Aprilia RS 250

sja ik kan 'm ook zo wegdoen voor pakweg 4500 of zo en er niet meer aan doen,dan kan de volgende er zelf mee gaan eh :)
 
Het oude model vind ik qua model misschien wel mooier als de nieuwe O-) ,
maar zet ze maar eens naast elkaar,dan is de oude echt een stuk kleiner! :]

Jah idd, je hebt gelijk hoor, kijk maar:

87688
 
Stand is 4100 km, lijkt mij mooie stand.....

Geen circuitfiets ?? Is wel erg weinig kilometers voor een 99-er.... Goed kijken naar wielmoeren, oliepluggen e.d. of er geen gaatjes inzitten waar borgdraad in heeft gezeten !

[edit]
Alhoewel, een goed onderhouden circuitfiets kan veel beter zijn dan een die prive koud is mishandeld....dus ook dat is lastig. Hangt dus erg af van de vorige eigenaar. Koud raggen is ellende !!!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
vraag zo wie zo de eventuele registratie bij de race bond maar aan met je chassisnummer,als het zo'n fiets is laat 'm dan maar staan,ken er genoeg die naderhand dikke miserie hebbe gehad met zo'n afgeragd ding
zo'n ding is niet meer waard dan 2500€,zeker voor een 99 model
ik heb eergisteren nieuwe zuigers erin en de powervalves gereinigd,vettige drap(nu weet ik waar al die olie blijft ;) )en heb al een 150 km gereden intusse,hij loopt al prima,andere band erop dit weekend en dan advertenties maken :)
 
vraag zo wie zo de eventuele registratie bij de race bond maar aan met je chassisnummer,als het zo'n fiets is laat 'm dan maar staan,ken er genoeg die naderhand dikke miserie hebbe gehad met zo'n afgeragd ding
zo'n ding is niet meer waard dan 2500€,zeker voor een 99 model
ik heb eergisteren nieuwe zuigers erin en de powervalves gereinigd,vettige drap(nu weet ik waar al die olie blijft ;) )en heb al een 150 km gereden intusse,hij loopt al prima,andere band erop dit weekend en dan advertenties maken :)
Heb je dit zelf gedaan?
Ik moet over 800km de cilinderkop,uitlaatpoort,en de bovenkant van de zuigers weer schoonmaken.(misschien dat ik er ook wel een paar nieuwe zuigerveren omleg).
Maaruh,die bovenste cilinder,kun je die er een beetje goed afhalen,of is het daar een krappe bedoeling?
En wat kost; 2x voet- en koppaking,en die pakkings voor dat huis van de powervalves??
 
pakking heb ik okkasie (nieuwe ingepakte eh natuurlijk ongebruikt) van een ex-challenge rijder voor 50€ en de zuigers zaten op 75 't stuk geloof ik,heb nog veel andere troep zoals achterblokken voor de rem en zo meegepakt en produkten
ik ga wel een ding zeggen,ik heb 17000+ km op de teller ,bijna 18, de wand was onaangeraakt(geen krassen) en de zuigers waren buiten wa aangeslagen door de roet en een beetje wrijvingssporen gewoon nieuw,(heb ze nog ligge,pakking was een beetje beschadigd bij het losmaken van de cilinders) kheb de zuigers aan de dealer late zien toe in die van mij ging afhalen en hij zei daar had ge gerust mee kunne rijden(thrust me hij weet echt wel wat van zulke fietsjes :) ).
hij zei voor de 20e keer dat die opgave een minimum is voor CIRCUITGEBRUIK wat je leest in je onderhoudsboekje,buiten een powervalve kabel die zonder klemlood zat(zag ik in de week :( ) en 'm mooi afstellen moet er nu niks meer aan het blok gebeuren.
bandje en achterste blokken er op,goed kuisen,het blok is al proper van alle vet en smeer en hij kan de deur uit
 
ah ja om op uw vraag te beantwoorden,ik heb ze zelf vervangen,was niet zo moeilijk,dempers er afgehaald,uitlaten gelost en ze konder er onder blijven (weliswaar achteruitgewankeld) kga als hij in orde is een mooie run laten maken op de dyno om erbij(de verkoop) te voegen
 
Zijn die paar pakkingen ZO duur?
Moet alleen maar 2koppakkingen hebben,en twee voetpakkingen!
Ow,en die voor de valves...

maar ik doe er nog geen nieuwe zuigers in,hij heeft nog maar 8000km gelopen,dus alleen de roet moet er ff uit!
 
zo'n dingen kosten wel geld ja
ik zou gewoon jouw deksels van de valves es opendraaien voorzichtig(dan beschadig je de pakking niet) en de boel eens ontvetten met een goeie ontvetter,daar zal hij al veel beter van gaan lopen
kheb mij al ff een advertentiepagina aangemaakt om op mijn internetaccount te vlammen in het weekend
 
zo'n dingen kosten wel geld ja
ik zou gewoon jouw deksels van de valves es opendraaien voorzichtig(dan beschadig je de pakking niet) en de boel eens ontvetten met een goeie ontvetter,daar zal hij al veel beter van gaan lopen
kheb mij al ff een advertentiepagina aangemaakt om op mijn internetaccount te vlammen in het weekend
Hij loopt nu niet slecht,hoor!Alles behalve dat!
Maar eens in de zoveel tijd moet de boel weer even schoon! 8-)
 
voor mij is het den eerste keer dat ik alles opengooide en 't zag er nog piekfijn uit buiten die drap in de onderste pw valve,'t schijnt dat da altijd zo gaat bovenste blijft goe proper ma de onderste zot stampvol drap
hij liep nog steeds even snel alleen was hij wa makker in accelereren,kben es benieuwd nu :)
 
OK, zojuist een proefrit gemaakt op de 99-er RS250. Fiets zag er top uit: Arrow dempertjes, geen zichtbare schade en geen sporen van circuitgebruik (bedankt voor jullie tips!) :P

Op de dijk ging fiets als een kanon, lekker licht en voldoende vermogen in de hoge toeren. Wat er daarna op de snelweg gebeurde gaf echter niet veel vertrouwen. Ik schakelde op van 5 naar 6 en opeens begon ie heel erg in te houden (net of benzine op was). Snelheid liep terug tot zo'n 90 kilometer en daarna constante snelheid. Wat voor versnelling ik ook probeerde, fiets wilde niet boven de 7000 toeren. :(

Bij terugkomst kon dealer me ook niet vertellen wat dit zou kunnen zijn, ik heb ook geen idee. Wellicht een van jullie die iets te binnen schiet? :?

Het moet in ieder geval wel raar gaan lopen wil ik in deze RS vertrouwen krijgen....
 
powervalve die niet altijd open gaat of juist je benzine niveau dat op reserve moest gezet worden(maar dan gaat hij uit na een paar honder meter zenne)
 
....
Het moet in ieder geval wel raar gaan lopen wil ik in deze RS vertrouwen krijgen....

Zou hem niet kopen. Weet nooit wat er aan is.

Wil de mijne ook wel kwijt voor zo'n bedrag (valt ook over te praten). Is precies dezelfde (iets minder stickers). Ook uit 1999. Bijna zo goed als nieuw.
Goeie supercorsa's SC1. 1 extra supercorsa SC1 achter.
J&S uitlaten (originele krijg je erbij).
WP stuurdemper.
Nieuwe zuigers, pakkingen en powervalves verstevigd 2000 km geleden. (scheelt je ruim €500,- onderhoud voorlopig)
Ongeveer 8 bussen Castrol TTS.
Duozitje heb ik ook nog ergens.
Nog wat extra remblokken voor en achter (die erop zitten zijn op de helft van hun levensduur).

Dus ruim €1000,- aan accesoires.
Verder topfietsje. Nooit op het circuit geweest. Heel goed warm gereden en bijgehouden bij mezelf in combinatie met dealer (rekeningen aanwezig). Doe hem niet graag weg, maar moet huis kopen... ook belangrijk.

O ja: Foto

full
 
Wil de mijne ook wel kwijt voor zo'n bedrag (valt ook over te praten). Is precies dezelfde (iets minder stickers). Ook uit 1999. Bijna zo goed als nieuw.


En wat is de kilometerstand?
Nu 19.900. Let als je verder gaat zoeken naar een RS of bij deze kilometerstanden de zuigers vervangen zijn en de powervalves verstevigd zijn. Bij een mishandeld exemplaar kan het rond dat kilometrage parten gaan spelen, vandaar dat ik het al vervangen heb en hij motorisch dus weer als nieuw is (op de krukaslagers na, maar die kunnen veel meer hebben).

Verder wil ik er niet perse vanaf, maar met een redelijk bod is alles te koop (zelfs mijn schoonmonster }) ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan