Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ik moest in het verleden alleen aan een RGV250 wennen.
Van de RSV4 kan ik het aanpassen niet herinneren.
Dat was opstappen en weg, ook woon~werk. :Y

Nu weer vijf jaartjes verder en ging onlangs eens op de halfbakken Supersport R7 zitten en vond de kroonplaat / handvaten ineens erg diep voor dagelijks gebruik. :?
 
Een RSV4 een krappe motor? In vergelijking met mijn RC30 is het juist enorm ruim....

Ik ben zelf 1m88 met lange benen en zit zowel op mijn RSV4RF als ook op mijn RSV4 1100 Factory (2019) prima. Op de RF zit een giamoto remschakelset die hoger afgesteld staat dan de originele steunen. De 1100 is war dat betreft standaard.
Door de smalle bouw van de V4 heb je verhoudingsgewijs best wel wat beenruimte.... genoeg om de hele dag probleemloos op de motor te rijden, zelfs met 1 problematische knie.
Nou ja, een RC30 is ook wel compleet andere koek volgens mij? Dat is echt een zak Japanner.
Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Beenruimte was wel ok op die 2021 maar zoiets merk je toch pas echt als je aan het rijden bent vermoed ik.
 
Nou ja, een RC30 is ook wel compleet andere koek volgens mij? Dat is echt een zak Japanner.
Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Beenruimte was wel ok op die 2021 maar zoiets merk je toch pas echt als je aan het rijden bent vermoed ik.
De RC30 is echt een racemotor, die zijn net als bijvoorbeeld een OW01 of ZXR750R echt compromisloos.
Wat dat betreft zijn de moderne superbikes ruim,groot en comfortabel.
 
De RC30 is echt een racemotor, die zijn net als bijvoorbeeld een OW01 of ZXR750R echt compromisloos.
Wat dat betreft zijn de moderne superbikes ruim,groot en comfortabel.
Als je de bovenstaande motoren een op een gaat vergelijken ja dan zal de huidige generatie als ruim gezien worden (RSV4's dan)
Ik las net trouwens dat iemand een Tuono zitje op zijn RSV heeft gebruikt. Die is blijkbaar ietsje dikker en comfortabeler.
Dat is wel goed gevonden
 
Je praat met motoren? 😬

😂
Ja, dacht ik ook later. _O-

De rijder ging halverwege de dag weg 8)7 want hij had een concert van de Stolling Stones en wilde geen ruzie met zijn vrouw. 8)7
(Laat haar met een zus gaan o.i.d. dacht ik gelijk..)

Maar hij had de RC8 al op de aanhanger staan en vergat zelf wel de transponder. :P

Ik werd pas aangesproken door iemand die mij herkende aan mijn witte motorpak.
Dat vond ik ook al apart.

Bij de MSL circuitdagen zoek ik @Green Gooner altijd op basis van zijn aanhanger. :')
 
Nou....het is heel simpel
ik heb 2 proefritten gemaakt en ook maar gelijk een gekocht :+
Het is een basis 2021 RSV4 geworden met een Akra en bronskleurige wielen..

Het eerste waar ik op lette was natuurlijk de zitpositie en hoe dat aanvoelde. Na 250m rijden had ik al de gaten dat dit waarschijnlijk geen grote probleem gaat opleveren. Uiteraard rij je niet in een ruk naar Zuid-Frankrijk ermee maar dat haal ik op mijn KTM ook niet dus geen problemen wat dat betreft.
Voor de rest.....tsja wat kan ik zeggen? Motor gaf al gelijk veel vertrouwen eigenlijk.
Ik zat me ook te bedenken dat ik hier echt wel een circuitdag (of meerdere) mee moet doen want je merkt aan alles dat ie daar echt voor gemaakt is.

Ik weet trouwens niet of er nog wat aan de stuurdemper aangepast kan worden? Of is dat gelinkt aan je ATC, AWC user mode enzovoort?
Want tijdens de "slalomtest" vond ik hem vrij moeilijk van links naar rechts gaan . Ze hadden daar alle twee last waar ik op gereden heb.

Maar goed, nu nog uitzoeken welke mapping er in zit aangezien de kat er tussenuit is en de verzekering en dan kan ik hem de 20e ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Nou....het is heel simpel
ik heb 2 proefritten gemaakt en ook maar gelijk een gekocht :+
Het is een basis 2021 RSV4 geworden met een Akra en bronskleurige wielen..

Het eerste waar ik op lette was natuurlijk de zitpositie en hoe dat aanvoelde. Na 250m rijden had ik al de gaten dat dit waarschijnlijk geen grote probleem gaat opleveren. Uiteraard rij je niet in een ruk naar Zuid-Frankrijk ermee maar dat haal ik op mijn KTM ook niet dus geen problemen wat dat betreft.
Voor de rest.....tsja wat kan ik zeggen? Motor gaf al gelijk veel vertrouwen eigenlijk.
Ik zat me ook te bedenken dat ik hier echt wel een circuitdag (of meerdere) mee moet doen want je merkt aan alles dat ie daar echt voor gemaakt is.

Ik weet trouwens niet of er nog wat aan de stuurdemper aangepast kan worden? Of is dat gelinkt aan je ATC, AWC user moder enzovoort?
Want tijdens de "slalomtest" vond ik hem vrij moeilijk van links naar rechts gaan . Ze hadden daar alle twee last waar ik op gereden heb.

Maar goed, nu nog uitzoeken welke mapping er in zit aangezien de kat er tussenuit is en de verzekering en dan kan ik hem de 20e ophalen.
Gefeliciteerd! Waar heb je hem gekocht?

Volgens mij zit er een gewone stuurdemper op, die kun je het beste direct vervangen door een Öhlins.
 
Gefeliciteerd! Waar heb je hem gekocht?

Volgens mij zit er een gewone stuurdemper op, die kun je het beste direct vervangen door een Öhlins.
Dank u, dank u
Gekocht bij Niwa in Zwaagdijk.
Ik zal eens kijken of ik een Ohlins kan vinden al denk ik dat elk ander kwaliteitsmerk ook wel ok zou zijn?

Voor de rest ook nog even een offerte opgevraagd bij mijn huidige verzekeraar om hem te verzekeren maar dat valt ff vies tegen.
118 euro per maand....ahum.....
 
Dank u, dank u
Gekocht bij Niwa in Zwaagdijk.
Ik zal eens kijken of ik een Ohlins kan vinden al denk ik dat elk ander kwaliteitsmerk ook wel ok zou zijn?

Voor de rest ook nog even een offerte opgevraagd bij mijn huidige verzekeraar om hem te verzekeren maar dat valt ff vies tegen.
118 euro per maand....ahum.....
Nette fiets, daar zou ik binnenkort even op gaan proefrijden. Zit er aan te denken om volgend jaar een nieuwe Factory te kopen. Maar dan moeten de rij eigenschappen wel echt beter zijn...
 
Nette fiets, daar zou ik binnenkort even op gaan proefrijden. Zit er aan te denken om volgend jaar een nieuwe Factory te kopen. Maar dan moeten de rij eigenschappen wel echt beter zijn...
Proefrijden hoeft niet meer.....hehe
Ik denk dat als je van een 2010 af zou komen echt een verbetering zou moeten merken maar ja, heb hierover geen referentie kader natuurlijk.
 
Proefrijden hoeft niet meer.....hehe
Ik denk dat als je van een 2010 af zou komen echt een verbetering zou moeten merken maar ja, heb hierover geen referentie kader natuurlijk.
Lol! Een nieuwe zal echt een verbetering moeten zijn t.o.v. mijn 2019 Factory (met wat aanpassingen😇). Vergelijken met mijn 2015 RF LE die helemasl naar mijn specs (Öhlins vlosed cartridges en aftermarket TTX shock, aangepaste remmen, full Akra & ECU flash etc.etc.) is gebouwd zou niet eerlijk zijn.
 
Lol! Een nieuwe zal echt een verbetering moeten zijn t.o.v. mijn 2019 Factory (met wat aanpassingen😇). Vergelijken met mijn 2015 RF LE die helemasl naar mijn specs (Öhlins vlosed cartridges en aftermarket TTX shock, aangepaste remmen, full Akra & ECU flash etc.etc.) is gebouwd zou niet eerlijk zijn.
Als ik het zo lees is dat totaal geen vergelijking _O-
Met alletwee niet......
 
Hoi! Heb hier nog een Hepco&Becker bagagerek voor de RSV4 liggen. Iemand interesse?
Ook nog een OEM carbon voorspatbord en koplampunit (wel beetje zwart aan 1 kant binnen).
 
Beste RSV4'ers.
Ik zit te overwegen om deze winter de overstap te maken naar een RSV4 Alleen heb ik nog nooit een Appie gehad.
Nu lees je vanalles over betrouwbaarheid van de eerste generatie, maar hebben jullie ook een overzicht met bouwjaren welke je wel en niet moet hebben?
Doel is voornamelijk hobby matige trackdays en af en toe een rondje rond de kerk.
Qua budget gaat denk ik nieuwer dan 2015/2016 niet worden.
Hoor het graag
 
Beste RSV4'ers.
Ik zit te overwegen om deze winter de overstap te maken naar een RSV4 Alleen heb ik nog nooit een Appie gehad.
Nu lees je vanalles over betrouwbaarheid van de eerste generatie, maar hebben jullie ook een overzicht met bouwjaren welke je wel en niet moet hebben?
Doel is voornamelijk hobby matige trackdays en af en toe een rondje rond de kerk.
Qua budget gaat denk ik nieuwer dan 2015/2016 niet worden.
Hoor het graag
Ik heb zes jaar geleden de 2009 gehad en die was gewoon betrouwbaar. 8-)
Een paar circuitdagen gedaan en af en toe 50 km woon~werk.
De prijs is ook nog gelijk aan toen (ca. 8 mille).
De tweedehands markt is gek geworden.
Ik had er nu wel een 2012 voor verwacht, en dan rond de twaalf/dertien een 2018. 8)7
 
Beste RSV4'ers.
Ik zit te overwegen om deze winter de overstap te maken naar een RSV4 Alleen heb ik nog nooit een Appie gehad.
Nu lees je vanalles over betrouwbaarheid van de eerste generatie, maar hebben jullie ook een overzicht met bouwjaren welke je wel en niet moet hebben?
Doel is voornamelijk hobby matige trackdays en af en toe een rondje rond de kerk.
Qua budget gaat denk ik nieuwer dan 2015/2016 niet worden.
Hoor het graag

Ik heb een 2017 model puur voor het circuit. Vorig jaar pech gehad met de kleppen (net nadat deze in onderhoud waren geweest), maar voor de rest loopt het ding als een kanon. Ik moet wel erbij vermelden dat mijn RSV4 niet de motor is die je koopt bij een motorzaak; zitten een paar updates op als het gaat om elektronica en vering.

Ik ben er heel blij mee. Stuurt fenomenaal. Ik weet/lees dat de oudere modellen zijn problemen heeft gehad, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wat is je budget? Dat is een belangrijk startpunt.
 
Ik heb een 2017 model puur voor het circuit. Vorig jaar pech gehad met de kleppen (net nadat deze in onderhoud waren geweest), maar voor de rest loopt het ding als een kanon. Ik moet wel erbij vermelden dat mijn RSV4 niet de motor is die je koopt bij een motorzaak; zitten een paar updates op als het gaat om elektronica en vering.

Ik ben er heel blij mee. Stuurt fenomenaal. Ik weet/lees dat de oudere modellen zijn problemen heeft gehad, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wat is je budget? Dat is een belangrijk startpunt.

Mijn budget is +- 10k. Heb er ook wel over gedacht op er puur een te kopen voor circuit iets goedkoper en dan los iets anders erbij.

Voor 1000en Euros upgrades aan vering en Elektronica heb ik echt niet nodig. Ben maar een amateur en echt niet de snelste. Ga er vanuit dat een standaard RSV4 denk wel met ARPC meer dan voldoende is
 
Mijn budget is +- 10k. Heb er ook wel over gedacht op er puur een te kopen voor circuit iets goedkoper en dan los iets anders erbij.

Voor 1000en Euros upgrades aan vering en Elektronica heb ik echt niet nodig. Ben maar een amateur en echt niet de snelste. Ga er vanuit dat een standaard RSV4 denk wel met ARPC meer dan voldoende is

Ik zou wel altijd bij een dealer iets kopen. Dat komt ook omdat ik zelf geen goede ervaringen heb met particuliere aankopen; geen RSV4 overigens. Je moet ook een beetje geluk hebben bij een gebruikte motor. Is de vorige eigenaar er goed mee omgegaan? Onderhoud netjes gedaan? Blok altijd goed warm gedraaid? Etc. Ik zou daarom altijd kiezen voor een RSV4 bij een dealer waar de onderhoudshistorie van bekend is.

De standaard vering is dan prima. Is gewoon goed.
 
Weer even lekker met de 1100 gespeeld in Duitsland. Met de motorclub een weekend Rijnland en Eifel.
Van huis vertrokken met "frisse" banden (ca. 250 km mee gereden voor het weekend) en kon nog net legaal thuiskomen...😬😬
In totaal ca. 1400 km uit deze banden kunnen halen, ze slijten wel mooi egaal op. Voorband heeft in het midden nog wel wat profieldiepte over.
 

Bijlagen

  • 20220828_195605.jpg
    20220828_195605.jpg
    76 KB · Weergaven: 42
  • 20220828_195654.jpg
    20220828_195654.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 39
  • 20220828_195713.jpg
    20220828_195713.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 40
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere motor en dan in de categorie superbike. De motor zal ik grotendeels op de openbare weg rijden (geen woon-werk maar gewoon lekker voor de fun) en 3-5 circuitdagen per jaar:]

Heb een aantal modellen op het oog waaronder de RSV4 (Factory).

Wat is jullie ervaring met het rijden van de RSV4 op de openbare weg? Is dat te doen of is het echt overkill? (Eigenlijk is elke superbike overkill op straat maar dat ter zijde ;-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan