. Heb de koppelingskabel strakker gezet en nu kon ik op de koppeling rijden in zijn 1 stapvoets rijden, indien ik een heel klein beetje gas geef terwijl hij in zijn 1 staat lijkt het net of hij in zijn neutraal staat. Nadat ik de gashendel dicht draai loopt hij in zijn 1 weer stapvoets.

Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het terug monteren van de koppelingsdeksel. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit probleem kan verhelpen?
 
Het asje die de koppeling bediend is niet goed uitgelijnd waarschijnlijk.Als je het deksel monteerd moet de vertanding van het asje wat aan de koppeling zit ingrijpen op het asje waar je hevel op zit.
Bij het monteren het asje tussen je vingers houden en dan voel je wel of erin zit.
 
Het asje die de koppeling bediend is niet goed uitgelijnd waarschijnlijk.Als je het deksel monteerd moet de vertanding van het asje wat aan de koppeling zit ingrijpen op het asje waar je hevel op zit.
Bij het monteren het asje tussen je vingers houden en dan voel je wel of erin zit.
Oké bedankt👍. Dus alles er weer afhalen en dan opnieuw monteren en dan voelen of hij er goed tegen aan zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan