banden druk vraagje

turtle power

MF veteraan
19 mei 2006
8.062
0
ik heb een vraag
wie rijd er met zn circuit banden ook op straat en welke banden druk gebruiken jullie dan
ik rij nu met pilot race 2.2 voor 2.8 achter op straat wat advieseren jullie :]
 
Ik rij ook wel eens met een raceband (Dunlop GP Racer) op straat en zet er dan gewoon straatdruk op (2,5 of zoiets, afhankelijk wat ik van plan ben: snelweg of dijkje raggen).

Het schijnt dat racebanden op straat bij hoge snelheden wat instabiel kunnen worden.
Mwah... zal wel...
 
Race banden op straat... Ja da's eigenlijk niet de bedoeling ;)
Ik race zelf op Power Race maar op straat komen die niet echt op temperatuur en heb je er dus meer last dan gemak van.

Op straat gewoon de MPP 2CT die doen het namelijk ook als ze koud zijn en in de regen. Mocht je echt geen banden willen wisselen kun je de 2CT's ook nog eens heel goed op het circuit gebruiken.

Wat betreft rechtuit stabiliteit. De Power race vanaf begin 2008 zijn wat meer ei-vormig voor betere stuureigenschappen en meer oppervlak bij plat liggen. Maar rechtuit worden ze dus ietsje onstabieler Aangezien je op een circuit niet veel rechtdoor rijdt is dat daar geen issue.
 
Ik rij altijd met mijn eigen gebruikte pirelli supercorsa's onder mijn straat R1.
Nog nooit geen problemen mee gehad ook niet door te lage bedrijfstempratuur.

Ik rij met 2.1 voor en 2.5 achter bij normaal straatgebruik, als ik wat ga spelen dan achter iets zachter.

Denk toch dat iedereen zijn eigen mening heeft.
Ik ken de Pilot in gedrag niet.
Heb 1keer een dunlop geprobeerd op straat maar dat vond ik niks.

Suc 6 ermee
 
alvast bedankt voor de reacties moet kunnen dus ben naamenlijk zeer tevreden met pilot race
 
Laten we zeggen, je haalt er op straat niet uit wat erin zit. Ik zou ze dus zeker niet nieuw kopen voor een straatfiets. Maar als je ze op circuit gebruikt hebt ach ja dan kun je er wel meer doorhobbelen op straat. Pirelli wordt wel sneller warm dan Michelin. Dus je SuperCorsa verhaal zou heel goed kunnen kloppen.
 
ik heb op straat gereden met pilot sport die ree ik tot over de rand en werden net als de diablo bij mij op straat te warm dat ze gingen glijden heb ondertussen
pirelie bridstone en michelin verschilend geprobeerd en de pilot race geef me het meeste vertrouwen alleen zijn de meningen nogal verdeelt of je er mee op straat kan ik vind persoonlijk van wel zit alleen met de vraag met welke druk het is en blijf een race band moet je dan race druk gebruiken of straat druk dit ook ivm slijtage het zijn niet de goedkoopste banden
 
ik heb op straat gereden met pilot sport die ree ik tot over de rand en werden net als de diablo bij mij op straat te warm dat ze gingen glijden heb ondertussen
pirelie bridstone en michelin verschilend geprobeerd en de pilot race geef me het meeste vertrouwen alleen zijn de meningen nogal verdeelt of je er mee op straat kan ik vind persoonlijk van wel zit alleen met de vraag met welke druk het is en blijf een race band moet je dan race druk gebruiken of straat druk dit ook ivm slijtage het zijn niet de goedkoopste banden
pilot sport is ook niet echt een erg goede band.

De MPP(2CT)'s doen het prima op straat, wat er in zit zul je niet echt gaan gebruiken op de straat.
 
ik heb ook power gehad en werd met mijn rijstijl op straat te warm gingen glijden in de bochten
 
pilot sport en power en diablo heb er verschilende gehad
had 2.2achter en 2.1 voor ben achter telkens iets harder gegaan zit nu op 2.8 achter en 2.5 voor
met pilot race voelt wel goed aan maar op circuit word daar vaak hele lage druk gebruikt
dit zijn mn eerste circuit banden
 
pilot sport en power en diablo heb er verschilende gehad
had 2.2achter en 2.1 voor ben achter telkens iets harder gegaan zit nu op 2.8 achter en 2.5 voor
met pilot race voelt wel goed aan maar op circuit word daar vaak hele lage druk gebruikt
dit zijn mn eerste circuit banden
op de MPP's gebruik ik 2.4 voor en 2.7 achter voor de TLR en dat werkt prima.

Heeft het niets te maken met je vering dat het gaat glijden dan?

Naar mijn idee zijn plakkers minder plakkerig als je de bandenspanning zo hard hebt staan als jij, worden ze ook amper warm lijkt me.
 
dat is de reden dat ik ze nu wat harder heb staan dan worden ze niet zo warm
maar banden gaan ook glijden als ze te warm zijn wel beter controlbaar dan koude banden maar ze gaan glijden
nu het wat kouder buiten is zal het niet zo snel gebeuren maar zomers als het een paar dagen boven de 20 graden is en het asvalt lekker warm en je ben op een klaverblad aan het spelen dan willen ze wel eens te warm worden ze hebben geen tyd om een beetje af te koelen met rechtuit rijden is anders dan op een circuit dan heb je nog wel eens een rechtuit stuk scheeeld wel
 
Klaverblad spelen... :N

Daar ga je vooral erg goed van rechtsaf leren rijden... En de rechterkant van je band zo warm stoken dat hij kan gaan glijden ja. En dan ga je als een aardappel richting de vangrail en kom je er als frietjes er aan de andere kant weer uit :o
 
alleen klaverbladen zonder vangreel zoals gorichem
maar weet ook een paar hele mooie linker
wil volgend jaar een x circuit proberen
 
hahaha, Ik woon (net naast) Gorinchem.
Daar is geen vangrail nee. Wel wat lantarenpalen en boompjes.

Van de zomer de trauma heli nog zien staan? Twee motor rijders...
Ga gewoon lekker circuitrijden volgend jaar. Je bent van harte welkom!
Boek er één in het begin van het jaar, dan kun je voor de rest van het jaar bijboeken ;)
 
hahaha, Ik woon (net naast) Gorinchem.
Daar is geen vangrail nee. Wel wat lantarenpalen en boompjes.

Van de zomer de trauma heli nog zien staan? Twee motor rijders...
Ga gewoon lekker circuitrijden volgend jaar. Je bent van harte welkom!
Boek er één in het begin van het jaar, dan kun je voor de rest van het jaar bijboeken ;)
:^
:}
 
Je kan me veel vertellen maar met de huidige powers worden echt niet zomaar warm op de straat hoor. Heb op het circuit ook wl eens mee gereden, super banden en nooit geen grip verlies gehad. Lijkt me dan ook sterk dat na ik zeg 10x achter elkaar een klaverblad te hebben gepakt ze ineens gaan sliden, heb dit zelf nog nooit meegemaakt de banden zijn er voor gemaakt.

greeetz
 
als ze gaan glijden en je lech je hand op de band zijn ze erg warm wacht ik een half uur heb ik weer volle grip
kan jij me dan verklaren wat het wel is ik niet kan niets anders bedenken
ik heb voor en achter hyperpro veren en af laten stellen op zeer sportief en als het mn veren zouden zijn moet hij het altijd doen toch
overege ideen welkom
 
ben net ff wezen rijden met 2.9 achter en 2.5 voor gingen opeens verschrikelijk glijden en werden niet warm welke druk moet ik ze zetten met deze tempr voor 2.1 achter 2.4?
of nog lager help
 
ben net ff wezen google en kwam op michelin .de tegen power race op straat 2.2voor 2.3 achter morgen ff testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan