Attack of the Sharp Dressed Z13/6

Status
Niet open voor verdere reacties.
check dit even, messchien de moeite waard!!!

http://www.autoshoppingcenter.com/classic/parts/fiat_kawa.html

full
 
Hey Ron, leuk dat je dit projectje weer op MF zet. Hoef ik tenminste niet te spieken bij de buren. Als hij net zo vet wordt als de andere 3 projecten die ik zien heb, komt het helemaal goed!

*in de favorieten*

Krijgt deze ook wat frameverstevigingen? of ga je eerst alleen met de motor aan de slag?
 
Laatst bewerkt:
Hi Ron,

Leuk dat je hem ook hier post. Kijk ik toch vaker dan op op Xtremebikez :)
Ben benieuwd wat je van Jan z'n fiets gaat maken.
Ik blijf het iig volgen 8-)
 
Thx heren ,we gaan ons best doen :)

Weet niet of ik een topicje hier heb ,dus plaats het maar hier neer,de Z1-R Turbo Neighbours Nightmare heeft vandaag zijn eerste testkees ritten goed doorstaan,hij zit nog wel in zijn ontkenningsfase maar ben erg blij hoe het verliep ..

Het verhaal hoe ik het bij de buren plaatste >

Slecht geslapen en vroeg op maar eindelijk na veel koffie gingen Marcel en ik de weg op ,ik op de Z1-R en Marcel met me bus met gereedschap achter me aan .

Viel me op dat vanaf het weg rijden de weg op hij zeer lekker en ligt aanvoelde ,zeer goed remde en het blok klonk zuiver ,dus na de tankstop afgesproken gelijk de polder in Hoogland in te duiken ,eerste boerderij die ik daar tegenkom is van Harry waar het GPZ blok vandaan komt dus tweede stop daar gemaakt en Harry maar eens laten zien wat het geworden is na wat bloed zweet en tranen,aan hem te zien vond ie het erg leuk om te zien en hem te horen ..

Daar vandaan de polder in gedoken ,bij de eerste grote flauwe bocht gestopt en de demper er af getrokken ,had het gevoel dat die te veel tegenhield en heb dan meer het gevoel dat ik alles beter hoor terwijl hij veel meer herrie maakt _O-

Bij het doortrekken hoorde ik steeds een heel harde pffff ,dacht eerst aan zwevende kleppen ,maar was natuurlijk de blow-off die goed funtioneerde

Motor rijdt dus zeer goed ,Spoort goed ,ook met losse handjes ,trekt goed op maar bouwd nog wel te weinig druk op ,na tel met helpdesk Marco bleek dat we de stang van de wastegate in moeten draaien zodat ie dan meer druk op kan bouwen maar omdat alles behoorlijk heet was en we nog 1 euvel hebben moeten oplossen ,doen we dat de volgende keer,

Enigste probleempje wat we hadden is dat de zuiger van de hydrolische koppeling eruit floepte ,ik had een iets te grote spacer er achter zitten,de zuiger er weer in geperst de 3 imbus bouten weer erin totdat hij onder spanning stond en gelukkig vloeistof in de bus zodat we hem weer konden vullen en ontluchten(ong uur lang ) en Marcel hem eens lekker uit kon proberen ..

Niks lekt ,blok wordt niet te heet en hij rijdt als een lichte racer,Top dag dus and i'm happy

Kleine modificatie's die ik nog moet doen is de gashandel (speling), carter ventielatie moet een zwanehals tussen ,druppelt iets olie uit filter,de achterste oliecatchtank werkt goed want dat is een alu opvangbak incl filtertje en kijkbuisje en wastegate stang strakker draaien voor meer druk opbouw ...

Wat ik ook erg gaaf vind ;hij fluit heerlijk en de blow-off hoor je ook van ver :}

Rest straks op de testbank bij Mr Jennes *O*

De bijbehorende filmpjes >










full
 
Laatst bewerkt:
Thx Heren medebouwers 8-)


Er moet nog veel aan versleuteld worden ,de bov en de wastegate voor meer druk ,maar gaat goed komen ,maar de eerste test was okay ,goede oliedruk ,olievoeding naar turbo en terugvoer en niks lekt *O*



Greetzz
 
Vanmorgen op pad gegaan om een andere lingerie set te halen voor de Six 13

Max in Zaandam is een echte Kawa 900/1000 man met net zo klein schuurtje achter in zijn tuin als ik en dan helemaal vol met onderdelen en twee mooie Zed's :}

Ik ben toch gegaan voor de 1976 Z1000 tank omdat ik die mooier vind ogen kwa model (grotere emblemen en de lasnaad onder de tank ) en het mooier model Z1 /900 zijkapjes ,maar aldaar na twee bakken koffie met een peuk en wat ouwehoeren zat ik nog steeds te twijfelen of ik voor de 1974 Z1/900 kont ging of voor de 1976 Z1000 :z

Dus dan maar allebij meenemen ,prijs voor alles viel erg mee als je weet dat dit handel is wat moeilijk te vinden is ..

Ik ga uiteindelijk voor de iets plattere en langere en bredere Z1000 kont omdat er een dikke 240 18'' band op komt :)

Tank paste waarempel aan de voorzijde zo in de rubber ophangingen ,alleen aan de achterzijde is het Z1300 frame een dikke cm breder dus daar moest ik de tank aanpassen ,maar het past nu als gegoten en ik vind het erg

Ronde tellerpartij had Max ook een bak vol mee liggen ,maar die haal ik later wel op ..

Te zien is nu ook met zijkapje dat het hele subframe er af moet en een stuk naar voren kan waardoor je achter veel meer ruimte krijgt ,boven en voor de band,wat hem niet zal misstaan..

De eerste aanpingen die nog onder het lekke afdak gedaan kunnen worden voordat hij in stukjes gaat en de hele operatie gaat beginnen nog voor de winter ..


Okay we zijn dus begonnen ,er is geen weg meer terug 8-)

full



Met Z1000 kont
 
Laatst bewerkt:
Alles naar binnen geklopt..benzinekraan moet ook verplaatst worden naar voren,zodat die tussen de cil en carb komt te hangen



full
 
Hier is goed te zien dat het ouwe subframe buis straks weg kan,dit gaat ook heel wat gewicht schelen wat er allemaal af geslepen kan worden en dunnere buis voor terug komt bladieblabla


full



Greetzz Ron
 
FF een foto'tje ter inspiratie hoe breed je achterwiel kan worden in een Big Six; niet echt mooi maar wel effectief ;)


full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan