Banden

Potverdorie moet ik beetje de reacties op 2 fora gaan zitten checken B| :P

Vond deze reactie op Motormaf wel treffend:Ik zit nu nog ruim boven de 1.50, wellicht dus verstandiger om vooralsnog voor de goedkopere Metzeler Interacts te gaan, setje heb je al voor 315 euro (voor de r6).

Overigens kan iemand nog wat zinnigs zeggen over regenbanden. Waarschijnlijk kan je dit op dezelfde manier relativeren, maar ik ben benieuwd waarom men enthousiaster is over Dunlop's dan over de Pirelli's. Ik begreep dat de door Pirelli ondersteunde Arie Vos vorig jaar de regenrace in Oschersleben op Dunlop's reed :X Nu zijn wij geen Arie Vos niveau, maar dat zegt toch wel wat...?

Als ik idd naar de talentcuppers kijk dan vraag ik me af waar we het nou eigenlijk allemaal over hebben tenzij je natuurlijk onder 1.45 rijdt! Die gasten knallen behoorlijk door met gewone straatbanden, zelfs in de regen.... (vorig jaar met de talentcup op Oschersleben gereden ik op regenbanden zij gewoon op dezelfde straatbandjes....)
 
Heb voor volgende week een setje Metzeler Racetec Interacts gekocht. Voor K1 achter K2, heb het idee dat deze banden met mijn rondetijden toch de beste prijs-kwaliteitsverhouding leveren.

Voor de regenbanden nog geen keuze kunnen maken. Ik neig nu naar de Bridgestones. Hoor toch wel aardige verhalen over en een setje heb je al voor zo'n 285 euro. Hopen dat het volgende week niet regent dan kan ik nog eens wat om me heen kijken :]
 
Ik had vorig jaar een set wielen gekocht met bijna nieuwe conti raceattacks soft.
Das mooi dacht ik,dat scheelt weer!
Maar die ben ik na een halve sessie gauw in de container gaan gooien,viel niet mee te rijden.
 
Kan iemand mij vertellen wat er met de Pirelli Diablo Rain 180/55 is gebeurd? Kan deze op internet nergens meer vinden. Alleen de 160 en 190 :?
 
Motorsportschool Holland heeft de Bridgestone R10 in de aanbieding deze maand.
€235 voor een SuSp 600 en €245 voor een Superbike ;)
 
Voorspelling voor volgende week zaterdag is nog droog. Hopen dat het zo blijft, hoef ik nog geen regenbandjes te kopen *O*
 
Motorsportschool Holland heeft de Bridgestone R10 in de aanbieding deze maand.
€235 voor een SuSp 600 en €245 voor een Superbike ;)

Dat is geen geld voor die banden,ik bestel ze rechtstreeks bij bridgestone en daar krijg ik ze netto ex btw niet eens voor :N
 
Heb ook gelijk een aantal besteld bij Peter inclusief een setje regenbanden! Regenbandjes ook voor een schappelijk prijsje gekregen.............. ;)

Komende week krijg ik ze binnen, gelijk monteren onder de Triple en knallen op Assen (27-04) en de dag erop in Zolder. Ben benieuwd hoe de "brugsteentjes" mij gaan bevallen.
R10 schijnt toch wel een erg goede band te zijn, een ONK rijder heeft ze getest in Spanje dit voorjaar bij gebrek aan Pirelli's. Hij ging gelijk sneller rond.......... :+
 
Heb ook gelijk een aantal besteld bij Peter inclusief een setje regenbanden! Regenbandjes ook voor een schappelijk prijsje gekregen.............. ;)

Komende week krijg ik ze binnen, gelijk monteren onder de Triple en knallen op Assen (27-04) en de dag erop in Zolder. Ben benieuwd hoe de "brugsteentjes" mij gaan bevallen.
R10 schijnt toch wel een erg goede band te zijn, een ONK rijder heeft ze getest in Spanje dit voorjaar bij gebrek aan Pirelli's. Hij ging gelijk sneller rond.......... :+

Ik ben er de 27e ook,alleen zoek ik nog wat sessies om te rijden.
Op goed geluk die kant op en me bij de inschrijving meteen melden voor het geval er iemand niet komt opdagen :Y
 
Ben benieuwd hoe de Conti banden je gaan bevallen. Rij je 600 of 1000?


Heb in totaal 1 sessie gereden zaterdag :+, Mijn aller eerste sessie op deze motor en deze banden. Ik heb rustig aangedaan en niet gepushed voetsteunen etc stonden achteraf nog niet helemaal naar me zin en zat nog niet super comfortabel op de bike.

De continental raceattacks voelde opzich goed aan. De voorband lijkt tov van de bridgestone slick voorband hoger en qua gevoel een beetje richting de pirelli diablo supercorsa/superbike te gaan. Door alles een beetje leren aan te voelen heb ik de achtband nog niet echt kunne beoordelen

Maar met een snelste tijd van 2:10 kan ik er eigenlijk nog helemaal niks overzeggen heb meer tijd nodig op de fiets om een echt goed oordeel te geven.
 
Weet alleen dat in plaats van de 180/55 de 180/60 voor droogweer is gekomen. Voor de regenband weet ik het niet maar volgens mij wordt bij regen met de 190 gereden

Heb op dit moment een setje 120/180 diablo rains. Dus ze waren er wel. Wil deze eigenlijk na dit seizoen wel vervangen gezien de leeftijd. Vind het vreemd dat er opeens geen 180 band meer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan