rubber is elastisch weetjewelHee Pascal, even over die rubbers, hoe komt ie dan terug? ik snap wel hoe ie dan in kan veren maar hoe komt ie dan weer terug? Fiets is inderdaad niet zo heel zwaar
Simca auto's hebben dat ook gehad. En talloze aanhangertjes maken daar gebruik van, inclusief zijspan van de Ural of was het nu Dnepr?Zou het kunnen dat dit op torsie werkt? even een suffe ingeving, dus dat er een vierkante bout zit die op torsie veert? Iemand enig idee of dit wel eens bestaan heeft, weet dat Honda het in de Blackbomber heeft toegepast voor de kleppen. Maar of dit voor de vering ook gebruikt is????
Mini werkt ook met rubber bollekes, weet je nog.Hee Pascal, even over die rubbers, hoe komt ie dan terug? ik snap wel hoe ie dan in kan veren maar hoe komt ie dan weer terug? Fiets is inderdaad niet zo heel zwaar
Nee zit niet in een eend, alhoewel, kijk bij de eend zit een normale schroefveer, alleen zit deze met een trekstang verbonden aan de draagarm.Ja dat klopt, maar die worden dan ingedrukt en die zitten dan niet rond een as. Mijn vader kwam ook nog met iets van Stangvering schijnt ook in een eend te zitten, maar zegt mij verder niet zoveel. Wie wel?? Backie???
Denk dat t een combinatie is, als je zegt dat er een vierkante bout op zit, zal dit de veer zijn. Het rubber is de vrijwingsdemper, dus de schokdemper.Ja dat klopt, maar die worden dan ingedrukt en die zitten dan niet rond een as. Mijn vader kwam ook nog met iets van Stangvering schijnt ook in een eend te zitten, maar zegt mij verder niet zoveel. Wie wel?? Backie???
achter ja, maar voor zit er gewoon torsievering in (zoals "stangvering" in goed nederlands heet),net als bij een kever bijvoorbeeld.Nee zit niet in een eend, alhoewel, kijk bij de eend zit een normale schroefveer, alleen zit deze met een trekstang verbonden aan de draagarm.