Ik rij nu BT010, versleten, dus moet weer een nieuwe. Ik vond Pirelli ook lekker rijden.
Wat adviseren jullie? Blijf bij je BT010? Vind hem lekker rijden. Zoek een band die foutjes toelaat, en niet gelijk wegglijdt.
zo zag mijn achterband er ook uit, na 8 rondjes hoevelaken...
dat is niet zo moeilijk...gewoon heel hard de bocht door...en nog harder eruit acceleren
Martin,
Betekent dit nu dat Paul z'n bandenspanning te hoog heeft staan? Of staat z'n vering niet goed?
Valt wel op dat het allemaal " rechtsaf" bandjes zijn hè!
Let wel: Tis niet mijn band hoor, kom nooit in Hoevelaken
Martin,
Betekent dit nu dat Paul z'n bandenspanning te hoog heeft staan? Of staat z'n vering niet goed?
net zoiets dus als je bezig bent geweest op kart-circuit...Het fenomeen wat je hier ziet komt doordat er na een 24 uurs race enorm veel rubber op de baan lag.
net zoiets dus als je bezig bent geweest op kart-circuit...
Op woensdag 27 maart 2002 21:35 schreef DeGroteMuis het volgende:
[edit]lang verhaal over banden....[/edit]
Zoals het mij verteld is:
Bt010 en 020 zijn gelijk aan de zijkanten, alleen het middendeel van het loopvlak is zachter bij de 010...
De 020 is daardoor beter geschikt voor diegenen die ook regelmatig langere stukken rechtdoor gaan, zoals bij woon-werkverkeer enzo... Als je de motor vooral gebruikt om flink te sturen is een bt010 beter... Als je met een bt010 veel lange stukken rechtdoor rijdt, plat het loopvlak af en stuurt de band slecht...
Aan de andere kant: Het zachtere rubber geeft wel weer meer grip en stabiliteit, ook op langere rechte stukken...
De all round band voor jouw 600 is dus afhankelijk van gebruik en voorkeur... Hecht je vooral belang aan duurzaamheid, is de bt 020 vaak de betere keus, vindt je grip onder alle omstandigheden het allerbelangrijkst, is een bt010 weer de betere keus van deze twee...
daar ontgaat mij de logica van....Zoals het mij verteld is:
Bt010 en 020 zijn gelijk aan de zijkanten, alleen het middendeel van het loopvlak is zachter bij de 010...