Aprilia SR Max 300cc

Klopt opa.

Je deelt altijd het aantal kilometers wat je hebt gereden door het aantal liters wat je hebt getankt.

Dus als je de tank tot de rand vol gooit en 100 km later tank je m weer tot de rand.
Als er 5 liter in ging, heb je 1:20 gereden.
100 km gedeeld door 5 liter is 20.

Met 1 liter kan je dus 20 km rijden.
Als er 10 liter in was gegaan, had je 1:10 gereden.

Kan alleen als je echt tot de rand vol gooit, want je moet m tot hetzelfde niveau tanken.
 
Dom ben je zeker niet.
Er zit alleen een verschil in theoretische vaardigheden en iemand die daadwerkelijk iets met zn handen kan.
Als ik iemand iets zie maken, repareren of monteren denk ik vaak....WTF hoe doet hij dat!? :}

Maarrrrrrrrrrrrr er is hoop voor me *D

Voor een eurootje of 8 uit china inclusief verzending (hoe is het mogelijk? Als ik in Nederland een vizier wil bestellen, betaal ik al 7.50 verzendkosten binnen Nederland.
Deze knipperlichten komen met het vliegtuig)

Kap los gehaald, oude knipperlicht gedemonteerd en.....de nieuwe past niet in het gat.
Shit.....gelukkig vond ik een vijl en dat ging best goed.


PB_1504074884499.jpg


PB_1504127510180.jpg



Ik was al zo slim om eerst te testen of deze leds het wel gingen doen.
Iets met weerstandjes ofzo, maar geen idee hoe dat werkt.
kabeltjes los en.....vrouwtje te klein voor mannetje kabel :(
Door middel van een schroefje het kabeltje iets groter gemaakt en klik zei die :)

Zo staat die uit

PB_1504074886005.jpg




En zo is die aan. Hij gaat wel sneller maar dat zie je vaak bij leds

PB_1504127513858.jpg




PB_1504127494539.jpg




Ik vind het geslaagd 8-)

Ik moet eigenlijk nog een nieuwe kentekenverlichting hebben. Die is n keer beschadigd toen ik nog in n berging moest manouvreren
 
Laatst bewerkt:
hahahaha
die Ferry wordt nog enthousiast...... mooi man.

Daar is die weerstand voor :)
Gewoon in serie met dat kabeltje
draadje ---> weerstand ---> led knipper

Misschien passen die LED knippers links en recht in dat achterlicht ......
Dat zou wel heeeeel erg mooi zijn.

Achteraan bij je zadel
dat zwarte middendeel met aprilia sticker los ( onder je zadel zit de schroef )
Aan buitenkant links + rechts die 2 parkers, los,
Dan gaat je achterlicht glas er uit.
voila

Effies passen of die knippers achter dat glas kan.


Nou durf je vast ook dat filter element te wisselen.
6x zwarte parkers in je luchtfilter los.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Bert. Het wordt nog wat met me hahaha!

Leds knipperlichten in de achterlicht inbouw.....
ik heb er aan zitten denken, maar ik denk dat ze wel erg slecht te zien zullen zijn.

Ik zag n YouTube filmpje waarin iemand t had ingebouwd en het viel me op....als er een auto schuin achter je zit (laten we zeggen rechtsachter) en je doet je knipperlicht naar links aan omdat je af wilt slaan, dan ziet die automobilist dat knipperlicht niet en zal schrikken dat je ineens afremt.

Volgende klusje wordt waarschijnlijk het luchtfilter
 
De parkers terug in Luchtfilter is lastiger
TIP : gebruik EEN LANGE KRUIS SCHROEVENDRAAIER


Bij de SPortCity cube zit de knippers ook in dat achterlicht

Ik heb die zijkant binnenkant vh glas zwart gespoten
zodat alleen nog het achterlicht /rem licht ziet.
En dat deel heb ik beplakt met heel licht kleur Smoke folie


Op die foto bij jouw,
loopt daar nou een kruizen ruiker(tje) op dat gras ?
Of is dat een poes ?
 
Laatst bewerkt:
G&G

Vandaag de G&G demper opgehaald.

Demper lijkt gemaakt van mooie kwaliteit RVS staal, is afwachten of demper door de enorme hitte, niet blauw verkleurd.
De kleur van de demper zelf is zwart met een groenachtige coating
Is niet diep zwart maar als je hard rij, zie je toch niet .... haha
Achterkant eind deel is een plastic kap en wel heel fraai om te zien.
En hij is potverdikke heeeeeel stuk lichter in gewicht dan originele demper, is echt heel veel verschil.
Er zitten 2 verschillende dB killers bij.

Ben benieuwd of de pasvorm goed is
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt onze cairn-terrier?
Zo lief en speels hondje en ik hou normaal niet van huisdieren
Gek op t beestje :)

Oh de G&G is binnen?
Wauw...zo mooi!
 
Laatst bewerkt:
ahaa, ik dacht wat loopt daar nou....... hahaha

Zal vandaag of morgen eens kijken of de G&G uitlaat netjes past.

De origineel heb ik er al een keer afgehaald, om te kijken of dat makkelijk ging en wat ik kon verwachten.
Je moet de origineel demper uit de voorste en bovenste bevestiging een beetje "naar buiten weg draaien" om hem van de pijp af te kunnen schuiven, dat van de pijp afschuiven, gaat makkelijk.
Voor de overige is de origineel demper er af halen, appeltje ijtje.
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond mn kenteken verlichting vervangen voor een nieuwe unit.
Was lang geleden al beschadigd toen die nog mbv een motormover iedere dag in mn berging moest draaien.
Dat was zo krap dat ik mn lampje heb geraakt.
Week geleden was die gespleten.

Plastic kap boven achterwiel loshalen
Wit stekkertje loshalen
Tyrip doorknippen
Kentekenverlichting verwijderen
Nieuwe erin
kabeltje wegwerken
tyripje erom
Kap erop

klaar :)
 
Afgelopen week mn aprilia weggebracht voor 20.000 km beurt, balhoofdlager en subframe lager.
Opvallend genoeg had de snelheidsmeter ineens kuren....beetje dansende naald, ineens naar nul...later deed die t weer...soms.

Olie was al gedaan, maar de dealer waarschuwde al dat t n tijdrovende klus was en dus geld ging kosten.
Vroeg nog of ik wilde dat ik gebeld zou worden boven een bedrag, maar ja...moet toch gedaan worden. Hij liet al doorschemeren 750 euro....slik.

Woensdag laat in de middag gebracht en vrijdag 1200 kreeg ik al een sms-je dat die klaar was, dat er heel veel aan gedaan was maar dat hij dan ook weer tiptop was.
Eenmaal aangekomen bleek dat het nog duurder was geworden, maar toen liet hij zien wat er allemaal gedaan was....holy shit.

Bij een andere dealer had ik waarschijnlijk mn bedenkingen gehad, maar die gasten van euro-motor zijn vaklui. Bedrag doet pijn, maar is het waard.
Bedrag was eigenlijk 1062 :X maar werd afgerond op 1.000

Ik geef ff de highlights


- nieuwe remklauw voor 94,88 (zat vast)
- balhoofdset 40,85
- rollen malossi 23,85
- v snaar 93,47
- aandrijving reinigen 25,00 (die kap zat vol zooi, stukjes vsnaar etc. Het was zo'n bende, dat hij er zelfs foto's van heeft gemaakt
- nieuwe voorband 97,25
- swingarm 88,45
- uitlaat pakking 21,27

Reinigen, kleppen stellen, demontage voorvork ivm balhoofdset, demontage motor ivm subframe vervangen.
Remvloeistof, luchtfilter, lager carterdeksel, pakking kleppendeksel, bougie etc
9 uur arbeidsloon.

Ik moet zeggen....hij rijdt heel anders!!
Als n blok op de weg, alsof hij op rails rijdt.
Hij had al gezegd dat ik t enorm zou merken.
De voorrem remt nu weer zoals ik m kocht....matig!! Gelukkig weet ik dat dat beter wordt.
Toch s vragen of daar nog iets op te bedenken valt.

Nogmaal een dikke rekening, maar toch een goed gevoel,
Mn vriendin was ook mee en gaat haar MP3 bij hem in onderhoud laten doen.

Ze hebben de historie van haar MP3 meteen bekeken (niet bij hem gekocht).
Die blijkt uit 2009 te zijn ipv 2010 en is helemaal geen sport en hij was origineel ook niet wit..


In ieder geval kan ik weer veilig rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Haha die bedragen heb ik wel 8x gehad denk ik door de jaren heen.
maar js hebt gelijk, het was altijd slikken. En na 10 meter rijden kwam toch de brede grijns altijd terug, verschil merk je altijd met zulke bedragen haha.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat je belazerd ben met die rekening, maar ik had hem ingeruild voor een exemplaar met minder kilometers.
 
Nondeju zeg, das wel heeeeeeeeeeeel veel geld.

Volgens Goedhart is balhoofdlager niet nodig vd SRmax maar alleen bij de MP3 serie......
( heb ik gevraagd )
Voor zat de remklauw vast ?
Hoezo vast en dan vervangen ?
Dat ding bestaat uit 2 losse delen, zit gewoon met 3x bouten aan elkaar, uit elkaar halen, goed schoonmaken bijv met benzine en kwastje, terug in elkaar zetten wat kopervet en klaar.
Malossi Rollers zijn 17,00 per setje
Malossi snaar = 75,00
Origineel goede snaar = 55,00
Na 1000 km zit die kast weer helemaal vol met stof zooi........ das normaal is helemaal niet iets bijzonders.
Uitlaat pakking 27,00 voor een rond koper ringetje ?
Waarvoor vervangen ?
De pakking tussen de demper en de bocht is garantie want de eerste serie, zat er fout in gemonteerd en lekte beetje.
Pakking klepdeksel vervangen ?
die is van dik rubber en kan je gewoon 1x of 2x her gebruiken want die draai je goed aan !
( wel goed schoonmaken )
Lager carter deksel ? ( achterkant )
Alleen als die veel herrie maakt, maar goed schoonmaken en beetje vet doet wonderen.

Ferry,
meer zelf doen beste jongen dan bespaar je veel centen en het is echt niet zo moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Hee Zuunig,
ik hen effies gat gemaakt in dat rooster daar bij het vario lucht filter, dan hoeft de deksel er ni af voor klep stellen.
dat filter kan je prima schoonmaken met een sopje.... of benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan