Balen.. of niet? monster op 25kw problemen

J.Morrison

MF'er
5 sep 2005
56
0
Assendelft
Ik ben al tijden op zoek naar een motor waarvan ik ga kwijlen als ik hem zie, hoor etc. Uiteindelijk is me keuze een Monster geworden.
Ik had dus gebeld naar een bedrijf in Ureterp voor een hele mooie monster 900 1999 met maar <17k km erop.. mooie accesoires enzo, nou ik was er gek van!

ik gebeld of de motor een tweede typegoedkeuring had etc en of het bedrijf de motor voor mij op 25kw wilde zetten etc. BALEN dus, hij is geïmporteerd geweest en zomaar een legale begrenzing die via dealer, RDW verloopt zit er dus niet in..

of wel? mijn vraag is dus, Kan een al reeds uit het buitenland ingevoerde motorfiets uit 1999 toch nog (dmv een keuring bij RDW bijv) begrensd worden?! RDW duurde erg lang voor een belletje, en ik moest weg, dinsdag probeer ik het weer, maar hoop natuurlijk of jullie kenners mij konden helpen!

Hoor het wel...

O-)
 
Ik ben al tijden op zoek naar een motor waarvan ik ga kwijlen als ik hem zie, hoor etc. Uiteindelijk is me keuze een Monster geworden.
Ik had dus gebeld naar een bedrijf in Ureterp voor een hele mooie monster 900 1999 met maar <17k km erop.. mooie accesoires enzo, nou ik was er gek van!

ik gebeld of de motor een tweede typegoedkeuring had etc en of het bedrijf de motor voor mij op 25kw wilde zetten etc. BALEN dus, hij is geïmporteerd geweest en zomaar een legale begrenzing die via dealer, RDW verloopt zit er dus niet in..

of wel? mijn vraag is dus, Kan een al reeds uit het buitenland ingevoerde motorfiets uit 1999 toch nog (dmv een keuring bij RDW bijv) begrensd worden?! RDW duurde erg lang voor een belletje, en ik moest weg, dinsdag probeer ik het weer, maar hoop natuurlijk of jullie kenners mij konden helpen!

Hoor het wel...

O-)

Hoop voor jou: het kan toch officieel op 25kw (kenteken dus)
www.jurgenvandijk.nl doet dat
kost je +-€500 maar dan heb je wel 25kw op het kenteken :Y
 
Als de motor een 2e type goedkeuring is maakt het niet uit of deze geimporteerd is aangezien het een europese goedkeuring is. Je kan beter even Ducati opbellen met het framenummer erbij en deze kunnen je verder helpen. Het is waarschijnlijk wel zo dat alleen een Ducati dealer dit kan doen, ik weet verder niet of deze zaak dat ook is waar jij je monster heb zien staan.


(Voor verder gezeik, ik heb een Engels zx6r uit '98. Deze heeft 2e type goedkeuring voor 25Kw en hij is netjes via een Kawasaki dealer 25Kw op kenteken gezet zonder problemen.)
 
Als de motor een 2e type goedkeuring is maakt het niet uit of deze geimporteerd is aangezien het een europese goedkeuring is. Je kan beter even Ducati opbellen met het framenummer erbij en deze kunnen je verder helpen. Het is waarschijnlijk wel zo dat alleen een Ducati dealer dit kan doen, ik weet verder niet of deze zaak dat ook is waar jij je monster heb zien staan.


(Voor verder gezeik, ik heb een Engels zx6r uit '98. Deze heeft 2e type goedkeuring voor 25Kw en hij is netjes via een Kawasaki dealer 25Kw op kenteken gezet zonder problemen.)
Ik heb de Nederlands Suzuki importeur hiernaar gevraagd, was niet mogelijk bij mijne, wel een goeie tip voor de TS ja !
 
waarom een monster 900 laten begrenzen op 25kw ?? dat zal toch niet vlot rijden vrees ik.
ik zelf heb een 600 als 25kw uitvoering... maar afstelling eraf gehaald,want 25kw op een monster :s
 
ik zal morgen wel even naar de motorzaak bellen voor het framenummer en info over uit welk land de fiets is geïmporteerd en met die info ducati importeur bellen oid en dan weer rdw.. pfff kan ik er niet gewoon een 25kw sticker op plakken en dan rijden?
 
ik zal morgen wel even naar de motorzaak bellen voor het framenummer en info over uit welk land de fiets is geïmporteerd en met die info ducati importeur bellen oid en dan weer rdw.. pfff kan ik er niet gewoon een 25kw sticker op plakken en dan rijden?
Laatste optie zou met een uitdraai zijn, maar daar word je ook niet echt vrolijk van. Dan is via Van Dijk en dus Duitsland een zekerdere optie.

Nadeel is daarna wel weer dat als je de 25kw van het kenteken af wilt hebben, hij weer heen en weer naar duitsland moet -_-
 
:^
Doet het via export naar duitsland mbv de TÜV.

Ga ik mijne ook laten doen, ze hebben me in een mailtje verteld dat het voor mijne
€375,- kost. Wacht nog even op een bevestiging om een afspraak te maken.

Dat is wel een mooie prijs idd, daar kan je het niet voor laten!
toen ik belde voor mijn honda vfr400 kwamen ze op 900 euro uit :(

maare.. een 900cc op 25kw... volgens mij wordt dat sterk afgeraden omdat je niet meer voor uit komt :?
 
Dat is wel een mooie prijs idd, daar kan je het niet voor laten!
toen ik belde voor mijn honda vfr400 kwamen ze op 900 euro uit :(

maare.. een 900cc op 25kw... volgens mij wordt dat sterk afgeraden omdat je niet meer voor uit komt :?
Omdat het een twin is zal je nog wel veel koppel overhouden. Topvermogen blijft weinig van over inderdaad...
 
waarom een monster 900 laten begrenzen op 25kw ?? dat zal toch niet vlot rijden vrees ik.
ik zelf heb een 600 als 25kw uitvoering... maar afstelling eraf gehaald,want 25kw op een monster :s
:^

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Een monster 600 kan je zonder fratsen op 25kw krijgen


omdat ik niet op een 600 ga rijden na mijn 25kw periode
Dan koop je toch gewoon een andere na je 25kw periode :?
 
omdat ik niet op een 600 ga rijden na mijn 25kw periode

Wat een instelling :z

Koop je nu toch een andere ragfiets voor op 25kw, en over 2 jaar die Monster 900. Dan zijn die Monsters ook nog goedkoper dan nu.

Voordelen:
-je hoeft niet bang te zijn dat je jouw volgende motor misschien afschrijft in deze 2 jaar
-verzekeren goedkoper
-onderhoud goedkoper
-Monster is over 2 jaar goedkoper
-prijzen ouwe ragfietsen zijn vrij stabiel
-verbruik waarschijnlijk lager
-ouwe ragfiets heeft waarschijnlijk meer pit op 25kw


Nadelen:
-ohneeeee op ouwe ragfiets lijk ik niet zo cool, huilie
 
:^

orly.jpg
 
ik wil een motor die er tof uit ziet en waar ik dus zelf helemaal gek van ben.
als ik op een fiets als een gs500 rijd oid vind ik het gewoon vele malen minder en weet ik 100% zeker dat ik spijt krijg? is dat nou raar?

dus doe niet zo gay ok?
 
ik wil een motor die er tof uit ziet en waar ik dus zelf helemaal gek van ben.
als ik op een fiets als een gs500 rijd oid vind ik het gewoon vele malen minder en weet ik 100% zeker dat ik spijt krijg? is dat nou raar?

dus doe niet zo gay ok?
Optisch zit er toch bijna geen verschil tussen een monster 600 of 900 :?
Je Breezáh matties zullen het verschil echt niet zien hoor _O-

Wel een rode kopen die zijn sneller!!!!
 
900 cc monster die terug gezet is op 25kw ...
je zal zelf je matties hun wagen niet kunnen volgen :W
neem de 600cc al moeilijk en snel genoeg voor jonge snotters (en ik spreek uit ervaring heb zelf een monster 600)
 
Terug
Bovenaan Onderaan