Bagage meenemen op de 2002 R1

24 dec 2010
219
109
Doetinchem
Deze zomer wil ik samen met mijn vriendin een dag of 10 op vakantie met de R1 (rn 09) We gebruiken altijd een handvat op de tank zodat we ook met z'n tweeën stevig kunnen sturen en remmen.

De enige mogelijkheid om bagage mee te nemen blijft dus nog een paar zijtassen zodat je ook de duoplek kunt blijven gebruiken.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk? Het zou mooi zijn als ze niet op de (best hoge) uitlaat hangen natuulijk.

Laat maar horen!
 
Ik rij zelf ook een racer (een R6 uit '03). Ik heb zelf gekozen voor bagage tassen van Kriega. Deze zijn speciaal ontworpen voor race motoren. Zelf heb ik een US20 en twee keer een US10. Hiermee zit ik op een totaal van 40 liter.

De tassen bevallen mij prima, zijn van goede kwaliteit en zijn makkelijk en snel te bevestigen.
 
Ik heb goede ervaring met Oxford sports tassen. Dit soort:
oxford-panniers.jpeg


Heb ze gebruikt op een R6 uit 2009 en mijn vriend dezelfde alleen iets groter op een R6 uit 2001. Hebben ook een keer van die gewone vierkante zadeltassen gebruikt in combinatie met mijn vorige motor maar die vingen veel meer wind.
 
Laatst bewerkt:
Oxford tassen zien er goed uit inderdaad. Volgens mij is het ook nog wel mogelijk om hiermee een duopassagier mee te nemen toch?

Dat is een goede vraag. Nu ik er zo over nadenk weet ik niet precies meer hoe dat zit. Denk dat je dan het beste eens zou kunnen passen bij een winkel die ze verkoopt.
 
Waarom laat je niet een bagagerekje maken? Dit rekje komt dan achter de duozit en daar kun je dan een bagagerol op plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan