Arai service: toppie!

afterburn

MF veteraan
17 aug 2002
3.537
3
Ik eind vorig jaar een nieuwe muts gekocht. Keus uiteindelijk een Arai RX7RR4 geworden. Mee proef gereden. Alles goed. Leuke korting. Helemaal blij.

Tot de helm de laatste week of twee een beetje los begon te zitten. WTF? Een dop van dik 800 pleuros moet heel erg goed zitten, anders hou je er een beetje een kater aan over. Ik iig wel.

Ik Arai een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. Verteld dat ik maatje L niet over mijn hoofd getrokken kreeg. En maatje XL wel goed leek te passen. Ook tijdens de proefrit bleef ie netjes zitten bij hoogst illegale snelheden. Maar dat ie nu toch wel erg los begon te zitten na een paar keer gedragen te zijn geweest. Of ik hier zelf iets tegen kon doen, of dat dat anders moest.

Kreeg toen gelijk een uitnodiging om eens langs te komen in Hoevelaken zodat ze even konden kijken. Nou dat klinkt goed.

Vandaag dus op de motor naar Hoevelaken geweest, naar het Arai kantoor. Receptie wist al dat ik kwam, en ze hadden de techneut al gebeld, die kwam er aan. Glaasje fris erbij gekregen. Techneut nogmaals het verhaal uitgelegd. Krijg complimenten over de keuze van mijn helm bij de kleur van m'n motor, en hij haalt het binnenwerk uit mijn helm. Loopt even weg om een nieuw binnenwerk op te halen, en doet dit nieuwe binnenwerk er weer in. Of ik even wil passen. Voelt aan alsof ik andere helm op mijn hoofd heb. Goed strak, perfect zoals het hoort. Binnenwerk 2 maatjes dikker dan standaard. Gevraagd hoe dit vergelijkt met totale helm maat. Wat blijkt: ongeveer 1 maat kleiner. Achteraf gezien, had de dealer de wangstukken uit maatje L moeten halen om te kijken of de helm dan paste. Ik had dan iets dunner wangstukken moeten hebben. Maar dit geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat.

Uiteindelijk een klein uur met de techneut bezig geweest, en een nieuw binnenwerk in mijn helm gekregen. Als ik de spullen bij een dealer had moeten kopen, dan was ik ongeveer €80 kwijt geweest voor het nieuwe binnenwerk. Uiteindelijke kosten? Nul, nul, nada, nikkus. Met de complimenten van Arai.

Arai: hulde! :} Als alle bedrijven dergelijke goede service zouden verlenen op hun producten zouden zaken als de consumentenbond ed niet bestaan. Dergelijke dop mag dan wat kosten, ze staan wel voor hun product en voor hun klanten. En dat is mij in iedergeval zeker wat extra waard.

[me]afterburn is nog blijer met z'n Arai nu, dan dat ie al was.
[/me]


Vond dat een positieve ervaring als dit ook wel eens gedeeld mag worden.
 
Arai... zit niet alleen als gegoten, als het niet zo is, zorgen ze er voor... echt, petje af :}
 
Perfect, ik blij dat ik vandaag weer een nieuwe Arai gekocht heb... :}

Zie

Resize_of_DSCN2868a.jpg
 
Arai is echt superkwaliteit! Mijn RX7 is 2,5 jaar oud en ziet er nog steeds als nieuw uit. En ja, met zo'n service word je wel blij ja ;)
 
Da's dezelfde als ik op m'n koppie heb staan Paul. :) Past het best bij een roode fiets.

En ja, een 1800 ouderwetse guldens voor een helm is een hoop geld. Een hele hoop geld. En daarom verwacht je dan ook dat ie meer dan perfect zit. Wat ie dus nu ook doet, dankzij Arai.
Maarrrr... hoeveel geld heb jij over voor je lichamlijk/hoofdelijk welzijn? Als je zeg 5 jaar met je helm doet, dan kost die veiligheid, comfort en pasvorm 360 guldentjes per jaar. Is dat te veel? Persoonlijk heb ik nog wel meer geld over om te zorgen dat mijn hoofd gezond blijft in het onverhoede geval dat ik gedwongen wordt af te stappen op het moment dat ik nog niet stil sta. Enne.. ik heb er ook voor gespaard hoor. ;) Gaan weken en maanden voorbij dat ik dat niet zo even in mijn zak heb zitten.
 
Da's dezelfde als ik op m'n koppie heb staan Paul. :) Past het best bij een roode fiets.

En ja, een 1800 ouderwetse guldens voor een helm is een hoop geld. Een hele hoop geld. En daarom verwacht je dan ook dat ie meer dan perfect zit. Wat ie dus nu ook doet, dankzij Arai.
Maarrrr... hoeveel geld heb jij over voor je lichamlijk/hoofdelijk welzijn? Als je zeg 5 jaar met je helm doet, dan kost die veiligheid, comfort en pasvorm 360 guldentjes per jaar. Is dat te veel? Persoonlijk heb ik nog wel meer geld over om te zorgen dat mijn hoofd gezond blijft in het onverhoede geval dat ik gedwongen wordt af te stappen op het moment dat ik nog niet stil sta. Enne.. ik heb er ook voor gespaard hoor. ;) Gaan weken en maanden voorbij dat ik dat niet zo even in mijn zak heb zitten.

:^

Ik heb hetzelfde moeten doen - sparen en gewoon goede spul kopen (draag ook een Arai) en niet alleen voor mijn helm. Het is wel even slikken maar ja, zoals gezegd, je hebt maar een hoofd, en een lichaam, toch?
 
fijn dat ik dit lees ik heb ook een nieuwe arai gekocht bij termaat ,maar kan maatje M bijna niet over m,n kop en ook niet van m,n kop.
nu moet ik volgende week mijn nieuwe pak ophalen en kan ik de helm weer ruilen bij termaat nu is als ik dit lees het probleem opgelost,ik moet een maat grotere helm en een dikkere binnenvoering ben dan ben ik klaar.
dus ik ga straks bellen mischien krijg ik die service ook wel.
goede informatie . :] :] :] :] :] :] :] :]
 
1760.- gulden voor een helm?
need i say more?
belachelijk voor mijn salaris.
Zegt dat iets over Arai of je salaris?? ;) . Ze hebben ook wel goedkopere hoor... want ja, 800 euro is veel geld maar voor 500 kom je ook een heel eind, bijv. een Astro/J of Quantum/F met een beetje korting. En dan heb je ook een tophelm!

Bij mij paste de Astro/j trouwens beter als de RX7RR, dus daar maar voor gegaan. Scheelde ook nog effe 200 euro, leuk meegenomen. Anders was het wrs. de McCoy repli geworden. nu de "oude" van Edwards. Lekker opvallend en vrij exclusief, zeker in de Astro/j uitvoering.

waar ik meer van schrok zijn de prijzen van de vizieren, de gecoate vizieren zijn nu iets van 100 euro!!!!! ;( ;( ;( ......
 
fijn dat ik dit lees ik heb ook een nieuwe arai gekocht bij termaat ,maar kan maatje M bijna niet over m,n kop en ook niet van m,n kop.
nu moet ik volgende week mijn nieuwe pak ophalen en kan ik de helm weer ruilen bij termaat nu is als ik dit lees het probleem opgelost,ik moet een maat grotere helm en een dikkere binnenvoering ben dan ben ik klaar.
dus ik ga straks bellen mischien krijg ik die service ook wel.
goede informatie . :] :] :] :] :] :] :] :]
Als je maatje M bijna niet over je hoofd kan krijgen, maar hij wel goed past, hoef je waarschijnlijk alleen maar iets dunner wangstukken in deze helm. Hou er rekening mee, dat bij Arai een grotere maat ook inhoud dat je een grotere buitenschaal krijgt. Dit is zwaarder en geeft potentieel meer windgeruis. Haal gewoon eens de wangstukken eruit en kijk dan of ie makkelijk op te zetten is. Als dat zo is, en hij past verder goed, dan moet je iets dunnere wangstukken erin zetten.
 
Op woensdag 19 maart 2003 08:32 schreef Haga-San het volgende:waar ik meer van schrok zijn de prijzen van de vizieren, de gecoate vizieren zijn nu iets van 100 euro!!!!! ;( ;( ;( ......
:^ ook is bij mijn rx7rr4 het neus-schermpje gescheurd, schijnt vaker voorkomend euvel te zijn, a 20 euro!
M'n tweede begint nu ook al te scheuren, terwijl ik er toch een stuk voorzichtiger op ben dan voorheen.
Verder laten de geleiders van de luchtin- en uitgangen bovenop los.
Toch zitten Arai's bij mijn eierhoofd stukken beter dan bijv. Shoei's.
 
Van de zomer ook zoiets gehad.
Helm (Quantum F Nakano) opgestuurd om te laten testen na een ongeluk. Kapje waar je vizier in valt was ook beschadigd. Helm is getest en kapje is ook direct vervangen en dat allemaal kosteloos.
Viel me meteen al op aan de telefoon toen ik zei dat ik een ongeluk had gehad dat ik meteen werd onderbroken met vragen als hoe gaat het verder met je, niets ernstigs hoop ik? Enorm snel en netjes behandeld dus.
 
Arai is gewoon hèt merk!! :} Heb zelf een RX7 Doohan replica. Laat `m altijd gratis 'servicen' op Assen. Maken ze `m ff schoon, stellen het vizier bij en een tear-offje voor de terugweg.
Arai is niet voor niets een Japans merk.....
full
 
Hé afterburn, een VFR en een ARAI !!!!!
Dat kan geen slechte combinatie zijn :9~ :9~ :9~ :9~

Heb zelf ook een rx7rr4, het enige minpuntje dat ik er aan vind is dat hij meer lawaai maakt (meer windruis) dan mijn vorige ARAI (een quantum f).
maarja nu gewoon oordopjes gekocht :}
 
Als je maatje M bijna niet over je hoofd kan krijgen, maar hij wel goed past, hoef je waarschijnlijk alleen maar iets dunner wangstukken in deze helm. Hou er rekening mee, dat bij Arai een grotere maat ook inhoud dat je een grotere buitenschaal krijgt. Dit is zwaarder en geeft potentieel meer windgeruis. Haal gewoon eens de wangstukken eruit en kijk dan of ie makkelijk op te zetten is. Als dat zo is, en hij past verder goed, dan moet je iets dunnere wangstukken erin zetten.
ik heb gebeld en bij termaat zeiden ze dat ook wat jij nu zegt ,ik heb de arai rx7 taddy besteld 2003 model,kan hem vrijdag halen,en ga daar dan passen en meten.
 
ik heb gebeld en bij termaat zeiden ze dat ook wat jij nu zegt ,ik heb de arai rx7 taddy besteld 2003 model,kan hem vrijdag halen,en ga daar dan passen en meten.
Gelukkig weet Termaat dus wel hoe het hoort, itt Safe R-dam, die mij hetzelfde had horen te adviseren, maar dit niet deed. Success! :)
 
ik ben ze toch vreed content van men arai klakske
ik heb de rx7-rr4 ne replica van edwards 2001 (silver)
ik heb dieje ook bij Termaat gekocht en ik heb daar prima service gehad
en daar heb de tenminste keus
na 5a6 kl**te helmen op menne knikker gehad te hebben heeft dieje verkoper van Termaat mij ne arai gegeven om te passen en hij zei er direkt bij
als ge ne arai op uwe kop hebt gehad dan wil de niks anders meer

en hij had gelijk :}

nu ik kom uit belgie en termaat (nijmegen) is best wel een stukske voor mij
nu waren ik en menne maat vergeten van da kasticketje aan te pakken voor de garantie en zo en heb ik week later een mailtje gestuurd naar termaat of ze dat nog wisten
2 belgen, 2 arai's gekocht en cash betaald en ik vroeg of ik daar een bewijs van kon krijgen voor eventuele garantie gevallen en ze wisten het nog en da was geen probleem
ze hadden een mailtje opgesteld met datum en bla bla bla en dat ging dienen als bewijs als er garantie aan te pas moest komen

heel tof vind ik dat van de mensen van Termaat
Termaat :} is voor mij ne dikke duim omhoog zallé :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan