afterburn
MF veteraan
- 17 aug 2002
- 3.537
- 3
Ik eind vorig jaar een nieuwe muts gekocht. Keus uiteindelijk een Arai RX7RR4 geworden. Mee proef gereden. Alles goed. Leuke korting. Helemaal blij.
Tot de helm de laatste week of twee een beetje los begon te zitten. WTF? Een dop van dik 800 pleuros moet heel erg goed zitten, anders hou je er een beetje een kater aan over. Ik iig wel.
Ik Arai een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. Verteld dat ik maatje L niet over mijn hoofd getrokken kreeg. En maatje XL wel goed leek te passen. Ook tijdens de proefrit bleef ie netjes zitten bij hoogst illegale snelheden. Maar dat ie nu toch wel erg los begon te zitten na een paar keer gedragen te zijn geweest. Of ik hier zelf iets tegen kon doen, of dat dat anders moest.
Kreeg toen gelijk een uitnodiging om eens langs te komen in Hoevelaken zodat ze even konden kijken. Nou dat klinkt goed.
Vandaag dus op de motor naar Hoevelaken geweest, naar het Arai kantoor. Receptie wist al dat ik kwam, en ze hadden de techneut al gebeld, die kwam er aan. Glaasje fris erbij gekregen. Techneut nogmaals het verhaal uitgelegd. Krijg complimenten over de keuze van mijn helm bij de kleur van m'n motor, en hij haalt het binnenwerk uit mijn helm. Loopt even weg om een nieuw binnenwerk op te halen, en doet dit nieuwe binnenwerk er weer in. Of ik even wil passen. Voelt aan alsof ik andere helm op mijn hoofd heb. Goed strak, perfect zoals het hoort. Binnenwerk 2 maatjes dikker dan standaard. Gevraagd hoe dit vergelijkt met totale helm maat. Wat blijkt: ongeveer 1 maat kleiner. Achteraf gezien, had de dealer de wangstukken uit maatje L moeten halen om te kijken of de helm dan paste. Ik had dan iets dunner wangstukken moeten hebben. Maar dit geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk een klein uur met de techneut bezig geweest, en een nieuw binnenwerk in mijn helm gekregen. Als ik de spullen bij een dealer had moeten kopen, dan was ik ongeveer €80 kwijt geweest voor het nieuwe binnenwerk. Uiteindelijke kosten? Nul, nul, nada, nikkus. Met de complimenten van Arai.
Arai: hulde! Als alle bedrijven dergelijke goede service zouden verlenen op hun producten zouden zaken als de consumentenbond ed niet bestaan. Dergelijke dop mag dan wat kosten, ze staan wel voor hun product en voor hun klanten. En dat is mij in iedergeval zeker wat extra waard.
[me]afterburn is nog blijer met z'n Arai nu, dan dat ie al was.
[/me]
Vond dat een positieve ervaring als dit ook wel eens gedeeld mag worden.
Tot de helm de laatste week of twee een beetje los begon te zitten. WTF? Een dop van dik 800 pleuros moet heel erg goed zitten, anders hou je er een beetje een kater aan over. Ik iig wel.
Ik Arai een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. Verteld dat ik maatje L niet over mijn hoofd getrokken kreeg. En maatje XL wel goed leek te passen. Ook tijdens de proefrit bleef ie netjes zitten bij hoogst illegale snelheden. Maar dat ie nu toch wel erg los begon te zitten na een paar keer gedragen te zijn geweest. Of ik hier zelf iets tegen kon doen, of dat dat anders moest.
Kreeg toen gelijk een uitnodiging om eens langs te komen in Hoevelaken zodat ze even konden kijken. Nou dat klinkt goed.
Vandaag dus op de motor naar Hoevelaken geweest, naar het Arai kantoor. Receptie wist al dat ik kwam, en ze hadden de techneut al gebeld, die kwam er aan. Glaasje fris erbij gekregen. Techneut nogmaals het verhaal uitgelegd. Krijg complimenten over de keuze van mijn helm bij de kleur van m'n motor, en hij haalt het binnenwerk uit mijn helm. Loopt even weg om een nieuw binnenwerk op te halen, en doet dit nieuwe binnenwerk er weer in. Of ik even wil passen. Voelt aan alsof ik andere helm op mijn hoofd heb. Goed strak, perfect zoals het hoort. Binnenwerk 2 maatjes dikker dan standaard. Gevraagd hoe dit vergelijkt met totale helm maat. Wat blijkt: ongeveer 1 maat kleiner. Achteraf gezien, had de dealer de wangstukken uit maatje L moeten halen om te kijken of de helm dan paste. Ik had dan iets dunner wangstukken moeten hebben. Maar dit geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk een klein uur met de techneut bezig geweest, en een nieuw binnenwerk in mijn helm gekregen. Als ik de spullen bij een dealer had moeten kopen, dan was ik ongeveer €80 kwijt geweest voor het nieuwe binnenwerk. Uiteindelijke kosten? Nul, nul, nada, nikkus. Met de complimenten van Arai.
Arai: hulde! Als alle bedrijven dergelijke goede service zouden verlenen op hun producten zouden zaken als de consumentenbond ed niet bestaan. Dergelijke dop mag dan wat kosten, ze staan wel voor hun product en voor hun klanten. En dat is mij in iedergeval zeker wat extra waard.
[me]afterburn is nog blijer met z'n Arai nu, dan dat ie al was.
[/me]
Vond dat een positieve ervaring als dit ook wel eens gedeeld mag worden.