ik denk ik trek oma maar ff uit d'r luie stoel omdat ik niet het zoveelste topic hier over aan wou maken. Maar de vraag is eigelijk wat de ervaringen zijn met op vrijdag vertrekken ivm controles.
ik ga deze keer voor t eerst op vrijdag er naar toe, ben alle andere 9x op zaterdag gegaan.
groete
even een vraagje, ik heb ook een E-keurmerk op mijn uitlaat, maar ben niet de eerste eigenaar, moet je ook papieren kunnen laten zien?
als jij papieren wilt kan je die misschien wel downloaden van de website van het merk van je uitlaat
maar de politie doet daar dus niet moeilijk over? het e-keurmerk staat op de beugels gelaserd,,, tis een laser deeptone 2 in 1. toch maar de papieren downloaden?
hmm voor 2 euro koop je bijwijze van spreken een plak reflector bij de action scheelt meen ik dan een PV van 60 euro.Thnx voor de info iig. Ik schroef er iig wel m'n originele demper op om gezeik te voorkomen. Ze kunnen me dan alleen een pv geven voor t niet hebben van een reflektor voor zover ik weet.
maar de politie doet daar dus niet moeilijk over? het e-keurmerk staat op de beugels gelaserd,,, tis een laser deeptone 2 in 1. toch maar de papieren downloaden?
IOMTTze moeten deze kerel in assen plaatsen...
http://www.dumpert.nl/mediabase/1526381/c2629ac4/vrolijke_verkeersregelaar_3465.html
Daar staan ze vaak te flitsen!kom zelf uit de omgeving assen dus kom dan niet met de motor vanuit het westen. maar mischien de A28 omzeilen door langs de drentse hoofdvaart te gaan. bij meppel eraf en dan de N371 richting smilde... weet niet hoe het zit met controles, iemand anders hier ervaring mee?
Een e-keur zegt niets bij die controles. Als jij je e-gekeurde demper helemaal leeghaalt, maakt hij ook teveel herrie. ze meten hem en als je teveel db hebt, krijg je een prent.
Mijn ervaring is dat er verder alleen naar papieren gekeken wordt en niet naar reflectors en dergelijk geneuzel.
Ik heb een laser-duotech met e-keur, maar toen zonder db-killer had hij 95 ipv 90db. T/m 94db kreeg je een bekeuring. Kostte me 150 of 250 eu meen ik. Das altijd nog beter dan een HD rijder met open pijp en 120db. Die kon zijn kentekenbewijs inleveren, zijn motor op de parkeerplaats laten staan en hij mocht het verder uitzoeken. Kan je iemand regelen om je motor op te halen met de aanhanger vanuit Rotterdam. Na een nieuwe juiste meting krijg je dan je kentekenbewijs terug.
Sindsdien heb ik mijn originele demper er maar opgeschroeft (tijdens Assen).
weet jij toevallig hoe de DB-killers eruit zijn? ik weet zelf niet of ze erin zitten namelijk..
alvast bedankt
Top ! mocht i het niet kunnen vinden... kan ik dan ff een foto plaatsen?
Ben ik weer. Bij de duotech zijn het twee losse pijpjes die met een schroefje vastgezet kunnen worden. Je hebt dan een rechte (die maakt veel herrie) en je hebt een kromme (die maakt minder herrie). Standaard zit de rechte erin. Om die eruit te krijgen moet je het schroefje losdraaien en heel hard aan het binnenste pijpje trekken met een goede tang.
Als je dan hele zere handen hebt en hij is er nog niet uit, moet je heel licht een boortje door het schroefgat halen (bleek later). Met het kromme pijpje maakt hij nog steeds een leuk geluid, maar kun je dus net in het waarschuwingengebied uitkomen.
Als ze je uitlaat in beslag nemen komen er alleen maar meer decibels uit
Bekeuring kan maar nederland is niet zo moeilijk. Italie wel.
kom zelf uit de omgeving assen dus kom dan niet met de motor vanuit het westen. maar mischien de A28 omzeilen door langs de drentse hoofdvaart te gaan. bij meppel eraf en dan de N371 richting smilde... weet niet hoe het zit met controles, iemand anders hier ervaring mee?
Oh ja, ze staan op de N33 en op de A28 altijd te controleren!