Ey mannen
Hoe vervangen jullie je balhoofdlagers (niet het vervangen zelf)
Maar hoe ondersteunen jullie de voorkant tijdens het wisselen.
Heb het bij mijn vorige gsxr zelf gedaan. Door achter de de brug een bok te zetten en onder het frame een houten bok te maken.
Dit stond prima stevig voor het wisselen. Maar bij mijn huidige motor Superduke 990, zie ik deze mogelijkheid niet zo 123 voor me.
Hoe doen jullie dit? Lier maken aan het plafond en de voorkant lieren? krik onder het blok lijkt me zo onstabiel?
Kun je het stuur ergens aan ophangen? en licht ondersteunen van de uitlaat of onder het blok een punt waarop je iets kunt bevestigen?
Mooi ding! Paar jaar terug had jij toch ook een constructie waarbij je de stepjes gebruikte? Daar heb ik een paar maanden terug nog hobby-bob van afgekeken toen m'n achterwiel los moest zonder middenbok. De stepjes op assteunen gelegd... werkte als een tiet
Ey mannen
Hoe vervangen jullie je balhoofdlagers (niet het vervangen zelf)
Maar hoe ondersteunen jullie de voorkant tijdens het wisselen.
Heb het bij mijn vorige gsxr zelf gedaan. Door achter de de brug een bok te zetten en onder het frame een houten bok te maken.
Dit stond prima stevig voor het wisselen. Maar bij mijn huidige motor Superduke 990, zie ik deze mogelijkheid niet zo 123 voor me.
Hoe doen jullie dit? Lier maken aan het plafond en de voorkant lieren? krik onder het blok lijkt me zo onstabiel?
Hoor een hoop "middenbok" suggesties. Lekker nuttig voor supersport fietsen
Nee, een power-naked. Dat zijn supersports zonder kuip. Er zijn complete categoriën motoren waar een middenbok helemaal geen optie is, en toch wordt dat gewoon even "vanzelfsprekend" geroepen. Is gewoon niet goed over nagedachtHet gaat toch om een super duke?
Da's toch geen supersport?
Nee.En of een super duke wel of geen middenbok heeft weet ik niet.
Waarom kon je geen paddockstand gebruiken?Mooi ding! Paar jaar terug had jij toch ook een constructie waarbij je de stepjes gebruikte? Daar heb ik een paar maanden terug nog hobby-bob van afgekeken toen m'n achterwiel los moest zonder middenbok. De stepjes op assteunen gelegd... werkte als een tiet
[~[url="http/thumb.ibb.co/hJyPVn/IMG_1125.jpg"]afbeelding~][/url]
Zat nog te denken of ik dat met banden moest borgen. Eigenlijk wel, maar 't lag vast als een huis en 't was een kleinigheidjeOverigens is zoiets met een krik (een hydraulische 2-tons kost echt 30 euro of zo...) onder het blok ook alle wielen los.
Nee heeft die niet, maar toch bedankt
Uhm... heb ik niet? Zie ik ook geen nut voor. Heb toch geen bobbins dus dan kom je bij die wiebelige dingen waar je brug los op ligt. No thanksWaarom kon je geen paddockstand gebruiken?
Voor een 4 cilinder met een middenbok heel makkelijk!
Buurman drukt op de achterzijde, zodat voorwiel omhoog komt.
Precies onder de uitlaatbochten past een stalen opstap-trapje van de caravan.
Die druk je er onder en klaar!
Gebruik dit bij voorband-wissel, vorkpoot-olie-keerring en balhoofd.
(voordien wel alle zwaardere bouten als iets lossen, bij montage omgekeerd)
wat doen jullie allemaal moeilijk. neem een oude matras en leg daar de motor voorzichtig op en hij zal nooit meer omvallen tijdens het sleutelen. of je zet hem gewoon op de brug met het achterwiel in de klem en zonder ondersteuning voor het voorwiel. brug wat omhoog en dan vind hij vanzelf steun onder het blok of de uitlaat en dan kan je rustig sleutelen aan de voorkant. paar spanbanden voor de stabiliteit en klaar ben je.