Banden merken, de Poll

Wat is jou merk

  • Bridgestone

    Stemmen: 110 50,0%
  • Dunlop

    Stemmen: 16 7,3%
  • Metzler

    Stemmen: 25 11,4%
  • Michelin

    Stemmen: 17 7,7%
  • Continental

    Stemmen: 6 2,7%
  • Pirelli

    Stemmen: 37 16,8%
  • Avon

    Stemmen: 7 3,2%
  • Anders

    Stemmen: 2 0,9%

  • Totaal aantal stemmers
    220

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Voor (voorlopig) eens en altijd,

welk merk is jou merk Band.

Kom op maar,
Topics zat, maar nergens een merken overzichtje.
 
rij altijd op dunlops.

denk dat de verschillen onderling niet zo heel groot zijn.
als het 'tussen de oren' maar goed zit.
 
Geef mij maar pirelli's... Ik kan alleen vergelijken met Michelin en die pirelli's vind ik toch beter plakken.
Aan je icoon te zien, rijd je een R6 2003
Al eens aan gedacht om een 70 voorband te leggen?
Ik heb dat gedaan en je krijgt er een veel beterevoorkant mee. Meer gevoel en een enorm vertrouwen.
 
Aan je icoon te zien, rijd je een R6 2003
Al eens aan gedacht om een 70 voorband te leggen?
Ik heb dat gedaan en je krijgt er een veel beterevoorkant mee. Meer gevoel en een enorm vertrouwen.
:^
Daarna wel een beetje de voorkant laten zakken, want hij gaat langzamer sturen. Maar van 60 naar 70 op een R6 rulez!

Over de poll.. Is nergens voor nodig. Wat bandenmerken betreft is dit forum (helaas) zo zwaar bevooroordeeld dat het sowieso Bridgestone wordt. Iedereen die hier nieuw binnenkomt en vraagt wat voor banden hij er onder moet leggen, wordt meteen gehersenspoelt met Bridgestone..
Waarmee ik niet zeg dat Bridgestone niet goed is, nee nee... Dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen dat er een punt komt dat dit soort vragen op een forum niet meer eerlijk zijn. Omdat iedereen al tja... gehersenspoeld is..
En daar bedoel ik geen kwaad mee, tis gewoon een fact, lees andere topics maar eens door. :) :X
 
[me]Loki @ Battlax
[/me]


Op de Bandit zaten ze al, weet niet of ze er volgende keer weer komen.
Op NsR had ik er achter ook 1 op.
 
Op vrijdag 12 september 2003 22:17 schreef UltraSub het volgende::^
Daarna wel een beetje de voorkant laten zakken, want hij gaat langzamer sturen. Maar van 60 naar 70 op een R6 rulez!

Zelfs niet nodig, stuurt nog even lekker
 
BT020, gewoon prima banden.
Had eerst de standaard Metzlers op m'n Fazer 1000, wat een waardeloze k*tbanden. Met warm weer gaat het, maar onder alle andere omstandigheden zijn ze veel te hard en geven geen enkel vertrouwen.
 
Heb laatst een nieuwe achterband gekocht,en omdat de voorband nog gewoon goed was
gewoon hetzelfde merk erop laten leggen
Metzeler Sportec M-1.
Maar bij de volgende pitstop gaat ik denk ik toch voor de Bridgestone of de Pirelli.
Ben alleen wel benieuwd wat ze als set kosten.
(vond 206 euro al aardig prijzig voor alleen achterband)
 
niemand die met Michelin rijdt?

Probeer eens de pilot road, grip, grip en maakt heel veel km!

Mijn man had van tervoren ook Bridgestone BT010/020, maar nu komt er niets anders meer op.

Groetjes

die kleine hexe
 
nou een bt 010 heeft zeker weten meer grip dan een pilot road
ik vind die pilot road(geen ervaring met andere pilots)een bagger band
verliest heel plotseling grip
 
Ik vind die topics over banden allemaal zo relatief. Wat voor de één een goede band is met mega grip, kan ik een absolute baggerband vinden. Een goed voorbeeld is dat er een keer een aantal mensen de Dunlop 207 een super goede band vonden, terwijl ik deze banden van ellende eraf heb gegooid. Ik vraag eenmaal veel van mijn banden. Schuivers maken omwille van een paar slechte banden vind ik dan ook geen optie.
 
Rij zelf met Pilot Sport voor en achter.
zijn prima bandjes.
mijn ervaring is dat ze meteen voldoende grip hebben hoor.
niet zoals overal gezegt wordt dat ze eerst goed warm moeten zijn voordat ze goede grip geven.
daarvoor bt56's er op gehad.
als ik moet kiezen tussen die twee dan toch de Pilot Sport.
maar zoals het hier aleens gezegt is, het is een persoonlijke keuze en zit tussen de oren.

Gr Jeroen
 
Rij zelf met Pilot Sport voor en achter.
zijn prima bandjes.
mijn ervaring is dat ze meteen voldoende grip hebben hoor.
niet zoals overal gezegt wordt dat ze eerst goed warm moeten zijn voordat ze goede grip geven.
daarvoor bt56's er op gehad.
als ik moet kiezen tussen die twee dan toch de Pilot Sport.
maar zoals het hier aleens gezegt is, het is een persoonlijke keuze en zit tussen de oren.

Gr Jeroen
Ik had de pilot sports ook op mijn R6 liggen en vond ze inderdaad ook goed. Maar nu liggen er diablo's op => toch nog een verschil hoor. Ik ga zeker niet terug naar de MPS.
Uiteindelijk moet je een band kiezen waar je zelf tevreden mee bent. Als je niet tevreden bent, rijd je ook niet lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan