Banden / Velgen Honda CB350f

Beste Erwin83,

Ik heb een vraagje. Ik ben mijn cb 360 aan het ombouwen tot een caferacer. De maten van de voorvork en achterbrug zijn hetzelfde als de 350. Ik wil ook bredere banden en zag dat je de achtervelg op je voornaaf had gemonteerd. Had je achter een 4.00 velg gemonteerd of had je daar ook een 3.50?
Ik wil de velgen ook graag zelf spaken en zag dat jij wat tips had gekregen. Zou je die willen delen ?
 
Beste Erwin83,

Ik heb een vraagje. Ik ben mijn cb 360 aan het ombouwen tot een caferacer. De maten van de voorvork en achterbrug zijn hetzelfde als de 350. Ik wil ook bredere banden en zag dat je de achtervelg op je voornaaf had gemonteerd. Had je achter een 4.00 velg gemonteerd of had je daar ook een 3.50?
Ik wil de velgen ook graag zelf spaken en zag dat jij wat tips had gekregen. Zou je die willen delen ?

Hoi Jaffa

Ik heb nu voor en achter dezelfde velgbreedte, 1,85 (dus achtervelg is nog de standaard maat).
Voorband is 3,50-18 en achter 4,10-18

HIER mijn handleiding. Ik heb ook een aantal youtube filmpjes gekeken ter inspiratie. Er is genoeg te vinden in dat opzicht.

Noodzaak voor het spaken opspannen is om een installatie te hebben waar je de velg in kan ophangen aan een as. Ik heb zelf een oude achter- en voorvork gebruikt en die in de werkbank geklemd.

Verder gewoon de tijd nemen, rust en concentratie en stapje voor stapje werken.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Oh, en om een achtervelg op de voorvelg te monteren, betekent dat de hoek van de spaken iets anders wordt. Op advies van René van Honda4.nl heb ik de spaakgaten in de velg iets ingeboord om die hoek te corrigeren.
Als je dat niet doet zit de spaak onder een kromme spanning.
 
Nog even het resultaat van alle eerdere inspanningen:

1k0.jpg
 
He Erwin,

Hartstikke bedank, hier kan ik zeker wat mee!! Totaal plaatje van je 350 is ook echt gaaf! Ik ga de informatie even bestuderen en kijken of ik het ook voor elkaar ga krijgen 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan