Banden wissel

wilbert1985

Die hard MF'er
13 mrt 2011
465
0
ridderkerk
Ik heB vandaag mijn banden laten vervangen.
Maar volgens fabrieks opgave.Moet er 120/70/17 ondergelegd worden.
Maar nu ligt Er voor 120/60/17 onder. Nu is mijn vraag. Heeft zoiets invloed op het Rijgedrag van de motor. Het betreft een supersport.
Of ken ik hier gewoon lekker mee Doorrijden? :]
 
Zou even terug gaan naar waar ze de banden hebben gemonteerd! Want ze horen gewoon de goede maat te monteren lijkt mij.
Denk dat een 60 iets minder bol is dan een 70, dus zal dan ook wel te merken zijn in de bochten. Je zit dan eerder op de grens van de band, denk ik. Dus even een 70 laten monteren!
 
Zal je vanzelf voelen. Kan zijn dat je er niets van merkt, kan zijn dat het slechter stuurt of het is een verbetering.
Maar vraag het aan de bandenman die hem gemonteerd heeft. Die zal er vast een goede rede voor gehad hebben. Zo niet, vragen of hij gewoon de juiste band wil monteren.
 
Je fiets komt voor wat lager te staan,gevaarlijker is,zoals al aangehaalt dat je band eerder,in de bochten,op de grens komt te zitten en je onderuit kunt gaan
 
Je fiets komt voor wat lager te staan,gevaarlijker is,zoals al aangehaalt dat je band eerder,in de bochten,op de grens komt te zitten en je onderuit kunt gaan
Je bedoeld dat hij nou een schaamrand van 1cm overhoud i.p.v. 2cm ;)
Als het daar aan zou liggen gingen er veel rijders onderuit met een 60 band.
 
Maakt veel uit met het sturen , had het zelfde met een 748 maar dan andersom van een 60 naar een 70 serie band. Was wel weer goedt te krijgen door de voorvork (rijhoogte)te laten zakken in de kroonplaten. Jij zult dus de motor aan de voorkant hoger op de poten moeten zetten om de zelfde stuureigenschappen te krijgen als een 70 serie band. En dat kon wel eens moeilijk worden , gewoon terug gaan en een 70 serie band laten monteren die er ook op hoort.
 
Je fiets komt voor wat lager te staan,gevaarlijker is,zoals al aangehaalt dat je band eerder,in de bochten,op de grens komt te zitten en je onderuit kunt gaan
Je bedoeld dat hij nou een schaamrand van 1cm overhoud i.p.v. 2cm ;)
Als het daar aan zou liggen gingen er veel rijders onderuit met een 60 band.



Je bedoelt zeker van 2cm niks meer _O-
 
Je bedoeld dat hij nou een schaamrand van 1cm overhoud i.p.v. 2cm ;)
Als het daar aan zou liggen gingen er veel rijders onderuit met een 60 band.




mijn 120/70 bandje :)

full
 
Laatst bewerkt:
Maar mijn punt is dat je wel op de rand moet rijden wil je dat rubber oppikken.
Dus als je de marge(120/60) gaat verkleinen kun je over de grens gaan :')
Mijn punt is dat als je de band helemaal gebruikt dat je nog niet op de grens zit.
Ik heb vaak genoeg op slicks gereden 120-60-17.
Het zou eruit zien dat je met een slick de grens overgaat wat ronding betrefd.
Wat me wel soms opviel is dat in somige bochten een 120-70 minder last had van stempelen dan een 120-60
 
Wat voor een fiets gaat 't hier eigenlijk over, én wat voor een banden (merk/type)?

De meeste 600SS fietsen staan standaard op 120/60/17 .... een 70 past vaak niet eens goed in 't spatbord).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan