Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ter voorbereiding op het seizoen klaarliggen voor mijn RSV4R:

  • Nieuwe koplamp (ter vervanging van de oude ingebrande)
  • Nieuwe MRA Smoke kuipruit
  • Nieuwe langere 2016 spiegels met LED knippers

Mijn linker spiegel kan er niet meer af omdat het boutje doordraait waardoor de topkuip er dus ook al een tijdje niet niet af is geweest en ik dus ook niet de nieuwe koplamp kon monteren.

De RSV4 laten servicen door Rinket Motorsport waarbij hij gelijk een modificatie heeft gedaan waarmee het rammelen van de distributieketting in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid wordt voorkomen.

De voorpoten er nog even uitgehaald en laten servicen door veringkoning Rooske, alles weer gemonteerd inclusief de nieuwe lamp, MRA ruit en Spiegels van de 2015 RSV4.

Laat het mooie weer maar komen!
 
Geen idee, hij heeft iets bedacht op het probleem met de kettingspanners. Die oplossing houdt hij natuurlijk graag binnen z'n bedrijf waar iedereen welkom is voor hetzelfde klusje ;-)

Veel plezier in Cartagena!
 
Ik heb dit rek ook en bevalt goed. Ik trek overigens wel voor de zekerheid een bandje door de bijrijdersteunen om te voorkomen dat ie los kan komen.


Ik heb deze......., vééél lichter en mooier. :P

misc.php


Ook nog deze gescoord, eigenlijk bedoeld als wintervelg maar zijn ze te mooi voor. :o

misc.php


&

misc.php



Zijn niet echt veel zwaarder dan de Factory velgen en nog nieuw. Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk hier afgeleverd worden.

B|
 
en flinke leverings- en kwaliteitsproblemen. ;)

Ik begreep dat Titax ook de Factory-wielen maakt (of maakte) voor Aprilia. Op de weegschaal blijken de aftermarkets iets zwaarder te zijn dan de originele factory-wielen.

(bron af1forum)
 
Heeft iemand ervaring met het plakken van rimstriping op Factory velgen?

De structuur lijkt me alles behalve ideaal voor het plakken van stickers.
 
het is te doen maar als je bijvoorbeeld je velgen schoonmaakt met wd40 dan blijft de striping niet lang zitten i.v.m. het ruwe oppervlakte.
 
Geen idee, hij heeft iets bedacht op het probleem met de kettingspanners. Die oplossing houdt hij natuurlijk graag binnen z'n bedrijf waar iedereen welkom is voor hetzelfde klusje ;-)

Veel plezier in Cartagena!
heeft hij niet die distributiekettingspanner een tand verzet of zoiets? daardoor komt de ketting veel sneller op spanning! en hoor je het rammelen bijna niet meer!
volgens mijn is dit ook al besproken op apriliaforum, maar het is nog al een ingrijpende klus.
 
Velgen binnen, idd nieuwstaat. *O*


full


Nu op zoek naar de rest om niet steeds alles om te hoeven bouwen.
Iemand nog spul "over"? ABS ringen, schijven e.d. dus. O-)

Transmissiedemper en silent rubbers zijn onderweg uit de Unaaitutsteeds.
 
Laatst bewerkt:
Transmissiedemper en silent rubbers zijn onderweg uit de Unaaitutsteeds.

En ook die zijn binnen, wél pas na afrekenen van €21,- btw en behandelingskosten. ;(
Altijd in de veronderstelling geweest dat dat voor gebruikt spul niet opging. :o

Verder nieuws is dat na de nodige sleutelblunders ding weer rijdt/loopt/reageert als m'n verzopen 2010....,

:X :X :X

Sleuteblunder award van het jaar een idee mogelijk??
Kom er waarschijnlijk voor in aanmerking. :X

Had van m'n vorige RSV4 nog een Rapidbike EVO liggen en aangezien dat een behoorlijke verbetering gaf, vooral qua "loopcultuur/gasreactie" maar eens aan de klus begonnen. Mooi, beter plekje gezocht voor de unit, schetsplaatje gemaakt zodat hij beter in/achter de kuip wegviel dan voorheen.
Helaas geen manual en geen online te vinden, registreren bij Dimsport met dit serienummer bleek ook niet te werken, Ruud Fredriks helaas paar dagen in Cartagena. '(
Daarom maar de volgorde/telling van de servicemanual aangehouden wat betreft nummering van de 8 injectoren, goede gok leek me. :o
Na 8 van die goed bereikbare en minder makkelijk te delen B| B| B| connectoren eindelijk los te hebben gekregen alles in serie met de 16 Rapid stekkers ergens weggewerkt. Alleen geen idee waar ik de TPS kabel in de kabelboom moest "prikken" maar alla...., komt wel goed, dacht ik. O-)
Niet dus want meteen foutmelding en uiteraard niet lopen. Dan maar ff wachten op mail van Ruud en warempel, vrijdag manual beschikbaar. *D
Volgorde bleek dus anders te zijn dan de originele telling dus spul weer uit elkaar en aangesloten volgens nieuwe manual waarin dus ook het verschil van aansluiten (gebruikte sensoren) met de APRC/ABS versie beschreven staat, mooi want ik had alles aangesloten.
TPS kabeltje verbonden met de juiste kleur/positie in kabelboom en 3 uurtjes later weer startklaar. *O*

[afbeelding]


Helaas pindakaas, zelfde foutmelding en no go. :( O wacht, mogelijk dat verwijderde klep van de "second air intake" toch ook een startvoorwaarde is, betreffende aansluiting gelukkig onder de gasklephuizen vandaan kunnen peuteren en klep aangesloten zonder de hele slangenriedel.
Nog steeds geen sjoege...... B| Inmiddels handiger in het verwijderen van airbox en verstelmechanisme van de kelken (bijna dus) alles nog eens nagelopen maar
niks vreemds/fouts ontdekt.
Zou Rapidbike unit dan mogelijk tóch het zwemavontuur van de 2010 versie niet hebben overleeft?? Vreemd want bij dealer bleek ding gewoon aan te slaan na wat gespetter uit de uitlaat. Ging er dus van uit dat hij zou moeten werken. Geen mogelijkheden in de buurt om ECU uit te lezen helaas dus vanmiddag maar weer alles terug naar origineel, weer hele kabelzooi en connectoren los, kabelboom overal tussenuit gepeuterd tot uiteindelijk aan de unit zelf, trek beetje aan de hoofdconnector en die valt er bijna zó uit. :X
Ding zat dus gewoon niet, of iig niet geheel ingedrukt. :o Ging er gewoon van uit dat ik hem "kant en klaar" had opgeborgen. |( |( |(
Weet momenteel nog niet of het dat is geweest trouwens want moest dit eerst ff kwijt. :P Zo meteen spul weer "ff" inpluggen dus, duimen dat het dan wel werkt. -O-


&


Story continuous......,

vandaag toch maar ff uit laten lezen bij ex-Aprillia dealer, geeft een melding dat gasklepsensor en of het fly by wire niet klopt, ook de niet aanwezige second air sensor staat geregistreerd. B|
Opnieuw inleren wil hij niet met de melding dat sensoren (1 op ieder gasklephuis) mogelijk verkeerd om werken??
Zijn idd los geweest maar meende zeker te weten dat die, wat lengte kabel betreft, niet anders aangesloten konden worden. Om dat uit te sluiten ter plaatse "ff" airbox en kelkenspul gedemonteerd, één klephuis eraf en bleken dus goed aangesloten te zijn c.q. kon niet verkeerd.
Dan toch maar ff verder kijken, moest dus wel iets anders zijn wat de gasklepbediening, fly by wire dus, hinderde, servo of kabels naar gashandle nooit losgehad dus maar eens met hand bedienen. En daar kwam aap uit de mouw......., mijn mooie, oorspronkelijk voor Suzuki bedoelde smalle slangklemmen, (originele klemmen, zo'n mooi "inkliksysteem" krijg je wel los maar zonder speciale tang in die beperkte ruimte never meer vast) voorzien van langere M4 inbusboutjes waar je met lange bolkop inbus nét bij kunt, blokkeerden het mechanisme dat de kleppen roteert. |( |( |(
Typische is dat ik bij m'n oude 2009 hetzelfde had gedaan zonder problemen, nu echter de klemmen/boutjes naar de andere kant laten wijzen ivm iets betere bereikbaarheid, dit echter zonder te checken of de doorstekende boutjes na aandraaien mogelijk iets in de weg zou zitten. :$
Kleppen konden dus wel stukje open, vandaar normale gasrespons, nu werd het echter een 10Kw begrenzing bij meer gasgeven. :P Reguliere gaskabels had ik het kunnen voelen, nu dus niet met dat "bluetooth" gebeuren. :z
Hoe dan ook....., zaak weer in elkaar en na resetten loopt het weer als vanouds, meteen ook maar de 2-airsensor aangesloten onder de klephuizen vastgezet zodat ECU denkt dat die z'n werk doet. Sensor kan er, mits "racing map" geladen wel af. Nu moet ik het met een Akra map doen.
Volgende week fijntunen bij Ruud op de bank, benieuwd of hij hem net zo mooi als mn voormalige duikboot aan het lopen krijgt. *O*

Testritje vanmiddag blijkt brommer nu vééél smeuïger te lopen en op te pakken als voorheen en voelt ook stuk sterker onderin. Alleen bij overgang naar hoge toeren iets van haperen/inhouden, dat gaat er volgende week bij Ruud op de bank ook wel uit, wordt vervolgd dus. O-)
 
vraagje: heeft er iemand van hier misschien (of kent iemand) een kapot rsv4 blok liggen? Bv drijfstang door carter geslagen, kapotte zuigers, dat soort ravage..

ik heb voor mijn project een rsv4 versnellingsbak nodig met behuizing (cilinders, krukasbehuizing e.d. zaag ik eraf, niet lachen... :P )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over de aanschaf van een RSV4 Factory en ik heb een klein vermoeden dat ik hier aan het juiste adres ben... :+
Wat is nu precies het verschil tussen een rsv4 APRC en een Factory ?
Is een Factory automatisch voorzien van het APRC-pakket ?
De motor die ik op het oog heb is van 2009 maar ik weet dat bij de introductie destijds de drijfstangen vrolijk het luchtruim kozen, maar ergens meen ik ook gelezen te hebben dat dit probleem zich niet voordeed bij de Factory's ?
Al met al ben ik toch wat huiverig om over te gaan tot aanschaf omdat ik niet de pech wil hebben dat ik door onwetendheid de verkeerde keus maak.
Help mij !!
 
Ik heb een vraag over de aanschaf van een RSV4 Factory en ik heb een klein vermoeden dat ik hier aan het juiste adres ben... :+
Wat is nu precies het verschil tussen een rsv4 APRC en een Factory ?
Is een Factory automatisch voorzien van het APRC-pakket ?
De motor die ik op het oog heb is van 2009 maar ik weet dat bij de introductie destijds de drijfstangen vrolijk het luchtruim kozen, maar ergens meen ik ook gelezen te hebben dat dit probleem zich niet voordeed bij de Factory's ?
Al met al ben ik toch wat huiverig om over te gaan tot aanschaf omdat ik niet de pech wil hebben dat ik door onwetendheid de verkeerde keus maak.
Help mij !!

De 2009 Factory is niet uitgerust met het APRC pakket.

Over brekende drijfstangen hoef je je geen zorgen te maken, er is een grote ombouwactie geweest waarbij alle motorblokken zijn vervangen door blokken met de juiste specificatie drijfstangen.

Tussen een RSV4R en factory zitten wat technische verschillen. Ongeacht of het nu APRC of non APRC zijn. De factory heeft standaard Ohlins, gesmede wielen, magnesium motordeksels, carbon deeltjes.
 
Wintervelgjes geplaatst. :)

misc.php


misc.php


misc.php


misc.php


misc.php


Zondag in Eifel bandjes ff ingummen, dan klaar voor de Opkiktoer. *D

En verschil tussen de 2010 en deze, vrijwel nihil dus. })


misc.php
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nieuwe remschijven gekregen van Roke.

Er zat een trilling in de remmen en die werd erger bij hoge snelheden. De spacers schoonmaken mocht niet baten, dus werd onder garantie de schijfjes vervangen.

Toptent Roke! Blij met de service :) *O*
Dat was 2x 2 uur rijden wel waard.
 
Heeft er iemand ervaring met een RSV4 van Aprilia racing? Op de aprilia site worden verschillende basis configuraties aangeboden maar het is niet echt duidelijk wat je nu krijgt behalve een versie waar verplichte straat goodies niet op zitten. Vooralsnog heb ik het idee dat een basis RR zonder kenteken kopen en daar 10k tegenaan gooien goedkoper, kwalitatief betere componenten en meer flexibiliteit geeft.
 
Heeft er iemand ervaring met een RSV4 van Aprilia racing? Op de aprilia site worden verschillende basis configuraties aangeboden maar het is niet echt duidelijk wat je nu krijgt

Als je het pdfje download staat het er gewoon bij.

Oa een geblueprint blok bij sommige versies, fatsoenlijke dataloggers, etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan