Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Beste Futuristen,

Ivm kilometervreten plannen voor volgende jaar overweeg ik naked (Triumph Speed Four) te vervangen door een sporttour apparaat zoals de Futura. Vind zo op het beeldscherm wel leuk ding. Tzt wellicht even een keer proberen.

Zo lezende is er 1 punt wat mij een beetje zorgen baart en dat is grondspeling.

Nu snap ik dat het geen volbloed sportmotor is en dat comfort en grondspeling altijd een compromis is. Maar wat ik eng vind is dat niet de stepjes (want daarvoor heb je je toesliders als waarschuwing) maar andere harde en stugge delen als eerste contact maken met asfalt.

-Nu lees ik dat middenbok snel het asfalt raakt: da's niet zo'n probleem, als ie er gemakkelijk af kan: kan deze er ook makkelijk af? (kettingsmeren ben ik gewend te doen op paddockstand of rollend...)
-Nu denk ik ook te lezen dat jiffy het volgende onderdeel na middenbok is dat contact maakt met het asfalt. Is dat echt zo? Raakt deze het asfalt voor de stepjes? Zo ja, zijn er eenvoudige oplossingen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringsinzichten hieromtrent.

tim
 
Nouwwwww,

Grondspeling van de Fut is toch heel behoorlijk hoor, ....... :Y
 
Laatst bewerkt:
Op http://www.apriliafutura.co.uk/atoz/handling.shtml dit gevonden. Zit nog steeds te puzzelen wat er nu daadwerkelijk gezegd wordt in de laatste alineas:

Ground clearance
The first thing to touch down on an Aprilia RST1000 Futura is the centre stand, which can be a particular problem when carrying a passenger - even with rear preload set to maximum.

This isn't too much of a problem as there is a certain amount of give in the rubber bump stop. Next to touch down is the side stand, which can be a good deal more alarming.

Fitting an aftermarket pre-silencer such as the AF1 H-pipe can make a big difference.

The pipe has a slot for a bump stop but if you fit the one from the original pre-silencer you may find ground clearance seriously reduced. You can cut it down or remove it altogether to regain maximum clearance.
 
Als je orig demperpot/kat onder het blok vervangt door de AF1 H bochten komt de middenbok sneller aan de grond door de lager gelegen stopper ervan...(met het orig stoprubber daarop geplaatst)

Op http://www.apriliafutura.co.uk/atoz/handling.shtml dit gevonden. Zit nog steeds te puzzelen wat er nu daadwerkelijk gezegd wordt in de laatste alineas:

Ground clearance
The first thing to touch down on an Aprilia RST1000 Futura is the centre stand, which can be a particular problem when carrying a passenger - even with rear preload set to maximum.

This isn't too much of a problem as there is a certain amount of give in the rubber bump stop. Next to touch down is the side stand, which can be a good deal more alarming.

Fitting an aftermarket pre-silencer such as the AF1 H-pipe can make a big difference.

The pipe has a slot for a bump stop but if you fit the one from the original pre-silencer you may find ground clearance seriously reduced. You can cut it down or remove it altogether to regain maximum clearance.
 
Thx, wat dat betreft goed nieuws dus, alleen wel een gedoe met bijzondere paddockstand oplossingen als je de middenbok verwijdert.
 
Thx, wat dat betreft goed nieuws dus, alleen wel een gedoe met bijzondere paddockstand oplossingen als je de middenbok verwijdert.
Tsja, je kan eens wat raken, maar overall zal het wel meevallen denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Zonder middenbok heb je echt geen probleem hoor, na de ochtend sessie had ik op Francochamps de middenbok er af geschroeft en 's middags niks meer geraakt. Zonder op te scheppen kan ik aardig een bochtje nemen, je moet dan wel net als op sport motoren er een beetje naast gaan hangen. De toen nieuwe Pilot Power had zelfs op de voorband geen poppetjes meer op de zijkant (is me op geen enkele van mijn andere fietsen ooit gelukt). Op de openbare weg met de veer en demping strak en het rubbertje wat de middenbok opvangt verwijdert heb je ook niet gauw problemen, met duo wordt het een heel ander verhaal.
greetz Futurist
 
Thanks voor reacties. FF keer kijkje nemen rondje rijden waar nodig de middenbok eraf.

Heb ik het goed dat typische paddock stand voor enkele achterbrug niet werkt omdat as niet hol is?
 
Thanks voor reacties. FF keer kijkje nemen rondje rijden waar nodig de middenbok eraf.

Heb ik het goed dat typische paddock stand voor enkele achterbrug niet werkt omdat as niet hol is?
Heb hier nog m'n 916 bok staan, gaat nie passen nie :N


(verder nooit over nagedacht dus geen passend antwoord)
 
jongens !!! als er nog iemand ! een cockpit glaasje zoekt voor de futura !! er licht een bij motorhuis esvana in rotum

Contact - Motorhuis Esvana

hij had het glaasje voor mij besteld maar van wege de lange duur wachten is hij pas binnen gekomen toen ik de fut al weg had gedaan gr nico
 
Hoi Aprilialiefhebber.

Die foto op je advertentie, dat vooraanzicht met het witte zonverlichte gebouw als achtergrond.....:
KLASSEFOTO!!!

Stratton
 
lol succes met de verkoop: "Bij serieuze interesse graag bieden en mailen, ik reageer niet op Hotmail Gmail etc etc alleen mailen vanaf een normaal mailadres".

Je hebt al 75% van de kopers uitgesloten, dus dat zal wel goed komen ;)
 
Hé Aprilialiefhebber.

Ja, die foto aan volle pixelgrootte, dat zou ik zeker weten te waarderen.
Er kleeft een hotmailadres aan mijn profiel.
Bij voorbaat dank.

Stratton
 
Oh, was ik toch maar wat minder knap met daar tegenover een ruimer financieel budget!
Dan stond er een hele knappe RST 1000 Futura bij mij thuis met een hele lelijke vent erop!! ;)
 
Tja SoulB, of jouw logica opgaat voor de rest van de Futura-bezitters hier?

Ik geef toe; de spiegels waar ik met het meeste plezier in kijk zijn die van de RST....

Stratton
 
Ik begrijp niet dat dit model nooit écht een hit is geworden.
ik herinner me nog goed jaren geleden dat ik een collegamotorinstructeur voor het eerst op een RST zag aankomen.
De motorrijles met mijn kandidaat is toen (heel) wat later begonnen!
 
Ik begrijp niet dat dit model nooit écht een hit is geworden.
ik herinner me nog goed jaren geleden dat ik een collegamotorinstructeur voor het eerst op een RST zag aankomen.
De motorrijles met mijn kandidaat is toen (heel) wat later begonnen!
Feit: een Futura rijdt waanzinnig fijn!!

[doclib=X]
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mensen moeten teleurstellen, mijn excuses daarvoor! > De spullen worden met de motor verkocht, mocht dat veranderen dan zullen de gegadigden dit uiteraard van me vernemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan