Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
full
 
Hij is weer terug..... *O*

Wat het nou was: geen spanningsregelaar of start relais (maar als ik het hier zo lees is dat een kwestie van tijd..) maar het ALARM.....
Startonderbreker was defect.. Nou had ik hier al geprobeerd om die te omzeilen omdat ik zoiets ook al vermoede.. Maar er bleken er 2 in te zitten.... :?
Hoe dan ook het alarm is vervangen (door een betere met cert.) en hij loopt weer...

Gisteren maar eens gepoetst en ai.. er zitten toch wel veel kuipdelen niet goed en er zijn wat "oogjes" afgebroken... Ik ben bang dat ie toch wel een beetje geleden heeft...
Nou ga ik eerst eens een seizoen rijden en volgende winter maar eens kijken of ik eea wat beter kan repareren.

Ik heb wel een paar vragen over het rijden zelf:

Ik heb het idee dat hij af en toe (vooral bij lage toeren) inhoud.. alsof hij niet genoeg benzine krijgt.
Ook is er een duidelijk punt waarop ik merk dat hij een aan/uit reactie vertoont (op zich geen probleem, had mijn vorige motor TDM850 ook en is goed mee te leven)

Maar is dit normaal voor een rst of zou er toch wat aan de hand zijn..
Ik heb ergens iets gelezen over een "mapping" hoe kan ik zien wat ik er in heb? en waar zou ik eventueel een nieuwe er in kunnen laten zetten?

@rstmille: Ik heb hem dus terug maar of we zaterdag samen op kunnen rijden is nog niet zeker.... Ik stuur je uiterlijk vrijdag een berichtje...
 
Hoi Blok,

als ik jou was dan ging ik even met je bike naar Motorcenter Venlo of naar Jo Cabo in Meersen (?). Dat zijn allebei Aprilia dealers, daar kunnen ze je motor uitlezen en eventueel de laatste software erop zetten. Ik ga zelf altijd naar Venlo, laatse keer heeft de nieuwe map uploaden me 10 euro gekost! Dan weet je zeker dat je goed zit.

En wat betreft het aan-uit gehalte: je hebt nu eenmaal een grote 2-cylinder en die doen dat nog al eens. Hiervoor had ik een fj1200 en dat was net een naaimachine, altijd vermogen, vloeiend etc. Met de RST moet je met iets meer gevoel rijden, af en toe wat meer met slepende koppeling rijden dan dat je gewend bent. Wat ook helpt is een beetje gas er op laten als je schakelt.

Een kwestie van wennen. En natuurlijk rij je mee zaterdag, hij loopt nu toch?

Over het relais etc. zou ik me niet al te veel zorgen maken. Het is een kleine ingreep en niet alle futura's hebben er last van.


gr
RST
 
Laatst bewerkt:
ik en mijn pagagier zijn er hoe dan ook zaterdag *D
morgen komen we die kant al op :} we hebben iets te vieren voor ons 2en leuke combie zo dacht ik zelf *D wij vertoeven in fruitbedrijf de Hoenderik ( Fruitbedrijf De Hoenderik Tricht )hoop dat ik t allemaal kan vinden zaterdag zou t heel jammer vinden dat ik t mis gr nico
 
Gaat zaterdag mooi weer worden!! 8-)
Een stuk mooier dan ik vandaag trof, en ik had 'm al gepoetst voor zaterdag |(

Vanuit Tricht gewoon de dijk richting het westen volgen, kom je automatisch langs het startpunt.

Tot overmorgen, blijkbaar dubbel feest *O* *O*
 
Ik moet helaas morgenvroeg nog werken....

@rstmille: Hoe laat wou je vertrekken, ik ga proberen zo vroeg mogelijk te beginnen maar ik ben toch bang dat het zeker tot de middag duurt..
Baal wel enorm aangezien dit de gelegenhied is om kennis te maken met de motor en zijn/haar berijders...
 
Hallo allemaal

Ik verhuis voor 3 dagen van Belgisch Limburg naar Nederlands Limburg voor een weekendje met de familie ( zonder motor ;( ) en vind het zeer jammer dat ik dit treffen moet missen de zaterdag.

Er wordt mooi weer verwacht dus de weergoden staan aan jullie zijde.

Hopelijk worden er mooie plaatjes geschoten en verschijnen deze hier op het forum zodat ik toch een beetje het futuratreffen onrechtstreeks een beetje mee kan beleven.

Voor iedereen een fijne en veilige rit toegewenst.

groetjes Bart
 
@rstmille: Ik ga proberen eea om te zetten... Geen idee of ik het voor elkaar krijg maar waar en tegen hoe laat ga jij de autobaan op? Mocht ik het geregeld krijgen sta ik op dat momnet daar, mocht ik er niet staan is het me dus niet gelukt... en zal ik het ook met de foto's moeten doen.. ;(
 
@marty / blok
mijn vrouw heeft flink de griep te pakken, dus de kans dat ik het niet red is groter dan dat ik er wel bij ben....erg jammer. Veel plezier, wellicht dat we in het najaar een 2e rit kunnen maken...?!
gr
Alex
 
Laatst bewerkt:
Errug jammer, die dingen gebeuren nu eenmaal. :r

Zij veel beterschap gewenst en graag tot ziens bij een volgende rit. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan