baka down

welke ring gaat het over ? ring amsterdam :? ring utrecht ?
of die ring in duitsland ,hoe heet ie ook alweer ....
enyways sterkte met jezelf en je fiets !
 
Volgens mij snap je het doel dan niet helemaal van de Ring. Tijden klokken op de Ring :? Daar is de Ring niet voor.

Misschien door het feit dat het nog steeds als circuit wordt beschouwd en nog steeds races worden gehouden? Al zijn de hedendaagse veiligheidsnormen daar helemaal niet meer van toepassing. Daarmee dat het waarschijnlijk voor sommigen een toeristische route is?

Iedereen zijn mening tuurlijk maar zeggen dat de Nurburgring niet dient om te gaan vlammen gaat beter vissen ofzo, lekker rustig enzo.
 
Laatst bewerkt:
Misschien door het feit dat het nog steeds als circuit wordt beschouwd en nog steeds races worden gehouden? Al zijn de hedendaagse veiligheidsnormen daar helemaal niet meer van toepassing. Daarmee dat het waarschijnlijk voor sommigen een toeristische route is?

Iedereen zijn mening tuurlijk maar zeggen dat de Nurburgring niet dient om te gaan vlammen gaat beter vissen ofzo, lekker rustig enzo.
Wanneer wij er als leken mogen rijden, is het gewoon openbare weg (of toeristische route als jij het zo wilt noemen). Je kan er hard rijden, maar je kan er ook gewoon op je gemak rijden.
Tijd meten wordt niet gedaan, neem aan dat je ook niet gaat moeten hoelang je over Ring rotterdam doet :?
Wat je zei over vallen ben ik wel met je eens, op de NS is het niet de vraag of je valt maar wanneer je valt. Zal er zelf ook nog weleens onderuit gaan.



@baka
op nurburgring forum ook al gezegd, maar hier nogmaals succes met herstel en opknappen van je motor.
Alleen ergens heen gaan is vervelend als er wat gebeurd, maar bij de Ring zijn genoeg nederlanders die je willen helpen als je met problemen zit. Remember that :)
 
Ik heb de motor zaterdagmiddag rond half drie achter op de trailer zien staan bij start finish. Op dat moment werd er ook nog een gsxr1000 K5 van een andere nederlander afgeladen.
Jouw motor zag er nog enigszins redelijk uit (voor zover ik het me kan herinneren). We hebben zaterdag het merendeel van de tijd bij breitscheid gestaan en in een relatief korte tijd zijn er daar 2 motorrijders gecrashed. Die Nederlander met de gsx dus en een Engelsman die zich totaal verremde. Ik ging juist naar de ring om een keer een rondje te rijden maar dat doe ik dus maar niet. Temeer omdat een maat van me vorige week zaterdag bij Batadorp is onderuit gegaan en nu z’n onderbeen moet missen. De vangrails op de ring staan me net iets te dichtbij.
 
Ik heb de motor zaterdagmiddag rond half drie achter op de trailer zien staan bij start finish. Op dat moment werd er ook nog een gsxr1000 K5 van een andere nederlander afgeladen.
Jouw motor zag er nog enigszins redelijk uit (voor zover ik het me kan herinneren). We hebben zaterdag het merendeel van de tijd bij breitscheid gestaan en in een relatief korte tijd zijn er daar 2 motorrijders gecrashed. Die Nederlander met de gsx dus en een Engelsman die zich totaal verremde. Ik ging juist naar de ring om een keer een rondje te rijden maar dat doe ik dus maar niet. Temeer omdat een maat van me vorige week zaterdag bij Batadorp is onderuit gegaan en nu z’n onderbeen moet missen. De vangrails op de ring staan me net iets te dichtbij.
vangrails staan indd dichtbij, maar zijn wel "motorvriendelijk". niet van die paaltjes zoals hier wel is met vangrails.
Die k5 was van een maatje van me trouwens....
 
Hey Aiden (nurburgring.nl)

Het is mooi maar zo gevaarlijk, vorige keer had je al een close encounter met een auto maar deze keer eenzijdig onderuit,, echt zonde en ik hoop dat je de schade snel weer kan fixen!!

foto van de carrousel:
IMG_3465.jpg
 
Misschien door het feit dat het nog steeds als circuit wordt beschouwd en nog steeds races worden gehouden? Al zijn de hedendaagse veiligheidsnormen daar helemaal niet meer van toepassing. Daarmee dat het waarschijnlijk voor sommigen een toeristische route is?

Iedereen zijn mening tuurlijk maar zeggen dat de Nurburgring niet dient om te gaan vlammen gaat beter vissen ofzo, lekker rustig enzo.
Zoals gezegd, is op het Ring vaak viezer dan op de openbare weg. Daarnaast heb je amper ruimte voor fouten. Je hebt ook nog te maken met achteropkomend verkeer en verkeer dat langzamer rijdt.

Dus om er nou heen te gaan om echt zorgeloos te knallen en je ronde te klokken? Niet voor mij.

Om er heen te gaan en lekker bochies te rijden en om van de sfeer te proeven? Ja! Maar wel met een flinke dosis gezond verstand ;)
 
Als je wilt racen kan je best regelmatig een trackday veroorloven met het geld dat die Ring kost. Wat is het tegenwoordig, 15 of 16 euro? 8 ronden en je hebt het geld voor de inschrijving op het circuit. Op een dag circuit vreet je dus zelfs meer kilometers voor hetzelfde geld ! En daar heb je ten minste uitloopstroken, grindbakken en enkel motoren en kan je voluit gaan zonder te vrezen voor je leven!
Rijden tussen auto's en motoren is juist het leuke aan de NS.
Verder rij je op een circuitdag zeker niet meer rondjes dan op een dagje NS.
Met beetje geluk rij je bij een circuitdag per sessie 10 rondjes (ff uitgaan van Assen). Dan heb je net iets meer dan 2rondjes NS qua afstand. 5 sessie's op een dag bij circuitdag, dus iets van 13rondjes NS. Op een beetje goede dag rij je 15 a 20 rondjes op de NS.......
 
ik rij ook cker niet voor laptimes. sterker nog, met de 3 keer dat ik mijn onboard klokje in de gaten hield kwam ik op rond de 10 minuten, toch niet echt supergevaarlijk snel.


zeker, de ring is gevaarlijker dan ander "normale" circuits, maar toch ook 100 keer toffer. ik wacht alleen weer een aardige tijd met teruggaan, al is het maar voor mijn ouders.

edit: jongens van het nurburgring.nl forum doken deze foto op:

bikes.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heej baka,

Klote man.... als je het mij vraagt rust er een vloek op die tl van je, maja in ieder geval ben je nu wel even een paar weken verlost van Deen (neem ik aan :9 )
 
haa, heb ik hem goed beinvloed? O-) staat ie al aangemeld in het Hawk/NTV topic?

Ik zat al aan de Hawk te denken toen we jou tegenkwamen. niet al te lang daarna een Hawk getest op de volendammer dijk en ik was verkocht. :}

Je kwetst me dat je me niet eens hebt opgemerkt in het NTV/Hawk topic. ;(
ik heb je ook op MSN geloof ik. Luuk was het toch?
 
Ik zat al aan de Hawk te denken toen we jou tegenkwamen. niet al te lang daarna een Hawk getest op de volendammer dijk en ik was verkocht. :}

Je kwetst me dat je me niet eens hebt opgemerkt in het NTV/Hawk topic. ;(
ik heb je ook op MSN geloof ik. Luuk was het toch?

owwww man ben jij dat *D *D *D *D haha, cool, niet eens bij nagedacht

bij deze :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan