Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Mijn tenere 700 is nu geleverd op de scorpion str. Op straat sturen die dingen als een sporttoerband, en op droog offroad heb ik helemaal geen klagen. Leuk allroad compromis vind ik
Ik denk dat dat ook weer mijn volgende worden. Hoe meer ik op mijn huidige motor rijd, hoe meer ik de straatkwaliteiten van 'm ga waarderen. Zonde dan om er zo'n grove noppenband op te leggen. Hopelijk komende winter een setje tweedehands wielen erbij, afhankelijk van de situatie op het werk met uren en dergelijke. Dan kan ikd aar wat grovers opleggen.

Een hele stijve band kan ook fijn zijn.
Ik heb een Mitas E09 Dakar gehad op de F650, toen ik die lek reed kon ik gewoon doorrijden, die band is zo achterlijk hard en stijf dat je het niet eens merkt. Wisselen is een soort nachtmerrie.
Ik word nog wel eens zwetend wakker.
Op mijn F650 nog de K60 (niet scout, had me vergist), gehad. Op een x-moment zei iemand me "is jouw band nu leeg"? Oh ja... Had het met rijden niet gemerkt :+

Ik heb nu de E07 om de F650. Dat gaat erg goed op de TET. Fijn bandje.

Bekijk bijlage 1608619

Bekijk bijlage 1608620
Lichtelijk jaloers als ik je foto's zie. Ik ben vandaag maar omgedraaid op een paadje dat ik op google maps had gevonden (geen TET). Hoewel deze motor vertrouwen wekt offroad, zeker tov mn oude V-Strom, zijn de versleten Tourance EXP's hier niet echt geschikt voor. Glibberen en glijden :+

IMG_20210318_134225.jpg
 
Op een Husky 650 kun je toch minstens evenveel als met een ouwe F650? Snel fatsoenlijke bandjes er onder en knallen maar zou ik zeggen.
 
Het is een Strada, zelfde wielmaat (en zelfde wielen overigens) als een G650GS.

Ik sprak hier ook meer over de banden, denk dat je met een k60 op deze ver komt, alleen ik wil vooral lekker sturen op straat. Dus vandaar dat ik naar de Pirelli Rally STR kijk, maar ook naar de Karoo Street.

Ook daarom dat ik hoop dat er ruimte gaat komen voor een tweede setje wielen (F650gs single spaakwielen passen rechtstreeks). Kan ik daar mooi K60 Scout/E-07 oid op (laten) leggen.
 
Het is een Strada, zelfde wielmaat (en zelfde wielen overigens) als een G650GS.

Ik sprak hier ook meer over de banden, denk dat je met een k60 op deze ver komt, alleen ik wil vooral lekker sturen op straat. Dus vandaar dat ik naar de Pirelli Rally STR kijk, maar ook naar de Karoo Street.

Ook daarom dat ik hoop dat er ruimte gaat komen voor een tweede setje wielen (F650gs single spaakwielen passen rechtstreeks). Kan ik daar mooi K60 Scout/E-07 oid op (laten) leggen.
Ik zou dan voor de Pirelli gaan. De Karoo komt in de test er minder goed uit
 
De Pirelli Rally STR heb ik al gehad, heerlijke band. Die stuurde echt lekker op het asfalt, remmen op asfalt was minder. Redelijk off road. De Karoo STR heb ik niet gehad, maar ik ben alleszins tevreden over de metzelers die er nu opzitten.

Echt een duidelijke vergelijkingstest vond ik niet. Alleen wat commentaar van gasten op het Super Tenere forum die elk duidelijke voorkeuren hadden voor een bepaalde van de twee, maar de andere niet gereden hadden :+
 
Ik heb laatst op een Strada een K761 gegooid. Was dr overal erg tevreden mee.
Beetje onbekende keuze maar lang niet gek.
 
Hoi oma :W

Op mijn Husqvarna Strada toch maar weer gekozen voor de Pirelli Rally STR. Dure band, maar ik ben mijn fijne ervaring met de Vstrom niet vergeten.

De eerste 5km: oh, ik was vergeten hoe heftig deze banden in de bocht vallen.
Daarna: oh, ik was vergeten hoe lekker het is als banden lekker in de bocht vallen :]
 
Vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met de Metzeler Tourance EN de Avon Trailrider?
Ik ken de Tourances, maar hoe zijn de Trailriders daar tegenover, gaat me vooral om straatgebruik.
 
Vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met de Metzeler Tourance EN de Avon Trailrider?
Ik ken de Tourances, maar hoe zijn de Trailriders daar tegenover, gaat me vooral om straatgebruik.
Rij je helemaal niet off-road?

Zo niet probeer conti ta3
Af en toe een gravel pad
Anakee adventure

Mijn favoriete compromis

Pirelli scorpion rally str
Super op straat en nat
Verassend goed met licht off-road

Off-road
Conti tkc 80

Goed op droog asfalt
Respect hebben op nat asfalt;)
 
Onze 2 Beta enduro motoren gaan binnenkort mee naar Spanje. Nu hebben we de mazzel 2 wielensets te hebben. 1 gaan volbloed enduro/noppenbanden met mousse in, maar gezien we ruim de tijd hebben daar willen we ook wat op straat rijden.

Eigenlijk zoeken we mooie banden om lekker mee te hoeken op de mooie wegen daar.
De bandenmaten zijn:
- Voorop: 90-90-21
- Achterop 19' ca 110 a 120 breed, hoogte niet zo van belang. Mag dus ook een adventure voorband zijn die we er andersom op leggen.

Het liefste setjes van hetzelfde type, slijtvastheid is niet heul belangrijk, maar moet wel beter zijn dan echte grove noppen. Grip op asfalt is wel een must, ook wat te vertellen hebben op gravel etc is zeker een pré.
 
ik denk dar je best vrij harde banden kunt hebben voor op t asfalt,
nadeel is wel in zuid Europa dat als t regent de olie IN de weg gaat drijven en zo het wegdek glad wordt.

ik heb niet zo 123 een interessante suggestie,
maar waar ga je heen in Spanje?
 
We gaan beginnen in Catalonië. Maar we hebben 5 weken en een bus/camper dus we gaan zien waar we uit komen.

De K270 heb ik zelf redelijke ervaring mee, maar vind zelf vooral het voorbandje grip tekort hebben op dit soort vermogens. De 250 poept toch iets van 50 a 55 pk uit schijnt het. De 125 ook al ca 35.

Waar ik zelf al aan denk zijn de:
- K60 (niet Scout): Mooi grof en ervaring mee op grotere motoren, wel wat vierkant wat weer ten koste gaat van het gooi en smijt werk. En veel langere levensduur dan de zuigers van de motoren dus dat hoeft ook weer niet _O-
- Avon Trailrider: Stuk plakkeriger en een stuk ronder. Wel veel minder grip als we wat onverhard mee pakken, maar of dat ook relevant is... De machines zijn zo licht en wendbaar. Voor het echte enduro rijden daar hebben we toch andere wielen mee.
 
Hier de Pirelli mt21 rallycross op de off road, prima enduro, ik zou er niet mee woon werk op het asfalt wiĺlen rijden.
 
Hier de Pirelli mt21 rallycross op de off road, prima enduro, ik zou er niet mee woon werk op het asfalt wiĺlen rijden.
Dat is ons op deze wielenset alweer te grof.

De bandenmaat die op de velg zat toen we m kochten was 110-90-19. Echt max 120-80-19 dus. Aan de andere kant kunnen we een 110-80-19 weer voorop onze Adventure motoren kwijt na de vakantie. Is ook wel weer makkelijk :9
 
Jaren geleden met de Mitas e08 op de KL250 rond gejakkert. Op de de droge weg een fijn bandje die je in alle hoeken en bochten kunt smijten , op de natte weg opletten. Op gravelwegen was het te doen, elke bocht gewicht voorop houden en de achterkant maar laten gaan en dat met 20pk.
 
of 18inch invlechten..
heb je wat meer keuzes..
Neh dat gaat ons weer wat ver. Buiten dat hebben we een mooie stapel 19' noppen/schoepen liggen voor de crossbaan. We gebruiken de motoren de rest van het jaar om en om OTR/crossbaan.

Michelin Anakee 3 zojuist ook toegevoegd aan de lijst. Schijnen tegen het SM aan te lopen.
 
We gaan beginnen in Catalonië. Maar we hebben 5 weken en een bus/camper dus we gaan zien waar we uit komen.
Toevallig, ik ben nog geen 24 uur terug uit Catalonië,
In de omgeving van pals heb ik een weekje off road gereden.
Prachtige streek, en alle bossen zijn gewoon toegankelijk voor off roads.
Genoten van het rijden (met de 1980 morini camel )
De pirelli bandjes had ik voor de gelegenheid gemonteerd, en bevielen prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan