avon ?

31 jul 2001
90
0
Groningen
ik moet weer nieuwe bandjes onder de bike.
nu hoor ik wel eens t merk avon vallen, heeft iemand hier ervaring mee?

t moet onder een gpz 550 komen te liggen maar al t ander commentaar is natuurlijk
ook welkom.

gr.bo
 
Ik heb een paar jaar geleden eens op Avon's gereden. Weet alleen niet meer welke dat waren. Wilde ik snel vergeten!

Weet nog wel waarom ik dat snel wilde vergeten: Op de rechte snelle stukken (Veenslang en meeuwemeer) was de motor erg onstabiel. Motor ging behoorlijk slingeren. Andere banden erop en het was weg!
 
Waarom denken veel mensen toch dat Avon banden slecht zijn? :? :? Is er hier iemand (behalve ik zei de gek ;) ) die de nieuwe Azaro ST en SP al heeft geprobeerd? Of hebben jullie ooit wel eens iemand horen vertellen dat het k#tbanden zijn en is daar jullie oordeel op gebaseerd?

full


Ik rijd zelf al een tijdje op de ST's, die hebben grip zat en gaan toevallig ook nog eens verschrikkelijk lang mee. Ook een vriend van me (met een VTR1000 SP1) rijdt met veel plezier op de ST's. Net zoals een andere vriend, die de SP's onder zijn VTR heeft gemonteerd.
 
Oeps :X

Wat wil je, dat was na mijn eerste ritje dit jaar (halverwege februari)

Ik vind deze een stuk fijner rijden dan de Pilot Sports die standaard op de ZX-6R geleverd worden.

[edit]
Het was op 10 februari om precies te zijn (handig, zo'n digitale camera). En toen was het echt nog wel koud :P

klibild

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er Avon onderliggen. Achter een azaro toer en voor de zachtste die ze maken.
Avon is hard bezig om een goede band te worden, zeggen ze. En ik moet zeggen dat de nieuwe generatie erg verbeterd is. Ik heb geen klagen over de grip van de voorband. Achter weet ik niet aangezien een FJ de voorkant al 4 keer kwijt is voor de achterkant grip verliest.

Dit geldt overigens alleen voor droog weer. Als het nat is heb ik evenveel vertrouwen in m'n banden als Saddam in Bush.
 
Het type mensen dat zonder welke ervaring dan ook roept dat Avon slechte banden produceert is waarschijnlijk hetzelfde type mensen dat denkt dat Bose :r een fabrikant is van kwaliteitsluidsprekers :Z

Als in Performance Bikes zou staan dat de Metzeler Rennsport een slechte band is, zouden dat type mensen dat dan ook geloven?

Of, ander voorbeeld, Yamaha heeft vast ook wel eens een slechte motorfiets gebouwd. Betekent dat automatisch dat de R1 een waardeloze motor is?
 
Laatst bewerkt:
Zelfs Performance Bikes (uitgave februari 2003, pagina 73) test met de Azaro ST en ze zijn er ook nog over te spreken (behalve onder de ZX12R, maar dat lag niet aan de band).

(Afbeelding)

Hier vind je de juiste website

Teeering dat lijken wel traktorbanden of sloffen om onder een gierton te leggen !
De commentaar over de banden onder de ZX12 boezemt bij mij iig niet veel vertrouwen in.
 
Het type mensen dat zonder welke ervaring dan ook roept dat Avon slechte banden produceert is waarschijnlijk hetzelfde type mensen dat denkt dat Bose :r een fabrikant is van kwaliteitsluidsprekers :Z

Als in Performance Bikes zou staan dat de Metzeler Rennsport een slechte band is, zouden dat type mensen dat dan ook geloven?


PentAr,

Ik denk dat ik van mijn kant een duidelijke reden aangaf waarom ik geen Avon meer zal gebruiken. Gaf ook aan dat dit al een paar jaar geleden is. Het kan best zijn dat ze bij Avon de laatste jaren erg vooruit zijn gegaan en dat ze nu wél een goede band hebben. Voor circuitgebruik was ik in ieder geval niet te spreken over die band.

Brian
 
Ik ben het helemaal met Pentar eens. De Avon azaro ST banden zijn gewoon goed. Klaar uit. Ik heb wel alleen de achterband gehad. Maar ik was 100% tevreden.

Als ze niet een stuk duurder waren dan diagonaalbanden dan zou ik ze weer op mijn motor gooien.(de ST serie is in best wel wat maten te krijgen, zelfs voor een NTV dus).

Prima grip en in de ca.3000km die ik hem gehad heb nauwelijks slijtage te zien. Ook geen vierkantig slijtagepatroon. (maar daar reed ik dan ook niet naar)
Ook in de regen ging het wel goed, je moet dan toch niet al te gek willen doen.

Ik hoor (en lees hier) vaak dat Avon slecht is, maar dat is echt ofwel ervaring uit het verleden ofwel het zijn 'van horen zeggen' verhaaltjes. De slechte reputatie is echt onterecht.

En dan hebben we het nog maar over de ST banden. Ik ben best benieuwd naar ervaringen met de echte SS band van Avon.
 
Ik denk dat ik van mijn kant een duidelijke reden aangaf waarom ik geen Avon meer zal gebruiken. Gaf ook aan dat dit al een paar jaar geleden is. Het kan best zijn dat ze bij Avon de laatste jaren erg vooruit zijn gegaan en dat ze nu wél een goede band hebben. Voor circuitgebruik was ik in ieder geval niet te spreken over die band.

Brian, ik had het ook niet over jou, aangezien jij in ieder geval al eens Avon hebt geprobeerd. Maar wat mij opvalt is dat er veel nodeloos afgekraakt wordt, omdat men wel eens iemand heeft horen zeggen dat blabla slecht zijn etc. Je snapt me wel. Met welke banden race jij nu?

Overigens is het zeker zo dat Avon erg vooruit is gegaan. Je zou voor de grap de Azaro SP Pro Xtreme eens moeten proberen.

AV49_50_ProXtreme_ProXtremeRain.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb achter een st band en voor een ss. Allebei goed op het droge. Nat ben ik er niet tevreden over. Avon doet z'n best en is sinds het onder Cooper valt ook goed op weg.

Maar we dwalen af. Onder jou fiets moeten SuperVenoms. Andere passen niet. Zitten ook onder de chopper van m'n vriendin, een xj700 Maxim. En ook dit vind ik geen verkeerde band.

Ben het wel eens dat je geen oordeel moet vellen zonder de ervaring. Dus goed als je zegt dattie klote was maar dat dat een band van een paar jaar geleden was BIJV. ;)

En ja er zijn betere banden te koop dan Avon, maar hoe hards ga je en hoeveel wil je uitgeven? dat moet je je ook afvragen. Je kunt nog steeds mooie aanbiedingen krijgen met Avon.
 
PentAr,

Afgelopen jaar heb ik gereden met de Pirelli Super Corsa's (Voor SC2 en achter SC1 zo uit mijn hoofd) Daarvoor op de SuperCorsa's met gewoon "straat" compound.

Omdat ik met mijn "slakkegangetje" nog lang niet aan de grens zit ga ik dit jaar weer eens beginnen met de normale SuperCorsa's. Zijn iets goedkoper en gaan heel wat langer mee!

Zal dit jaar wel Pirelli blijven rijden omdat ik met Club MET meegadoen aan de Pirelli Challenge (4-uurs races) waar je verplicht op Pirelli moet rijden.

Wilde dit jaar eigenlijk de Rennsports gaan uitproberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan