Zucht... sta ik net bij de motor, beetje benzine op de dop. Huh, dop open, ontlucht hij ineens, overal benzine ... ;-)
En vervolgens, klein rondje gereden, ben ik thuis, zie ik dat het ruitje volledig onder de scheuren zit.. heel bijzonder.
Dus opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand nog wat liggen?
Zucht... sta ik net bij de motor, beetje benzine op de dop. Huh, dop open, ontlucht hij ineens, overal benzine ... ;-)
En vervolgens, klein rondje gereden, ben ik thuis, zie ik dat het ruitje volledig onder de scheuren zit.. heel bijzonder.
Dus opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand nog wat liggen?
Tof zeg! Had ik je al gevraagd wat voor koplamp dat is? Eentje van Ali toevallig? Dit vind ik voor de mijne ook zeker het overwegen waard namelijk!
oja, en waar heb je de zekeringen nu weg gewerkt?
Yep, betrapt! Is een (van de betere) Ali koplampen. Rond de 65 euro incl. bucket. Ben echt onder de indruk vd kwaliteit. Als ie nou nog lang mee gaat is het helemaal ideaal.
De lamporen zijn ook van Ali (rond de 25 euro) en ook erg mooie kwaliteit.
De zekeringen zitten achter het zijkapje rechts (tussen fan en koelslangen). De relais zitten nog met een tierip tegen het frame. Die kunnen alleen weggewerkt worden door de bedrading te verlengen, dus dat komt nog.
Tevens heb ik nog geen knippers vóór en nog geen spiegels. Dus nog 3 klusjes.
Gister de eerste modificatie maar uitgevoerd en vanochtend even geprobeerd:
Dat omgekeerd schakelen went snel, maar ik moet wel de pook nog iets draaien. Hij staat nu in dezelfde positie als eerst, maar dan moet je je voet teveel omhoog bewegen voor je naar beneden kunt opschakelen. Zondag poging twee, maar even een imbusje meenemen voor eventuele tussentijdse aanpassing.
Nu nog nieuwe leiding en koppelingscilinder.
Nice! Ik heb ook de GP schakeling erop, heb gewoon dat piemeltje omgedraait wat er aan de lange stang zit. Die wijst nu naar boven in plaats van beneden dan draai je de schakeling ook me om.Die RSV cover is ook een leuke upgrade, ga ik ook eens naar zoeken.
Je mag hem van mij overnemen, ik ga weer terug. Om lekker te kunnen opschakelen moet het pookje te ver naar beneden wijzen om nog comfortabel te kunnen terugschakelen.
Hallo allemaal,
Vanaf komende week mag ook ik rond gaan rijden op een Falco! Ik zal mij op dat moment verder voorstellen, maar voor nu heb ik een korte vraag:
De falco is nog niet uitgerust met een passagierszadel, die ik er wel graag op wil zetten. Ik krijg alleen op internet niet zo snel gevonden wat geschikt is en wat niet.. Waarschijnlijk zijn er in dit forum meer mensen die al eens hebben moeten zoeken. Kan iemand me helpen waar ik moet zoeken?
Die zadels zijn vrij lastig aan te komen. Beste is het Aprilia Falco forum op vleesboek, daar zitten (behalve ik) ook heel veel engelsen op en de Falco is goed verkocht daar op dat eiland. Komen regelmatig spullen op langs.
Aprilia Falco Owners and Fans Club
Thx voor de tip! Is op dit punt nog iets uitwisselbaar met de Tuono of de RSV mille?
Die zadels zijn vrij lastig aan te komen. Beste is het Aprilia Falco forum op vleesboek, daar zitten (behalve ik) ook heel veel engelsen op en de Falco is goed verkocht daar op dat eiland. Komen regelmatig spullen op langs.
Aprilia Falco Owners and Fans Club
Knipperlichten gingen er gisteravond makkelijk weer op. Bar-end spiegels besteld die in plaats van de stuurgewichten komen.
blijft het relaiskastje over. Daar zitten 3 relais in, elk 4 polig, dus dat zou betekenen dat ik een kabelboompje van 12 draden moet maken om de relais te verplaatsen. Dat stel ik voorlopig uit naar de herfst zodat de Falco Nuda in ieder geval rijdbaar is deze zomer.
Ik zat dus zelf ook even te denken, maar zou je dit niet in de koplamp kunnen verwerken? Volgens mij is het binnenwerk best bescheiden en is de lichtunit best gemakkelijk uit de behuizing te halen.