Aprilia Rs125 VS Gilera Dna 180cc (4takt)

en ik heb nog een motor gevonden die ik wel interressant vond de suzuki gsx 600 srad heeft iemand daar wat handige info over ?

ook een goede motor, kan echter pas vanaf 2003 officieel op 25kw.
en zijn duurder als kawasaki's en yamaha's.. over het algemeen.

je zei dubbele koplamp het einde, dat is vanaf model 2000. Verwacht prijzen vanaf 4800-5000 euro voor een 2000 model.

heb je wel rekening gehouden met verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud en natuurlijk je motorpak/laarzen/helm?

of heb je daar een apart budget voor buiten die 4 ruggen...
 
Tuurlijk is een 4 takt mooier en beter, maar ik had voor mijn R6 uit 2006 een RS 125 met een jolly moto uitlaatje ,nouw daar heb ik heel veel plezier mee gehad . Onderhoud? ja dat ligt ook een beetje aan je zelf :
Goed warm rijden optijd je olie verversen en geen 25 km achter elkaar 160 gaan rijden buiten die dingen om moet je rond de 12000 km je zuigertje een keer vervangen voor de rest echt een super leuke beginners fiets :)
 
Dna is gewoon een (motor)scooter, alleen andere zithouding.

ben al een jaar op zoek, en moet zeggen dat het duidelijk een zx6r word, wel aan te raden dus, misschien honda cbr 600 eventueel.
 
ik heb al eens op een 125cc rs gereden en het voelde precies als de brommerversie alleen ietstjes meer vermogen en dat vind ik echt waardeloos, ik moet mijn huidige brommer keihard kunnen overtreffen anders vind ik het niet eens de moeite waard om rbw te halen. En volgens mij kan dat met zon zx 6r wel :P
25kw = 25kw, blijf dus maar lekker brommer rijden :z
[me=DanielV] ergert zich aan het volk "ik wil een motor met veel vermogen want dan kan ik hard[/me] |(


Leer eerst nou maar eens rijden op een fiets met 34pk (25kw), voordat je jezelf (en anderen!) meteen kapot rijdt omdat je geen ervaring hebt :)
 
Precies, je kan jezelf een beginnend motorrijder noemen na 10000km, als je je rbw heb gehaald kan je nog voor geen meter rijden, daar ben ik zelf ook achter gekomen.

Het is meer dan lomp aan een gashendel kunnen draaien en hard rijden.
 
25kw = 25kw, blijf dus maar lekker brommer rijden :z
[me=DanielV] ergert zich aan het volk "ik wil een motor met veel vermogen want dan kan ik hard[/me] |(


Leer eerst nou maar eens rijden op een fiets met 34pk (25kw), voordat je jezelf (en anderen!) meteen kapot rijdt omdat je geen ervaring hebt :)

wat een opmerking, ik bedoel in mijn post te zeggen dat ik het nogal klote zou vinden als ik met acceleratie niet eens mijn brommer kan inhalen. Stel ik zou met mijn brommer jouw motor inhalen dan zou je toch keihard balen of denk ik nou fout.
Niet dat dat gebeurt maar stel.

Zoals al eerder gezegd topsnelheid boeit me helemaal niks ik wil gewoon makkelijk de 120-130 kunnen halen met iemand achterop voor snelweggebruik.
Ik haal de motor omdat ik op een leuke snelle(re) manier van a naar b wil komen. niet om me als een gek te gedragen en mezelf en anderen in gevaar te brengen.

En ik erger me aan jouw omdat jij direct meent dat ik gewoon keihard wil gaan rijden terwijl je niet eens leest wat ik zeg en me direct veroordeelt tot onverantwoordelijke brommersjonnie.

En juist ik vind de 25kw periode een goed idee voor het leren besturen van een motor en ervaring op de weg krijgen. Beter doe je eerst lezen en nadenken voordat je iets zegt over iemand anders. :(

en dan @ nils89 ik heb die 4k aan de kant gezet alleen voor de motor, daarnaast heb ik nog 1k voor het pak en helm en laarzen vrijgemaakt.
Daarnaast heb ik ook nog reserve voor onderhoudskosten verzerkering benzine endergelijken.
 
Waarom geen VTR250? *D Betrouwbaar, snel zat, ook met duo, Honda, goedkoop qua aanschaf, schrijft niets af, ook bijzonder zuinig! Zie onderschrift.
 
Laatst bewerkt:
Beter neem je dus gewoon een 500cc'tje op 25kw. Dan hou je het koppel ondering om snel bij de 120-130 te komen en heb je nog wat over tot ongeveer 150. Ten opzichte van zo'n 250cc 4takt heb je dus bijna 2 keer zoveel koppel. En naar mijn mening is koppel belangrijker dan vermogen :)


als voorbeeld: Vergelijk een BMW F650GS met een honda VTR 250

BMW Koppel: volvermogen 75nm, 'beperkt' 57nm, gewicht: 179 kg ledig

Honda koppel: 24nm, gewicht: 140 kg ledig

Beide motoren zijn 2cilinders, en geloof me met die hoop extra koppel heb je veel meer plezier ookal heb je wat meer gewicht :)

Bronnen: BMW Motorrad Nederland
en 2002 Honda VTR 250

Nou moet ik zeggen dat bmws wel uitzonderlijk duur zijn :+
 
Laatst bewerkt:
moet eerlijk zijn dat ik opening ok vrij sjonnie vond hoor maar goed :)

verder als je 4k hebt voor motor zou ik zeker niet voor 125 of gilera gaan
maar zeggen meesten hier al,
kijk eens naar oudere modelen zxr, gsx of sv'tjes
zijn voor 4k genoeg fietsen te vinden die op 25 kw met gemakt 120 halen met bijrijder
en dan nog ga je niet ingehaald worden door gemidelde scooterrijder :]
 
wat een opmerking, ik bedoel in mijn post te zeggen dat ik het nogal klote zou vinden als ik met acceleratie niet eens mijn brommer kan inhalen. Stel ik zou met mijn brommer jouw motor inhalen dan zou je toch keihard balen of denk ik nou fout.
Niet dat dat gebeurt maar stel.
Hmm... Wat ik eigenlijk probeer te zeggen.... Hard rechtdoor rijden kan iedere malloot. Zodra er bochten aan komen gaan de meeste 'jonge' bestuurders direct aan de rem hangen alsof ze een noodstop moeten maken :?
Als je toch een wedstrijdje moet doen, doe dan een wedstrijdje op een bochtige weg. Als je een beetje kan sturen rijd je zo'n scooter finaal weg ;)

Een gemiddelde 25kw-fiets doet er zo'n 6 tot 7 seconden over om op de 100 km/u te komen. Zonder gein, er zijn maar vrij weinig scooters die dit redden. Diegene die dit halen, zie je niet op de weg. Dit zijn sprintscooters zoals bij de SBO-sprints etc.


Zoals al eerder gezegd topsnelheid boeit me helemaal niks ik wil gewoon makkelijk de 120-130 kunnen halen met iemand achterop voor snelweggebruik.
Ik haal de motor omdat ik op een leuke snelle(re) manier van a naar b wil komen. niet om me als een gek te gedragen en mezelf en anderen in gevaar te brengen.
Koop een leuke 400/600, daar heb je veel meer plezier van dan met zo'n 125 cq. 180cc scooter.

En ik erger me aan jouw omdat jij direct meent dat ik gewoon keihard wil gaan rijden terwijl je niet eens leest wat ik zeg en me direct veroordeelt tot onverantwoordelijke brommersjonnie.
Gek hé, als je al direct over snelheid begint t.o.v. brommers. Snelheid is, voor de echte motorrijders, niet de essentie van deze passie :N


En juist ik vind de 25kw periode een goed idee voor het leren besturen van een motor en ervaring op de weg krijgen. Beter doe je eerst lezen en nadenken voordat je iets zegt over iemand anders. :(
Ik trek alleen een conclusie en geef mijn mening. Als je dat niet aankunt, moet je niet op een forum gaan zitten :Z :W


en dan @ nils89 ik heb die 4k aan de kant gezet alleen voor de motor, daarnaast heb ik nog 1k voor het pak en helm en laarzen vrijgemaakt.
Daarnaast heb ik ook nog reserve voor onderhoudskosten verzerkering benzine endergelijken.
4.000 Euro voor een motor is prima, zeker om te beginnen. Daar kun je, zoals al gezegd, met alle gemak een heel mooie 400cc of 600cc fiets van halen! *D
1.000 Euro voor een helm, pak, laarzen en handschoenen is niet superveel, maar het hoeft natuurlijk niet allemaal bling-bling te zijn. Dat snap ik :)
Reken voor een goede helm al snel een kleine 400 tot 500 euro. Een setje handschoenen voor 50 euro, laarzen voor 200 euro en dan heb je nog een kleine 250 euro over voor een (lederen of textielen) pak....


nieuwe tip

suzuki SV650s (of de naked)

en zet die gekke 125cc en 180cc uit je hoofd ;)

krijg je spijt van na een tijdje!
:^ :)


moet eerlijk zijn dat ik opening ok vrij sjonnie vond hoor maar goed :)

verder als je 4k hebt voor motor zou ik zeker niet voor 125 of gilera gaan
maar zeggen meesten hier al,
kijk eens naar oudere modelen zxr, gsx of sv'tjes
zijn voor 4k genoeg fietsen te vinden die op 25 kw met gemakt 120 halen met bijrijder
en dan nog ga je niet ingehaald worden door gemidelde scooterrijder :]
Sowieso snap ik het punt omtrent scooterrijders niet helemaal :?
Je gaat toch geen motorrijder omdat je dan 'sneller' bent dan de (gemiddelde) scooter? |(
 
Laatst bewerkt:
I agree DanielV :o

Alleen 1000 euro voor motorkleding hoeft niet weinig te zijn.

Zoekt en gij zult vinden.

Ik was voor 750 euro klaar, ik rijd compleet in het leer, en zeker geen slechte kwaliteit. Het is maar net hoe graag je wilt zoeken.

(wel alles in het zwart dan weliswaar, kleurtjes zijn over t algemeen wel wat duurder idd)

Als je gemakzuchtig bent, zul je wat duurder uitzijn uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
25 kw powerhopje op een zxr 400 _O- _O-

mov030890002st4.jpg

*D :+
 
Laatst bewerkt:
@ danielV

zeg toch ook niet dat ik daar voor ga motorrijden
hij had het erover dat ie niet wou ingehaald worden door scooter als ie iemand achter op had.. en volgens mij ging mijn antwoord daar over en gaf ik deze keer niet mijn persoonlijke mening over dat ik zou zijn gaan motor rijden om die reden

trouwens las ik net dat een eigen mening tegenwoordig ook al fout kan zijn :+
 
25 kw powerhopje op een zxr 400 _O- _O-

[afbeelding]
*D :+
Ik zie een handje op de koppeling O-) ;)


@ danielV

zeg toch ook niet dat ik daar voor ga motorrijden
hij had het erover dat ie niet wou ingehaald worden door scooter als ie iemand achter op had.. en volgens mij ging mijn antwoord daar over en gaf ik deze keer niet mijn persoonlijke mening over dat ik zou zijn gaan motor rijden om die reden

trouwens las ik net dat een eigen mening tegenwoordig ook al fout kan zijn :+
Ik vind dat hele gedoe omtrent scooters maar kansloos. Maargoed, Dat is mijn mening 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan