Bandenkeus NC30

150 breed achter. Weet niet meer hoelang ze meegingen, dacht iets van 8000km achter :?
Ik heb net met Motoport gebeld, alleen 160 is er verkrijgbaar voor de MZ1 en BT020 (ook Pilot Road, maar is me te toergericht).
160 past sowieso om de velg, alleen is er genoeg ruimte over bij achterbrug en ketting? Ik kan als ik de ketting wat wegdruk mn vinger er tussen drukken, alleen ik weet niet of t zonder drukken nog een dikke halve cm speling is. :X
Weet iemand dit?
 
Ik zou gewoon voor de Bt090 gaan
die heb ik nu ook is alleen 1 nadeel dat ze snel
slijten, maar ik heb het er zeker voor over!! *O*
Is gewoon een super band :]
FF mooie pic van mn NC30 :9~
full
 
Ik zou gewoon voor de Bt090 gaan
die heb ik nu ook is alleen 1 nadeel dat ze snel
slijten, maar ik heb het er zeker voor over!! *O*
Is gewoon een super band :]
FF mooie pic van mn NC30 :9~
(Afbeelding)
BT090 sleet bij mij aso hard, vooral de zijkanten waren zo weg. -O-
BT014 is harder en dat merk je met op temp brengen, 010 was sneller op temp, volgens motorport heeft de 020 nog wat langer nodig maar dan heb je beste van beide werelden en dat zoek ik.
Aangezien dit een verkapt hoe mooi ik kan KDen topic is:
full
*O*
 
090 4000km mee???

bull!

ik doe toch ruim 8000km er mee. mijn zxr is vol vermogen met zn 65PK en ik ghooi mijn hgas bijna altijd vol open. jou nc30 is 25kw, dus 34pk. Nou weet ik dat je een hrc kit hebt waardoor je 210 kan :P maar als jij zo kort met je banden doet zijn dat of pure circuit kilometers op een gloeiend hete baan bij 40graden, of is er iets heeeeel erg mis met je veering of banden druk!

Hoe dan ook, als je toch geen 090 wil, wat ik zeker wel zou doen, zou ik als ik jou was voor diablo's gaan. desnoods corsa voor. Ga ikl de volgende kee rook proberen :)
 
090 4000km mee???

bull!

ik doe toch ruim 8000km er mee. mijn zxr is vol vermogen met zn 65PK en ik ghooi mijn hgas bijna altijd vol open. jou nc30 is 25kw, dus 34pk. Nou weet ik dat je een hrc kit hebt waardoor je 210 kan :P maar als jij zo kort met je banden doet zijn dat of pure circuit kilometers op een gloeiend hete baan bij 40graden, of is er iets heeeeel erg mis met je veering of banden druk!

Hoe dan ook, als je toch geen 090 wil, wat ik zeker wel zou doen, zou ik als ik jou was voor diablo's gaan. desnoods corsa voor. Ga ikl de volgende kee rook proberen :)
Als ik geen 18" achterwiel had, waren er allang Corsa's op gekomen.
:Y :Y Maar heb wel een 18" achterwiel. :N :N
010 vond ik beter dan de 090, alleen wordt de 010 niet meer gemaakt, de opvolger is de 014 wat een kutband is die ook kort meegaat.
Nu wil ik dus een 160 band, maar ik weet niet of dat past met de ketting en achterbrug.
 
Als ik geen 18" achterwiel had, waren er allang Corsa's op gekomen.
:Y :Y Maar heb wel een 18" achterwiel. :N :N
010 vond ik beter dan de 090, alleen wordt de 010 niet meer gemaakt, de opvolger is de 014 wat een kutband is die ook kort meegaat.
Nu wil ik dus een 160 band, maar ik weet niet of dat past met de ketting en achterbrug.
Dacht het wel. Volgens mij heb ik al eens met 160 achter gereden. Maar dat was in de tijd dat ik er echt geen enge ruk verschil van merkte, dus ik kan je niet vertellen wat voor invloed dat heeft op stuureigenschappen.
 
Als ik geen 18" achterwiel had, waren er allang Corsa's op gekomen.
:Y :Y Maar heb wel een 18" achterwiel. :N :N
010 vond ik beter dan de 090, alleen wordt de 010 niet meer gemaakt, de opvolger is de 014 wat een kutband is die ook kort meegaat.
Nu wil ik dus een 160 band, maar ik weet niet of dat past met de ketting en achterbrug.

serieus dude... ikl denk dat je je veering/bandenspanning eens moet checken :)
 
Zal idd wel aan de vering liggen
die zijn zaad van een NC30(voor dan)
Maar ik denk zelf dat een 160 niet gaat
passen, heb net zelf ff gekeken maar
ik heb nog geen halve cm over dus ik denk
dat straks je ketting tegen je band aan komt '(

Dus word een RVF achter wiel met usd- voorvork van de RVF :Y *O*
en setje Super-corsa's
 
Mijn achterschokdemper is lek, misschien ligt het daar aan idd. :X
Voorvering is ook ruk idd, zit er aan te denken ze beide te reviseren.

Alleen toen ik die 090 reed was alles in orden en die 010 ook, zat 8000km verschil in tussen levensduur.
De 014 rij ik in 7000km af. |( (zijkanten nog wel over, tis net of ie in t midden sneller slijt en nu niet gaan zeggen, je rijdt alleen rechtuit. 8-) )
 
DAt kan het ook zijn natuurlijk. Rijd zelf met Hyperpro, dus dat zit wel een stuk meer in de goede richting. 090 gaan bij mij ook wel zo 8 á 9000 km mee. Vandaar dat ik ze dus ook mooi aanhou, zo'n goeie band met tegelijk zo'n levensduur, daar kan je niet overheen.
 
DAt kan het ook zijn natuurlijk. Rijd zelf met Hyperpro, dus dat zit wel een stuk meer in de goede richting. 090 gaan bij mij ook wel zo 8 á 9000 km mee. Vandaar dat ik ze dus ook mooi aanhou, zo'n goeie band met tegelijk zo'n levensduur, daar kan je niet overheen.
Stom zeg dat ze bij mij ZO enorm kort meegaan. :(
Ik zal toch s ff navraag doen alvorens ik een andere laat moneteren. (c.q weer die stomme 014)
 
http://www.debandenman.nl/
Hier zie ik toch heel wat meer 150 18 banden staan! Diablo's, Michelin's en de Metzeler MZ1 spreekt me erg aan, mooi profiel, zachte band (levensduur....?) en goede berichten.

Alleen nu moet ik ze bestellen en ergens laten moneteren. :?
 
Metzeler is poep

Gewoon bridgestone BT-090 pro nemen
is de nieuwe versie van de BT-090
Anders kun je altijd nog de 010 bestellen bij debandenman O-)
full
 
Mijn achterschokdemper is lek, misschien ligt het daar aan idd. :X
Voorvering is ook ruk idd, zit er aan te denken ze beide te reviseren.

Alleen toen ik die 090 reed was alles in orden en die 010 ook, zat 8000km verschil in tussen levensduur.
De 014 rij ik in 7000km af. |( (zijkanten nog wel over, tis net of ie in t midden sneller slijt en nu niet gaan zeggen, je rijdt alleen rechtuit. 8-) )

k blijf er bij dat je vering ruk is :+

bovendien moeten de veering en de banden absoluut op elkaar afgesteld worden! meestal moet je het 1 en ander aanpassen met een ander soort band
 
DAt kan het ook zijn natuurlijk. Rijd zelf met Hyperpro, dus dat zit wel een stuk meer in de goede richting. 090 gaan bij mij ook wel zo 8 á 9000 km mee. Vandaar dat ik ze dus ook mooi aanhou, zo'n goeie band met tegelijk zo'n levensduur, daar kan je niet overheen.

:^

toch ga ik diablo's proberen volgende keer :)

ook met het oog op mn 600cc plannen ;)
 
Mijn achterschokdemper is lek, misschien ligt het daar aan idd. :X
Voorvering is ook ruk idd, zit er aan te denken ze beide te reviseren.

Alleen toen ik die 090 reed was alles in orden en die 010 ook, zat 8000km verschil in tussen levensduur.
De 014 rij ik in 7000km af. |( (zijkanten nog wel over, tis net of ie in t midden sneller slijt en nu niet gaan zeggen, je rijdt alleen rechtuit. 8-) )

tjonge je mag nog blij zijn dat je banden zo lang mee gaan, die van mij moet ik echt elke 4000-4500 kilometer laten vervangen, rij dan michelin pilot sport, en een dikke v-twin natuurlijk :P :Y _O- :W *O*
 
Ja maar met een 400 en 25KW zou ik toch ietsjes langer moeten doen. ;)
Ik rij dan niet bepaald rustig, maar toch.

De BT090 had heel veel grip en voelde super aan, maar was echt zo weg.
Nouja ik zal mn keus gaan maken vandaag.
Iig thanx iedereen voor de reacties! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan