Flip
MF veteraan
- 20 mei 2008
- 10.173
- 81
Helder! Laatste vraag. Komt het probleem met de startkoppeling vaak voor?
Is een bekende kwaal, maar komt volgens mij niet enorm vaak voor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helder! Laatste vraag. Komt het probleem met de startkoppeling vaak voor?
Laat ik het maar preventief doen ja. Kan ik het mooi combineren met die paar probleempjes die ik heb met een wat hoge RPM bij een warme motor en in stilstand, en de ventilator links die nog steeds niet aanslaat. En in het voorjaar weer lekker rijden (of dit seizoen nog een paar keer met geluk < ben wel een mooi weer rijder).
Ik heb de tank er nog nooit afgehaald. Ik ben niet zo technisch, of in ieder geval ik doe nagenoeg niks zelf dus dan leer je het ook niet he . Ik heb nu bedacht om een beurtje bij Ro (Snelmotoren) te laten doen waarbij hij gelijk naar dit probleem kan kijken. Tank moet er toch af ivm reinigen van de luchtfilter. Wel leuk dat je het aanbiedt en misschien maak ik wel een keer gebruik van je aanbod, om te zien hoe het allemaal werkt en het de volgende keer ook zelf kan. Waar woon je?Heb je dat met die gaskabel/stationair kabel al bekeken? Als je er niet uitkomt wil ik ook wel kijken. Woon bijna om de hoek.
Ik heb de tank er nog nooit afgehaald. Ik ben niet zo technisch, of in ieder geval ik doe nagenoeg niks zelf dus dan leer je het ook niet he . Ik heb nu bedacht om een beurtje bij Ro (Snelmotoren) te laten doen waarbij hij gelijk naar dit probleem kan kijken. Tank moet er toch af ivm reinigen van de luchtfilter. Wel leuk dat je het aanbiedt en misschien maak ik wel een keer gebruik van je aanbod, om te zien hoe het allemaal werkt en het de volgende keer ook zelf kan. Waar woon je?
Snelmotoren is helaas tot December/Januari vol... Misschien kan ik een paar dingen zelf. @OpperSnokker heeft zijn hulp aangeboden dus dat is ook nog een optie .hoge toeren bij warme motor stationair --> knoppie bij de tank waarmee je dit af kunt regelen let op altijd pas regelen bij een volledig opgewarmd blok.
1 Ventilator die niet draait ---> of bedrading breuk / slecht contact of ventilator kapot kun je toch testen ?
Als je dit niet kunt dan beter wegbrengen naar dealer oid .
Snelmotoren is wat ik heb horen zeggen en lezen
Snelmotoren is helaas tot December/Januari vol... Misschien kan ik een paar dingen zelf. @OpperSnokker heeft zijn hulp aangeboden dus dat is ook nog een optie .
P.s. Dat knopje bij de tank, dan hebben we het over dat schijfje net voor het rechterbeen? Daar heb ik al een paar keer aan gedraaid (2 kanten op) maar dat deed weinig. Maar hier werd vermeld dat dit niet de stationair toeren regelt maar de motor remkracht?
Ik wil het starten van de Aprilia wat soepeler laten verlopen. Zit al een nieuw relais in en een zwaardere accu. Nu lees ik dat er ook nog wat te behalen valt met wat dikkere kabels. Wat is jullie ervaringen daarmee? Heeft iemand dat gedaan?
de TTZ14s accu, 150amp relais en de correcte bougies maakten bij mij een wereld van verschil. Die upgrade kabel set van ap workshops is zeker mooi maar je kan dezelfde kabel nemen als voor een auto versterker, moet je alleen de juiste stekkers vinden. 100 euro met verzending is niet goedkoop voor die kabel set.
Maar dan kan het toch niet aan de kabels liggen? Althans, er vanuit gaande dat de kabels van de RSV hetzelfde zijn.Dat was mijn gedachte ook. Ik dacht, koop wat kabels op juiste dikte (welke dikte??) met de juiste ogen, lijkt me hooguit 20-30€
Het is daarmee een stuk beter geworden hoor. Maar voor mijn gevoel kan het nog beter. Mijn vorige Aprilia(rsv2) sloeg altijd direct aan.
Maar dan kan het toch niet aan de kabels liggen? Althans, er vanuit gaande dat de kabels van de RSV hetzelfde zijn.
Aftermarket dempers betekend eigenlijk altijd een verandering in het mengsel. De standaard Eprom is niet af te stellen, het is wat het is.Iemand nog een set goedgekeurde uitlaatdempers (Met E-keur) liggen? De originele die ik heb zet ik er liever niet weer op. Merk maakt niet zoveel uit, als ze maar netjes zijn. En is het met het veranderen van dempers een nieuwe afstelling van de Eprom genoeg of moet er meer gebeuren?
Dat is een goeie, ik had die naam al eerder voorbij zien komen. Zal nadat ik de dempers heb met hem contact opnemen. Thanks!Aftermarket dempers betekend eigenlijk altijd een verandering in het mengsel. De standaard Eprom is niet af te stellen, het is wat het is.
Als je andere dempers hebt kun je het beste een chip bij Gabro (Gabriele Malara) bestellen uit Italie (hij spreekt engels), die maakt chips op maat voor Aprilias en stuurt ze over de hele wereld. Die zijn alom bekend als de beste oplossing voor Falcos/Milles/Tuonos. Kost 100 euro met verzending en je herkent de motor niet meer terug. Dan zet die die 2 trim pots op je ECU doos op 12 uur, dus recht naar boven en gaan met die banaan.
Gabro's email: malarone@gmail.com