Hallo Allemaal,
Mijn RSV mille uit 2003 heeft een versleten startkoppeling waarmee te lang is doorgestart. De hele boel naast het vliegwiel is versleten en er kwamen behoorlijk wat metaaldelen mee tijdens het aftappen van de olie. Ik kon met een lampje naar binnen kijken via een open ruimte in het linker carter achter de vliegwieldeksel en zag wat krassen op het carter. Ik denk dat hier een wat groter stukje metaal tussen de krukaswang en het carter is gekomen.
Nu kan ik de versleten startkoppeling en andere tandwielen vervangen maar ik vraag me af of niet het hele blok uit elkaar moet ivm de metaaldeeltjes. Kan dit uitgespoeld worden na het vervangen van de versleten tandwielen of is de kans te groot dat er dan meer dingen gaan slijten omdat niet alle deeltjea uitgespoeld kunnen worden?
Mijn RSV mille uit 2003 heeft een versleten startkoppeling waarmee te lang is doorgestart. De hele boel naast het vliegwiel is versleten en er kwamen behoorlijk wat metaaldelen mee tijdens het aftappen van de olie. Ik kon met een lampje naar binnen kijken via een open ruimte in het linker carter achter de vliegwieldeksel en zag wat krassen op het carter. Ik denk dat hier een wat groter stukje metaal tussen de krukaswang en het carter is gekomen.
Nu kan ik de versleten startkoppeling en andere tandwielen vervangen maar ik vraag me af of niet het hele blok uit elkaar moet ivm de metaaldeeltjes. Kan dit uitgespoeld worden na het vervangen van de versleten tandwielen of is de kans te groot dat er dan meer dingen gaan slijten omdat niet alle deeltjea uitgespoeld kunnen worden?