Aprilia RS 250

ArdeZ

MF'er
2 mei 2004
136
0
Gorinchem
Ik ben van plan om een RS 250 te kopen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die tips hebben voor de aanschaf hiervan. Tevens weet ik dat er verschillende uitvoeringen zijn (ik geloof 1995-1999 en 1999-2002), maar niet wat de verschillen tussen deze uitvoeringen zijn. Graag jullie adviezen!
 
ik zou even de zoekfunctie gebruiken, ik denk dat je dan een week leesvoer hebt...
 
Ikzou zowieso een vanaf 1998doen,het nieuwe model.
Deze is nl.wat groter,en wat meer 'motor'.
Met name door de grotere tank,en de veel grotere kuipen!
 
Het oude model vind ik qua model misschien wel mooier als de nieuwe O-) ,
maar zet ze maar eens naast elkaar,dan is de oude echt een stuk kleiner! :]
 
OK, bedankt voor de reacties zover! De 2 aangewezen topics ben ik inmiddels volledig doorheen geworsteld.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 1999+ model, liefst met weinig kilometers. Hebben jullie nog tips waar ik specifiek bij aanschaf op moet letten?

Als ik kijk naar de prijzen bij dealers blijkt dat deze machientjes best nog waardevast zijn. Klopt het dat je moet rekenen op een bedrag tussen 4000-5000 euro?
 
mijne 2001 staat binnekort te koop met ca 18000 km ( 25kw op papier,staat vrij :) )
krijgt een nieuwe acterband en zuigers voor hij weggaat,kijk maar eens in de rs topics voor foto's
 
mijne 2001 staat binnekort te koop met ca 18000 km ( 25kw op papier,staat vrij :) )
krijgt een nieuwe acterband en zuigers voor hij weggaat,kijk maar eens in de rs topics voor foto's

Ziet er errug goed uit, maarja..... Houthalen is in België en ik denk dat ik zo'n fiets niet meer op NL kenteken kan krijgen. Correct me if I'm wrong......
 
beste is als je weet hoe die draait : zo`n hoogtoerig 2 takt racertje moet je tog ff 1 keer op hebben gereden als ie warm is : zegt meer dan dat je kijkt van buiten af

nog tips ? : zorg dat je weet hoe 2 takt werkt en over onderhoud zal 50% ongemak weghalen
 
mijne 2001 staat binnekort te koop met ca 18000 km ( 25kw op papier,staat vrij :) )
krijgt een nieuwe acterband en zuigers voor hij weggaat,kijk maar eens in de rs topics voor foto's
Ik heb net zoeen!
Met 7000km op de teller,en in Nederland!
Alleen wel wat duurder dan €5000....
 
da denk ik ook,ik vraag 5000+ voor mijen moet er minstens 5000 voor hebbe dus we doen er iets bij eh
heeft arrow challenge uitlaten,ander ruitje,carbon onderdelen,kevlar remleidingen,stuurdoppen,andere spiegels, nieuwe zuigers , banden en blokken ,dan is't normaal da we der nog een goed bedrag voor vragen eh :)
moest ge toch geintreseerd zijn want de vorige poster zal zijne niet wegdoen denk ik :) let me know
 
Ziet er errug goed uit, maarja..... Houthalen is in België en ik denk dat ik zo'n fiets niet meer op NL kenteken kan krijgen. Correct me if I'm wrong......


dat geeft geen probleem. ik ben er zelf ook mee bezig namelijk, en alleen challenge fietsen of andere fietsen die geen typegoedkeuring hebben, krijg je de weg niet meer op. dit belgische frame heeft wel een kenteken al, dus ook een typegoedkeuring. let wel even op dat je een gelijkvormigheidsatest bij het kenteken krijgt, zonder dat papier krijg je de motor niet ingevoerd.

de bpm moet je ongeveer rekenen op 350 euro voor een '99 rs250
 
moet hij dan ook gekeurd worden in nederland of zo?
ik heb het gelijkvormigheids attest,inschrijvingsbewijs op 23 kw(ja raar ma is zo hier bij die fietsen :) ) onderpouds en garantieboekje en de handleiding hij heeft arrow uitlaatjes er onder die niet goedgekeurd zijn(geen e keur voor de weg) maar als hij niet gekeurd moet worden maakt dat niet uit en het geeft een pak vermogen en een hemels geluid
ik ga morgen kijken voor zuigers want ik begin echt kriebels te krijgen voor de mille :)
contact me if interested dan stuur ik je wel een deel foto's door
 
een dagje 2 originele dempers lenen van iemand of gewoon kopen als je toch circuit wil gaan rijden :)
 
In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. Echt top dat er relatief zoveel tweetakt-addicts op dit forum te vinden zijn! :}

Atmozphere, wat betreft jouw fiets: ziet er echt toppie uit, ook alle extra's zijn cool. Helaas zie ik het niet zitten om een fiets zelf in te voeren, papierwerk te regelen, etc. etc.

Toevallig zag ik een 99-er RS staan bij een dealer praktisch om de hoek. KM-stand weet ik nog niet, maar op de foto zie ik wel Arrows zitten *D .....
Binnenkort maar es kijken en een ritje maken!
 
In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. Echt top dat er relatief zoveel tweetakt-addicts op dit forum te vinden zijn! :}

Atmozphere, wat betreft jouw fiets: ziet er echt toppie uit, ook alle extra's zijn cool. Helaas zie ik het niet zitten om een fiets zelf in te voeren, papierwerk te regelen, etc. etc.

Toevallig zag ik een 99-er RS staan bij een dealer praktisch om de hoek. KM-stand weet ik nog niet, maar op de foto zie ik wel Arrows zitten *D .....
Binnenkort maar es kijken en een ritje maken!

En wat kost die? ben benieuwd! :]
 
Dit is em, moet 5250,= kosten. Ben alleen zeer benieuwd naar km-stand, die weet ik nog nie. Pijpjes lijken mij Arrows?

Bijlage: 72.jpg
 
van de prijs kan op zich wel wat af, ligt ook aan de km stand...

zo op het eerste gezicht ziet ie er nog wel ok uit.

idd arrows, goede keus..
 
dan zou ik beter mijne importen ;)
krijg je voor ca. 5000€ een 2001 fiets met 18d km , nieuwe zuigers,alles perfect afgesteld op de dyno,nieuwe bandjes en nagenoeg nieuwe blokken
 
Terug
Bovenaan Onderaan