B-,K- en L-banen in Duitsland

BelgianTriple

MF veteraan
9 jan 2003
1.564
30
België
Volgned weekend vertrekken we met zes naar de Eifel. Hotel in Treis-Karden en ginder wat rijden en ook als het even kan de Nurburgring op. Ik ben er nog nooit geweest en heb in Mapsource routes uitgestippeld, gebruik makend van bestaande routes die ik vond op onder andere gpstracks.nl enz..

Nu had ik graag wat meer info over die Bundesstrasse, Landstrasse en Kreisstrasse. Is er eentje van de drie dat je zeker moet vermijden of kan het geen kwaad als er af en toe een stuk Bundesstrasse tussen zit.

Graag wat meer info hierover en wat tips.
Eventueel moet ik mijn routes dan nog wat aanpassen voor ons vertrek.

Alvast bedankt

De routes die we gaan rijden vind je hier:
http://users.telenet.be/belgiantriple/klaar/

Het zijn niet de laatste nieuwe versies want ik zit momenteel bij m'n schoonouders thuis house- en dogsitting te doen deze week :X

Ik kijk uit naar jullie replies.
 
Bundesstasse: Vergelijkbaar met rijkswegen in Nederland, in het algemeen grote doorgaande wegen die de bebouwde kom mijden. Geschikt om flink door te rijden maar kunnen soms druk zijn omdat ze ook als Umleitungsroute gebruikt worden.
Landesstrassen: Provinciale wegen. Net een slagje kleiner en wat bochtiger.
Kreisstrassen: kruip-door, sluip door weggetjes.

Bovenstaande is een grove indeling, er zij ook bundesstrassen die zeker als toeristisch aan te merken zijn en landesstrassen die het ene met het andere industriegebied verbinden. In het algemeen kan je stellen dat het in de Eifel leuk is zodra je van de snelweg af bent :]
 
B wegen zijn over het algemeen provinciale wegen, goed asfalt, snelle bochten, erg mooi vaak! wel wat drukker in het weekend.

K & L zijn de wat kleinere binnendoor weggetjes, maar zeker zo mooi vind ikzelf.

zowel B/K/L wegen zijn zeker de moeite waard dus


in de dorpen even netjes aan de snelheid houden, dan is er meestal niks aan de hand. erbuiten kan het gas er aardig op.

have fun :]

/edit: ok ik was te langzaam...
:z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan