Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
@ blok,
mocht het nou wat beter gaan met haar, dan ben ik tussen 8.45 en 9.00u bovenaan op de brug bij afslag KELPEN op de A2. Weet je waar dat is? Als je bovenaan aankomt ga je rechtsaf en dan is er 50mtr verderop een carpoolplek.
Je kunt me ook even een mailtje sturen met je 06 dan stuur ik je een SMS als het doorgaat: rst.mille1@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
alles ligt klaar, ik ben morgen tussen 10.15u en 10.30u in rhenoy!
blok als je dit nog leest, rond 9u in kelpen.
 
Laatst bewerkt:
@Rstmille: Ik ga 9 uur dus niet redden zoals je merkt (waarschijnlijk tegen nu ben je bijna onderweg).

@Iedereen: Rij voorzichtig en heb een hele goede dag...

Ik baal dat ik er niet bij kan zijn.. Zit hier nu achter mijn toetsenbord en scherm te bedenken hoe iedereen zich klaar aan het maken is om op te stappen....
En ik moet toch nog een paar uurtjes werken.. grr....
Ik hoop dat jullie een superdag krijgen.... en veel foto's maken... ;)

Have fun...
 
@Rstmille: Ik ga 9 uur dus niet redden zoals je merkt (waarschijnlijk tegen nu ben je bijna onderweg).

@Iedereen: Rij voorzichtig en heb een hele goede dag...

Ik baal dat ik er niet bij kan zijn.. Zit hier nu achter mijn toetsenbord en scherm te bedenken hoe iedereen zich klaar aan het maken is om op te stappen....
En ik moet toch nog een paar uurtjes werken.. grr....
Ik hoop dat jullie een superdag krijgen.... en veel foto's maken... ;)

Have fun...
jammer dat je het moet missen -O-

dan zit er maar 1 ding op........


moeten we het gewoon nog een keer doen :]
 
zo ik ben weer geland :)

ik vond het heel gezellig

was erg leuk om iedereen eens life te zien :)

organisatie was perfect en de route mooi *O*

ik stel voor om Marty tot officiele organisator en voorrijder te benoemen :] :+

en als bonus hadden we nog prachtig weer ook 8-)
 
ben ook weer thuis beland. moeders blij dat alles goed is gegaan zonder ongelukken en marty nogmaals bedankt voor de organisatie en verder sluit ik me bij null cc aan. gr. anne
 
Bedankt voor de foto's via je link Marty.
Zo kan ik zien wat ik vandaag gemist heb.

Herstellende van m'n blindedarmoperatie heb ik vandaag de Futura lekker op straat klaar gezet...., blinkend gepoetst....., en weer braaf binnen gezet...., tja..

Vertel vertel...., hoe was het gezamenlijk geluid van zo'n eskader Futura's?


Stratton
 
Hoi allemaal,
Wij willen jullie allemaal nogmaals hartelijk bedanken voor de superdag. Alles zat mee en Marty had alles inclusief het weer perfect voor elkaar. Complimenten. De route willen we sowieso nog wel een keer rijden want het is echt nederland op zijn mooist. Volgende keer nog meer futura's, dat zou leuk zijn. Nu moeten we het even doen met de foto's.
Groetjes van die 2 uit Eindhoven.
 
heeey hallo allemaal,

Wij vonden het ook een erg leuke dag gister.
De route was super, hebben we een keer een ander deel van Nederland gezien *D
Nadat we onze spullen opgehaald hebben waren we pas om half 6 onderweg.
Bij de benzinepomp hebben we veel van jullie voorbij zien komen alleen veel van jullie hebben ons niet gezien, daarom zijn er zo weinig futura's _O- haha
We hebben erg genoten daarvoor veel dank uit het hoge Noorden :+ daarvoor veel dank!!

(marty de foto's volgen zo snel mogelijk)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Futuristi,

Ik heb me na afgelopen zaterdag nu ook eens geregistreerd - ik was zaterdag degene met die ongewassen rode Fut met koffers met valschade :$

Ik vond het zaterdag erg gezellig en Marty, hierbij bedankt voor het organiseren van deze leuke dag :}
Nog nooit zoveel Futura's bij elkaar gezien - dit is wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
 
Hoi, ik had precies 400km gereden toen ik thuis was in het diepe zuiden, perfect. Foto's volgen nog!
gr
Alex
 
Of aan het rijden natuurlijk...

Ik dacht gisteren (zondag 04 mei) een futura ter hoogte van nieuwstad tegen te komen, iemand van hier?

Ik was de laatste dagen in Cochem en omstreken en ook daar een grijze futura...
Motor heeft het goed gedaan.. wat rijd ie lekker.. alleen ben ik nog niet zeker over hoe de motor zelf loopt... Ik heb het idee alsof ie toch echt aan of een grote beurt of enige revisie toe is.. balen dat ik vorige week niet kon komen dan had ik wat vergelijkingsmateriaal gehad...
 
heb met 5 vrije dagen er toch wel 1 kunnen vinden om te rijden

was erg lekker gister


(moet alleen wel bekennen dat ik niet op de Futura was :$ )
 
de rsv mille luchtinlaat is binnen, haal hem morgen op!. En dan wordt er inderdaad even gesleuteld...Ben benieuwd....

@Blok, ik ben vrijdagavond nog in Sittard geweest...zondag heb ik niet gereden. Verde zou je eens voor een 2nd opinion naar Motorcenter Venlo kunen gaan, dat is een erg goede aprilia dealer....
 
Ok heren RST rijders,

ik heb een probleem met mijn futura. Als ik van 100kmh ga remmen dan begint de voorkant flink te trillen (spiegels, kuip). Bij lagere snelheden verdwijnt dit weer. Ik heb het volgende reeds gecheckt:
- balhoofd: geen speling
- remschijven: allebei recht
- Geen lucht in het remsysteem
- Wiellagers: geen speling.

Maar, mijn voorband (Bridgestone BT020) heeft volgens mij last van cupping en mijn vermoeden is dan ook dat dit het probleem is (lijkt ook steeds erger te worden). Wat ik nog niet heb heb gecontroleerd is of alle remzuigers nog "los" zijn.

Wat denken jullie?

gr
Alex
 
Beste Alex.

Ik heb de ervaring (niet met de Futura) dat de banden ongelofelijk veel gevolgen geven op het rijgevoel, en heel vaak de oorzaak zijn van problemen, ook zelfs met de auto.
Ik wist niet wat "cupping"was en ben eens gaan googlen, waardoor ik op de site http://www.mcfikkie.nl/Techniek/banden.pdf erover heb kunnen lezen en bovendien een Bridgestone band als boos voorbeeld met plaatjes beschreven zie.

(Cupping is het ongelijkmatig afslijten van je band zodat naast het rechte loopvlak de zijkanten sneller slijten dan het midden. Dit komt bijvoorbeeld door te lage bandenspanning.
Soms wordt met cupping ook iets anders aangeduid. De cupping slaat dan op het onregelmatig slijten vóór en na de groeven in de band. Heel extreem omschreven, komt je band er uit te zien als het zaagblad van een cirkelzaag. Als je band “cupping” heeft, staat ook je vering en demping verkeerd ingesteld, of je hebt een band met een dom ontwerp. Een aardig voorbeeld daarvan is de Bridgestone BT010f. Dit is een straatrace band, maar heeft extreem snel last van cupping. Zie figuur hiernaast. De groeven op deze band lopen veel te “recht” ofwel haaks op de draairichting. Hierdoor gaat de band stuiteren, en veroorzaakt een glijdend gevoel in de motor,
Figuur 10: “cupping”, ofwel zaagtand op een BT010
-bron: http://www.mcfikkie.nl/Techniek/banden.pdf-)


Dus dikke kans dat je zelf de oorzaak al weet.
Inspecteer, en vervang dan desgewenst die band.

Ik ben benieuwd of je nog specifieke Futura-ervaringen hier als reactie krijgt....


Stratton
 
Ik heb inderdaad ok de ervaring dat bandkwaliteit en dus ook een juiste bandenspanning ongelofelijk van invloed zijn op het stuur en remgedrag. Band lievcer iets te hard dan te zacht is mijn ervaring.
 
Ok heren RST rijders,

ik heb een probleem met mijn futura. Als ik van 100kmh ga remmen dan begint de voorkant flink te trillen (spiegels, kuip). Bij lagere snelheden verdwijnt dit weer. Ik heb het volgende reeds gecheckt:
- balhoofd: geen speling
- remschijven: allebei recht
- Geen lucht in het remsysteem
- Wiellagers: geen speling.

Maar, mijn voorband (Bridgestone BT020) heeft volgens mij last van cupping en mijn vermoeden is dan ook dat dit het probleem is (lijkt ook steeds erger te worden). Wat ik nog niet heb heb gecontroleerd is of alle remzuigers nog "los" zijn.

Wat denken jullie?

gr
Alex
Hallo Alex. Bij mij had dezelfde band hetzelfde probleem d.w.z. Cupping. Ben overgestapt naar pirelli corsa met als resultaat veel lichter sturen. Op de meeting heb ik gehoord dat de ronde busjes die de remschijven fixeren moet je vlot rond kunnen draaien. De schijven kunnen zich dan beter zetten t.o.v de remblokken. Misschien ook de oorzaak van het trillen. Succes ermee . Anne
 
Hallo,

Ik heb vrijdag 2 mei een futura gekocht bij john van de bunt te nijkerk, ik mag nu sinds een jaartje (ofzo) meer dan 25 kw rijden en ben dus al een aardig tijdje op zoek, maar ik heb nu denk ik de ideale motor gevonden.
toen ik op de futura ging zitten "paste"deze meteen als gegoten, omdat ik nogal een lange jongen ben en zo lenig als een plank heb ik nog weleens last van dat ik dus niet op een motorpas (de racers met minder dan 600cc bijvoorbeeld).
Daarom heb ik als eerste motor een kawasaki ltd 750 gekocht, niet duur en het was toch maar voor 2 jaartjes, maar nu heb ik eindelijk iets dat ik echt mooi en fijn vind rijden gekocht.

Helaas zijn ze bij john van de bunt nogal druk en kan ik de futura pas 14 mei ophalen.
 
Ja die busjes ga ik dit weekend doen, en als dat niet helpt dan komt er een nieuwe Metzeler Z6 op, en dan koop ik nooit meer bridgestone.

De RSV luchtinlaat zit er al op, moet zeggen dat hij nu wel wat spontaner op het gas reageert. Maar door die remproblemen heb ik nog niet echt kunnen rijden.
 
He Alex.

Let op; bij schijfremmen met weinig slijtage kan je die ronde busjes waarmee de schijf zwevend is opgehangen, heus niet met je vingers ronddraaien!
Dit lukt meestal wel als de rem al door slijtage wat speling op die busjes heeft gekregen.

Bij mijn Futura zijn de remmen nog in maagdelijke staat en kan je de "losse" onderdelen van de zwevende Brembo's bijna niet bewegen. Zo ook bij mijn vorige Guzzi V11 LeMans die gelijkaardig nieuw was.

Bij mijn Gilera Saturno is de Brembo wel "gesleten" en zit alles heel erg los, wat overigens nog steeds perfect remt.

Controleer dus die remmen vooral op onregelmatigheid.
Normaal hoor je niet veel klachten over deze prachtige Brembo remmen.



ps; mijn ervaring met de Bridgestone Battlax band is overigens prima hoor, op andere fietsen. Bepaalde types zijn wellicht een slecht ontwerp.

Stratton
 
Hoi Alex,
Als je voorband toch al op z'n retour is dan zou ik zeker eerst de voorband vervangen en dan verder zien.

PS deathbane: goeie keuze gemaakt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan