Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar Redgixx gebruikt de PPP ook als circuitje
Mogelijke uitleg:ligt aan je gewone rijstijl....
toch verbaast mij de lagere druk in de achterband tov voorband....
hoe wordt dat onderbouwd?
Mogelijke uitleg:
Verschillende breedte van de banden dus verschillende kromtestralen van de loopvlakken en dus heb je verschillende drukken nodig om die \"ballonnen\" in vorm te houden. Vergelijk het opblazen van een ballon: een klein ballonnetje kost meer druk dan als die wat groter is. Dus een dikkere band heeft minder druk nodig. Fietsbanden gaan nog veel hoger in druk.
Nee heeft niet direct iets met de inhoud van de band te maken, maar puur met de mechanica: er werken spanningen in het rubbervlak van de band die in balans moeten zijn met de druk in de band. Nu blijkt dat dit het geval is als de druk gelijk is aan: P = C/r, met C een constante en r de kromming van de band. Dus een voorband heeft een kleinere kromming en dus een grotere druk nodig.Oh oh, dit kan weer zo\'n \'eindeloze\' discussie worden, die overingens wel leuk zijn.
Maar mijn reactie: \"Oh ja?\"
Ff rechstreekse logica van mij die niet gecontroleerd is of zo:
- Grotere band, meer inhoud, gas kan samengeperst worden, dus om de band net zo hard te hebben moet er achter meer in?
- Net had ik nog iets, maar dat ben ik alweer kwijt...
Nee heeft niet direct iets met de inhoud van de band te maken, maar puur met de mechanica: er werken spanningen in het rubbervlak van de band die in balans moeten zijn met de druk in de band. Nu blijkt dat dit het geval is als de druk gelijk is aan: P = C/r, met C een constante en r de kromming van de band. Dus een voorband heeft een kleinere kromming en dus een grotere druk nodig.
Volgens mij is dit de juiste veklaring, maar ik heb hem wel zelf verzonnen, dus geen garantie
En die Rennsports\'s gebruik ik dus!mmm... even wat advies-bandenspanningen bekeken van PB bij die grote bandentest op www.tl1000.com
voor weggebruik is de achterband harder dan de voorband, voor circuit gebruik omgekeerd....
typisch genoeg NIET bij de BT010 (jullie favo-band)
straat v/a: 2,5 / 2,9
circuit v/a: 2,3 / 2,4
een echte band, de metzeler rennsport
straat v/a : 2,4 / 2,7
circuit v/a: 2,1 / 1,9
En die Rennsports\'s gebruik ik dus!
eeeh,NEE!En is daar \'s winters ook mee te rijden? En met nat wegdek?
eeeh,NEE!
daar hebben we bt\'s voor,en binnenkort de 012\'s!!!!!
ik heb er nou 2.0 bar in zitten
het zijn pirelli evo's
daar staat ook voor gescheven dat er 2.5 in hoort.
je hebt in de bochten meer rubber aan de straat als er minder in zit.