Aso's en sukkels in het verkeer

Hoe vaak tref jij aso

  • Waar gaat dit over?

    Stemmen: 7 7,0%
  • Ben jij niet zelf zo

    Stemmen: 4 4,0%
  • Dagelijks, ik maak me niet druk

    Stemmen: 38 38,0%
  • Ik ben zo'n aso

    Stemmen: 23 23,0%
  • Ik ben zo'n sukkel

    Stemmen: 3 3,0%
  • Dôh!

    Stemmen: 12 12,0%
  • 10 euro om dit topic te sluiten!

    Stemmen: 9 9,0%
  • Valt best mee.

    Stemmen: 4 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100

Appeltje

MF veteraan
3 jul 2005
2.164
0
Enkhuizen
Hoi

Ik hou wel van een sappige anekdote zo nu en dan. Het gebeurt natuurlijk zo nu en dan, voor sommigen dagelijks, dat iemand loopt te knoeien en dat jij als motorrijder - wat zeg ik, verkeersprofessor, want dat zij we op de motor allemaal *kuch* - adembenemende capriolen mag uithalen of op zijn minst de wenkbrouwen in een gymnastische knoop mag leggen.

Laatst nog: 2 rijstroken voor rechtdoor en een stoplicht dat op groen springt. Rechterbaan = rij met auto's. Linker baan voor recht door ook paar auto's. Groen licht -> linker baan is snel leeg, maar een auto voor de rechterbaan loopt te mutsen, motor af laten slaan, etc. Ik ben het zat, kijk in mijn spiegel, kijk naast me, draai rustig de linker - op dat moment lege - baan op en als ik al lang en breed van baan ben verwisseld besluiten 2 automobilisten gelijktijdig het zelfde te doen, uiteraard zonder ook maar een moment in de spielgels te kijken. Nu hield ik hier (ow ow wat goed!) gelukkig rekening mee en met wat stevig remwerk kwam alles goed, maar de toeter ging er flink en langdurig op. (Waag het niet mij te vragen wat ik in godsnaam in die rechter strook deed... O-) )

Maar dit alles is vast niets bij wat anderen beleven. Vertel?
 
Laatst bewerkt:
Ik stoor me zo weinig mogelijk in het verkeer...helaas is dat schier onmogelijk met al die mongolen '( ....zucht....reden ze maar allemaal zo goed als ik.... O-)
 
Da's verkeersinzicht, dat je er al rekening mee hield.
Kan je vele weggebruikers niet verwijten dat te hebben.
Dus zonder kijken naar links rammen! Tuurlijk.....

Laatst een klojo gezien die, op een relatief kleine rotonde, binnendoor een trekker-met-oplegger wilde inhalen.....
Resultaat was dat die halve stadsbus (jawel, zo'n 7-zitplaatsen vehikel) gewoon opzij gedouwd was door de oplegger.
De knurft van de auto stond er erg beteuterd bij te kijken.
Had kennelijk geen idee hoe DAT nu had kunnen gebeuren......
Beetje gebrek aan inzicht misschien?
 
Weet je wat pas ASO's zijn ... mensen die hun broertje op pad sturen met een auto zonder koelvloeistof B| -O-
 
Van de week ben ik door een auto afgesneden tijdens het lessen.

Vooral met lessen vind ik dat mensen zo-wie-zo extra rekening met je moeten houden. Helaas is dat niet altijd zo :N
 
Iets meer gericht op aso's:

Ik kruip voor (foei!). Dikke mercedes vind dat niet leuk. Moet en zal bumperkleven bij 100 km/h waar 80 mag. Nou vriend, dan mag je er voorbij. Waarvan akte. Om 400m verderop achter een stuk of drie auto's vast te zitten, die natuurlijk 1 voor 1 moeizaam moeten worden ingehaald, met de risico's van dien. (wat is het dan toch leuk om in 1 x floep, die drie auto's in te halen en weer achter 'm te rijden, maar dat ga ik hier niet vertellen, da's kinderachtig).
 
Ik woon vlakbij een balletschool. En jawel iedere keer als ik naar winkel moet, moet ik daarlangs. Gemiddelde auto die daar staat: grote break, jeep, cabrio met als bestuurder zo'n cliche suv trien. Die kijken dus echt nergens naar ;( |( :X B|

De keren dat ik daar al bijna voor me klep ben gereden. :N :N

En nog boos nadat je op hun ruit ramt ( niet te hard natuurlijk ;) gebroken ruit is duur ) |( |( |( |(
 
ik heb zo de pleures aa van die gasten die achteloos hun peukje uit hun raam deponeren :(
om nog maar te zwijgen over die idioten die hun ruiten eens flink gaan sproeien als ik erachter rij :r
 
Heb ook nog wel een keer gehad met flinke tegenwind dat ik af en toe achter me ruitje dook voor wat rust en zodoende weer richting 160 ging. En daarna weer afzakken en rechtop zitten. Op deze manier kwam ik 2 keer langs een bestelbusje met kneuzen derin.

1 tje heel stoer strak vooruitkijken maar wel stiekem een middelvinger tegen het raam drukken. Ik was me van niets bewust en had echt zoiets van wtf :? Type: dikke armen, vetklep, vale tattoo's.

Ik die mensen ingehaald, gesneden en vol in de remmen. :X No comment. :W En daarna weer met een normale snelheid verder rijden om te zien wat ze doen. Bestelbuskneusjes (zaten 2 in de auto) weer inhalen en vetklep beetje stoer doen en duim opsteken van "stoer bezig :r ". Om vervolgens mij min of mee te snijden. Maarjah dode hoek voor hem en geen stalen ballen om het op echt snijden te doen lijken. _O-

Was verder niets meer aan de hand, ik vervolgde me weg weer en zij bleven nog een tijd in mijn gezichtsveld vanwege het geringe snelheidsverschil. Even verderop gaan ze eraf bij een tankstation en ik ga er links voorbij opeens ging het knippertje weer uit en reden ze gauw verder.

Ik: :?

Opeens viel het kwartje, ze daagden me uit voor een lekker parkeerplaatsgevechtje ofzo. :+ :+ :+ Ik knipperlicht naar rechts en zij ook vol in de remmen en voor mij ook knipperlicht aan om eens lekker de afrit af te gaan om te batsen :9 We zaten achter een vrachtwagen te sukkelen de afrit af.

* Bij de parkeerplaats meteen van de motor afgestapt, helm af, die kerels knoeperthard op een bek gerost. Een ging meteen knock out en de ander roste ik zijn hoofd nog door zijn voorruit voordat ie even gedesorienteerd was. Ik de motor opgestapt, volgas weggegaan en nog een deuk in de zijkant van zijn auto getrapt. :o :o :o

* in werkelijkheid ging ik het laatste moment de snelweg weer op en zij bleven hangen achter een vrachtwagen richting benzinepomp. :P

Aldus mijn ASO verhaal -O-

pompom.gif


Jaja veel bla bla, maar twas wel leuk. :z
 
Was zondag een stukje aan het rijden met m'n pa. Hij reed voorop, komen bij een splitsing aan met een rijstrook naar links en een strook naar rechts. Auto heeft het knipperlicht naar rechts aan staan, rijdt op de rechterstrook. M'n pa haalt haar in, op de strook voor naar links te gaan.

Op dat moment gaat de auto op de linkerstrook rijden (waar m'n pa dus reed) om alsnog rechtsaf te slaan. Ging allemaal net goed, de reden waarom die muts ineens op de linkerstrook ging rijden zal ik wel nooit te weten komen.
 
ik heb zo de pleures aa van die gasten die achteloos hun peukje uit hun raam deponeren :(
om nog maar te zwijgen over die idioten die hun ruiten eens flink gaan sproeien als ik erachter rij :r

Wellicht proberen ze duidelijk te maken dat je iets meer afstand moet houden O-)

Sommige mensen kijken idd echt niet. Of nog erger, en dat gebeurd me regelmatig, je rijd over de rotonde, ze komen met hun auto aan, kijken je RECHT IN DE OGEN, en rijden vrolijk de rotonde op :X

Maargoed, ik heb ook regelmatig nachtdienst en dat is verre van bevordelijk voor je rijprestaties. Dan probeer ik altijd nog meer afstand te houden etc.

Fijn, automobilisten zouden wel wat meer inzicht mogen hebben. Waarom je bij het rijbewijs niet verplicht mee moet op trekker, motor of vrachtwagen is me dan ook nog niet duidelijk.
 
Breek me de bek niet open...

Vandaag weer zo'n ASO die stapvoets gaat filerijden op de A1. En maar niet in zijn spiegels kijken. Dus ik mijn knipperlicht aan en met mijn groot licht seinen, maar die sufkut zat strak naar voren te kijken.

Mijn vrouw vond het genoeg en ging via de strook tussen de midden en rechterbaan. Ik heb op een gaatje gewacht en ben erlangs geblazen.

Laat dat soort kneuzen alsjeblieft in hun auto's blijven... -O-
 
Heb ook nog wel een keer gehad met flinke tegenwind dat ik af en toe achter me ruitje dook voor wat rust en zodoende weer richting 160 ging. En daarna weer afzakken en rechtop zitten. Op deze manier kwam ik 2 keer langs een bestelbusje met kneuzen derin.

1 tje heel stoer strak vooruitkijken maar wel stiekem een middelvinger tegen het raam drukken. Ik was me van niets bewust en had echt zoiets van wtf :? Type: dikke armen, vetklep, vale tattoo's.

Ik die mensen ingehaald, gesneden en vol in de remmen. :X No comment. :W En daarna weer met een normale snelheid verder rijden om te zien wat ze doen. Bestelbuskneusjes (zaten 2 in de auto) weer inhalen en vetklep beetje stoer doen en duim opsteken van "stoer bezig :r ". Om vervolgens mij min of mee te snijden. Maarjah dode hoek voor hem en geen stalen ballen om het op echt snijden te doen lijken. _O-

Was verder niets meer aan de hand, ik vervolgde me weg weer en zij bleven nog een tijd in mijn gezichtsveld vanwege het geringe snelheidsverschil. Even verderop gaan ze eraf bij een tankstation en ik ga er links voorbij opeens ging het knippertje weer uit en reden ze gauw verder.

Ik: :?

Opeens viel het kwartje, ze daagden me uit voor een lekker parkeerplaatsgevechtje ofzo. :+ :+ :+ Ik knipperlicht naar rechts en zij ook vol in de remmen en voor mij ook knipperlicht aan om eens lekker de afrit af te gaan om te batsen :9 We zaten achter een vrachtwagen te sukkelen de afrit af.

* Bij de parkeerplaats meteen van de motor afgestapt, helm af, die kerels knoeperthard op een bek gerost. Een ging meteen knock out en de ander roste ik zijn hoofd nog door zijn voorruit voordat ie even gedesorienteerd was. Ik de motor opgestapt, volgas weggegaan en nog een deuk in de zijkant van zijn auto getrapt. :o :o :o

* in werkelijkheid ging ik het laatste moment de snelweg weer op en zij bleven hangen achter een vrachtwagen richting benzinepomp. :P

Aldus mijn ASO verhaal -O-

(Afbeelding)

Jaja veel bla bla, maar twas wel leuk. :z


_O- *O* strakke actie!
 
Breek me de bek niet open...

Vandaag weer zo'n ASO die stapvoets gaat filerijden op de A1. En maar niet in zijn spiegels kijken. Dus ik mijn knipperlicht aan en met mijn groot licht seinen, maar die sufkut zat strak naar voren te kijken.

Mijn vrouw vond het genoeg en ging via de strook tussen de midden en rechterbaan. Ik heb op een gaatje gewacht en ben erlangs geblazen.

Laat dat soort kneuzen alsjeblieft in hun auto's blijven... -O-

Toeter? :+
 
Vorige week dinsdag, onderweg naar mijn werk op de A2 richting Maastricht net na afslag Nederweert.

Daar is een paar kilometer werk aan de weg, daardoor is er een versmalde linkerrijstrook aangebracht. Deze rijstrook is dusdanig smal dat fatsoenlijk inhalen met de auto er niet bij is. Op de motor daarentegen heb je meer dan voldoende ruimte om veilig in te kunnen halen (met gering snelheidsverschil). En wonder boven wonder blijken de meeste automobilisten dat ook door te hebben, het gros gaat dan ook vriendelijk naar rechts als ik aan kom rijden (en er plaats is op de rechterstrook). Maar, je voelt hem al aankomen, als ik achter een Audi A6 kom te rijden is dat afgelopen. Na een minuutje geduldig achter hem te hebben gereden, ik dacht; 't is een automobilist dus die zal me nog niet gezien hebben, probeer ik hem met een korte 'grootlicht-flits' duidelijk te maken dat ik er graag langs zou willen. Immers, er was meer dan voldoende ruimte voor hem om op de rechter strook te gaan rijden. Maar nee. Meneer kijkt eens in zijn spiegel en schudt zijn hoofd: NEEN. Die kerel WEIGERT gewoon om mij er langs te laten... :?

Aangezien ik niet graag in dit soort situaties rechts ga inhalen, ben ik er maar luid toeterend en knipperend met grootlicht achter gaan rijden :+ Ik was erg boos mag ik wel zeggen! Na de werkzaamheden er even voor gaan rijden, tijdje middelvinger in de wind gehouden en snel naar mijn werk gereden :)

Sommige mensen gunnen een ander echt hélemaal NIKS. Kaffers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan