avon ?

31 jul 2001
90
0
Groningen
ik moet weer nieuwe bandjes onder de bike.
nu hoor ik wel eens t merk avon vallen, heeft iemand hier ervaring mee?

t moet onder een gpz 550 komen te liggen maar al t ander commentaar is natuurlijk
ook welkom.

gr.bo
 
Ik heb zelf Avon Azaro II banden onder m'n R1 hangen en ik vindt het prima banden! Wegligging is goed en bochten gaan ook lekker!!

full
 
vandaag de avon banden toch maar laten monteren,
en t voelde eigenlijk direct al heel goed aan, voldoende grip, zelfs ondanks de eerste laag van de band.

natuurlijk nog niet echt t uiterste opgezocht, maar langzaam komen we er wel.
al met al voor nu wel een aanrader. ( voor mijn fiets dan)
nu maar eens kijken hoe lang ze meegaan.

gr.
bo
 
Ik heb zelf Avon Azaro II banden onder m'n R1 hangen en ik vindt het prima banden! Wegligging is goed en bochten gaan ook lekker!!

(Afbeelding)

Tot aan deze post vond ik je smaak wel ok...nou heb je het verpest :P


Enne, ik blijf erbij dat ik Avon kutbanden vind, heb er zelf mee gereden op mn ZX7R...ze zijn niet stabiel...niet op de rechte stukken, en niet in de bochten...
 
mijn mening over avon heb eerst op thundercat 600 bt056 bridgstone gehad, daarna avon sporttouring nieuw model dacht azorro II av49 en 50, nu nieuwe motor bmw R1100S boxercup lag m1 metzeler op heb weer avon gekozen vond dit beste band zoals gip met regen ook droogweer en slijtage ook goed en dat zijn voor mij de belangerijkste punten waarom ik een band koop natuurlijk het prijs kaartje ook maar in mindere maten rij toch meer dan 20.000km ben vrij sportieve rijder, dit is mijn mening zou zeggen succes ermee.
 
Tot aan deze post vond ik je smaak wel ok...nou heb je het verpest :P


Enne, ik blijf erbij dat ik Avon kutbanden vind, heb er zelf mee gereden op mn ZX7R...ze zijn niet stabiel...niet op de rechte stukken, en niet in de bochten...

Whahahahaha.....ze zaten er nieuw op toen ik m'n R1 afgeleverd kreeg.... :)
Zonde om ze eraf te halen dan toch? Probleem is dus wel dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, misschien als ik aan het einde van het seizoen er Bridgestones ondergooi ik denk :"Shit, zo kan het ook!!"
We gaan het zien....
 
mijn mening over avon heb eerst op thundercat 600 bt056 bridgstone gehad, daarna avon sporttouring nieuw model dacht azorro II av49 en 50, nu nieuwe motor bmw R1100S boxercup lag m1 metzeler op heb weer avon gekozen vond dit beste band zoals gip met regen ook droogweer en slijtage ook goed en dat zijn voor mij de belangerijkste punten waarom ik een band koop natuurlijk het prijs kaartje ook maar in mindere maten rij toch meer dan 20.000km ben vrij sportieve rijder, dit is mijn mening zou zeggen succes ermee.

HAAAAAAA HAAL ADEM!!!!!!!!!!!!!

;) ;)
 
Ik rijd nu 10 jaar motor en ik heb op alle merken banden gereden. met Avon heb ik gereden in de Muz Scorpion Cup. Avon is GEEN slechte band en ik denk dat menig weggebruiker het verschil tussen de banden nauwelijks merkt. Ik heb op mijn SP1 een Rensport en nu de SP van Avon gehad en wat mij betreft komt de Avon beter uit de bus, al was het alleen maar omdat hij ook nog enige grip biedt bij vochtig weer.

Nu voor en achter een SP, binnenkort even een nieuw SPtje achter op mijn SP (?).

UPDATE....
Voor de openbare weg zijn het inderdaad gewoon goede banden tegen een goede prijs. Nu ik inmiddels meer op het circuit (alleen maar eigenlijk) rijd moet ik bekennen dat de Avons gewoon te kort komen op de circuitbanden van Pirelli's/Metzelers/Michelin's, die een voorspelbaarder weggedrag vertonen. Maar zoals met alles moet je je afvragen waar je ze voor gaat gebruiken. Als ik weer de openbare weg op zou gaan zou ik zo weer Avons kopen. Op het circuit worden het echter Pirelli Supercorsa's.
 
Laatst bewerkt:
Om maar effe een topic open te zetten, vroeg me af of er al andere meningen zijn!
Ik had een avon azaro 35 ofzo, was ik totaal niet over te spreken, glijen als een gek.. heb toen gehoord dat iemand afgelopen zomer in frankrijk een avon moest monteren omdat zijn band stuk was en niet anders te krijgen was op dat moment, lees, hij zweerde bij dunlop.~! toch maar gedaan was niet anders, en sindsdien verkocht!!! op zijn aanraden heb ik dan toch maar de AVON AZARO AV49 SP aangeschaft, en pottedikkie ook voor mij een wereld van verschil! Dus ik ben nu wel tevreden, en da was ik niet..

Word idd een goede band die avon!
 
slappe verhalen van die radiaalrijders :r
ik rijd al jaren op avon roadrunners.
dezelfde als menige klassieker op raced en denk niet dat die jongens zuinig zijn op hun manx of goldstar.
avon is inderdaad een heel goede band, geen "b" merk.
standaard montage onder bijvoorbeeld rolls royce om er eens een "a"merk door te gooien.
avon leverde al prima banden toen bridgestone zo snel mogelijk van je nieuwe japanse motorfiets afgegooid werd omdat er niet mee te rijden viel.
voor jouw kawa is een roadrunner of een venom een topband :}
zeker zo goed als een metzeler maar met een veel betere levensduur.
 
Waarom mensen Avon een B-merk noemen is mij ook echt niet duidelijk.
Als ik me niet vergis is Avon een van de oudste bandenmerken ter wereld!

In de auto industrie leveren ze zeker ook aan topmerken en met motorfietsen hoor ik juist recent veel positieve verhalen.
De moderne SS rijder stelt vaak eisen aan de band die hij met zijn rijstijl nooit nodig zal hebben en elkaar allemaal napraten om maar de nieuwste (vul hier marketingterm in) band te kopen is wel zo makkelijk.

Ofwel: blijf toch eens objectief en ram een merk niet de grond in omdat er 10 jaar terug wel eens een slecht gerucht over geweest is.
 
Jarenlang Avon gereden zowel de road-runners als de SuperVenoms, hele fijne band; avon is ook een van de laatste fabrikanten die nog lekkere sportieve banden verkoopt die ik onder mijn ouwe barrel kwijt kon (SuperVenom 130/70 V18.......... ACHTER)
Helaas heb ik vorig jaar moeten overstappen naar Dunlop (arrowmax) de Avon slijt achter simplelweg te snel bij zijspan gebruik.......
 
Ik rij nu sinds anderhalf jaar op Avon,voorop AV45 B Azaro-ST 120/70 R17 en achter AV46 Azaro-ST 200/50 R17.
Met de vorige achterband heb ik toch 9000 km gereden en ik ben geen rustige rijder al zeg ik het zelf.
Sommige roepen dat ze niet zo dol zijn op Avons en dat is prima iedereen zijn mening zeg ik maar.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een hele goede band vindt ook in de bochten en bij regenachtig weer voldoende grip.
Als ik kijk wat anderen banden doen qua kilometers (4000 gemiddeld) dan denk ik toch zonde van het geld.
Ik heb pas een setje laten monteren incl.(de)montage, balanceren voor 304 eurootjes en nu jullie weer......
 
ik heb afgelopen zondag 300 km lopen vlammen! zoveel vertrouwen heb ik nog nooit in mijn fiets gehad... Sterker nog heb afgelopen zondag voor het eerst een kneedown, gemaakt.. zal wel niet alleen de band zijn, maar zegt wel wat over het gevoel van de band!
 
Onder mijn FJ1100 met Avon Azero St gereden. Ik vind het eeen zeer fijne band. Snel op temperatuur en een enorm dikke laag rubber zorgt voor een lange levensduur.
Nu een keer Bridgestone BT 45 geprobeerd. achter bevalt goed (avon beter) en voor vind ik het echt een k*t band. (avon presteerde hier duidelijk beter)

De volgende keer weer Avon! :}
 
Onder mijn FJ1100 met Avon Azero St gereden. Ik vind het eeen zeer fijne band. Snel op temperatuur en een enorm dikke laag rubber zorgt voor een lange levensduur.
Nu een keer Bridgestone BT 45 geprobeerd. achter bevalt goed (avon beter) en voor vind ik het echt een k*t band. (avon presteerde hier duidelijk beter)

De volgende keer weer Avon! :}

Helemaal mee eens!

Naar aanleiding van (onder andere) dit topic besloten de Avon Azaro-ST 45 eens te proberen. Wat een fijne band, ik ken mijn motor bijna niet meer terug. Een heel stuk beter dan die BT45. *O*
Mijn motor stuurt veel soepeler en makkelijker en ook heb ik niet meer het gevoel dat mijn voorwiel wegglijd in snelle bochten en de motor begint te "zwabberen".
Gewoon een klasse band.

Nu maar eens kijken hoe lang de band meegaat en hoe deze slijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan