Vmax-Idioot
MF veteraan
Hoi allemaal,
gisteren heb ik in duitsland een nieuwe voorband laten monteren.
Het balanceren werd op de ouderwetse, handmatige methode gedaan. Op een bok dus, zonder balanceermachine.
Op mijn vraag of dat wel voldoende was, kwam als antwoord: dat doen ze in de raceklasses ook zo, is niks mis mee.
Na een tijdje rustig gereden te hebben, het gas eens wat verder opengetrokken en toen merkte ik, dat het voorwiel een heel klein beetje slingert als ik het stuur losjes vasthoud.
Het stuur loslaten is geen optie, dan zwabbert het zo erg, dat ik bang ben op mijn plaat te gaan.
Zou het niet beter zijn geweest, de band op een balanceermachine te balanceren? Volgens mij zit er een horizontale slag in de band, die je op de ouderwetse manier helemaal niet kunt zien / oplossen....
Het betreft een Avon AM26 110/90-18 op een standaard V-Max
gisteren heb ik in duitsland een nieuwe voorband laten monteren.
Het balanceren werd op de ouderwetse, handmatige methode gedaan. Op een bok dus, zonder balanceermachine.
Op mijn vraag of dat wel voldoende was, kwam als antwoord: dat doen ze in de raceklasses ook zo, is niks mis mee.
Na een tijdje rustig gereden te hebben, het gas eens wat verder opengetrokken en toen merkte ik, dat het voorwiel een heel klein beetje slingert als ik het stuur losjes vasthoud.
Het stuur loslaten is geen optie, dan zwabbert het zo erg, dat ik bang ben op mijn plaat te gaan.
Zou het niet beter zijn geweest, de band op een balanceermachine te balanceren? Volgens mij zit er een horizontale slag in de band, die je op de ouderwetse manier helemaal niet kunt zien / oplossen....
Het betreft een Avon AM26 110/90-18 op een standaard V-Max