Nog ff iets over Bridgestone straatbanden.
Het valt me al een tijd op dat bij de bandensets van dit merk, het loopvlak op de voorband steeds veel krommer is dan op de achterband. Ook bij grote hellingshoeken, waarbij de achterband volledig gebruikt wordt, blijven er voor genante schaamranden over (tenminste bij mij).
Mijn verklaring (waarschijnlijk ergens gelezen) is dat de voorband op deze manier effectief smaller is en daardoor lichter stuurt dan die van de concurrentie. Maar dan rij je wel met minder rubber aan de grond.
Of zie ik ze weer vliegen?
Het valt me al een tijd op dat bij de bandensets van dit merk, het loopvlak op de voorband steeds veel krommer is dan op de achterband. Ook bij grote hellingshoeken, waarbij de achterband volledig gebruikt wordt, blijven er voor genante schaamranden over (tenminste bij mij).
Mijn verklaring (waarschijnlijk ergens gelezen) is dat de voorband op deze manier effectief smaller is en daardoor lichter stuurt dan die van de concurrentie. Maar dan rij je wel met minder rubber aan de grond.
Of zie ik ze weer vliegen?