Bang voor wheelie

Niet zo'n ramp toch? :-)
Niet om nou de mod uit te willen hangen, maar het is niet volgens de richtlijnen:

Het is niet toegestaan om meerdere accounts aan te maken op Motor-forum. Ook is het niet de bedoeling om één account met meerdere mensen te gebruiken. Indien je om wat voor reden niet meer in staat bent je account te gebruiken, stel dan één van de moderators daarvan op de hoogte. Die kunnen je een wachtwoord sturen of wellicht eventuele andere problemen oplossen. Indien je geregistreerd bent maar toch niet tevreden bent over je naam op het forum, dan is het mogelijk een éénmalige nicknamechange door te laten voeren. Zie hiervoor het Aankondigingenforum.
 
Hallo :-)
Ik heb sinds kort een Honda nc700x dct (automaat) en durf bij het stoplicht niet voluit te gaan, bang dat m'n voorwiel omhoog komt. Zou dat kunnen, of moet ik het gewoon ervaren? :-)
Ik herken het, ik heb dat gevoel vaak ook op m'n enfield..
 
Mijn eerste fiets, een Kawasaki VN800, was zo goed als niet de lucht in te krijgen. Dus, daarmee was ik gewend geraakt om bij groen licht m'n gas vol open te draaien.

Ben ik daar even goed van teruggekomen toen ik overstapte op een 100pk-fiets! :+
 
Bedankt voor alle fijne reacties, het heeft me erg gerust gesteld.
Het gaat me als ik het zo hoor niet gebeuren, maar kan een wheelie té ver gaan, zodat je achterwiel onder je door komt en je dus achterover klapt?
Wheelliebar monteren voor de zekerheid ....
 
Moeten we dit nu serieus nemen?
Ik heb een NC750S gekocht deze zomer....laat me niet lachen....een wheelie ga je niet zo snel maken. Jammerrrr...eigenlijk want dat is toch helemaal niet erg?? Kwam die maar lekker makkelijk van de grond af!
Waar ben je dan in in hemelsnaam bang voor?

Ppfpfttt....we hebben dit topic Voorvorkstabilisator toch ook serieus genomen ?
En daar zijn de antwoorden van de topicstarter echt nog veel maffer :+
 
Ik vind dat wel een hilarisch vrijdagmiddag topic over die voorvork! _O-


De vraag van de TS vind ik nog niet zo gek voor een beginnende rijder.


Ik ging er bijvoorbeeld van uit dat elke 600cc supersport een wheelie in z'n 1 kan maken toen ik mijn eerste 600RR had gekocht. Om mij heen dachten al die helden dat ook. Het is niemand gelukt zonder koppeling!

Die maatjes lachte mij in eerste instantie ook uit toen ik zei dat die fiets dat niet deed. Dat lag aan mij. :N _O-
 
En dan is een 600RR nog relatief gemakkelijk de lucht in te krijgen... een NC700 daarentegen. :N

Ik denk als je net als ik op de Vulcan met een NC700 gewend bent geraakt om 't gas vol open te gooien je nog wel eens goed kon schrikken van een 600RR. ;)
 
De eerste generatie heb ik er 2 van gehad en die gaat niet omhoog puur op kracht. Hij gaat wel hard vooruit.
De generaties daarna zouden wel een wheelie maken, maar daar heb ik er geen van gehad voor op straat. Circuitding tel ik niet mee, want die is aangepast.


Maar ja, ik denk dat je best kan schrikken als opeens meer vermogen hebt. Die schrikmomenten zijn echter de momenten waar je de fiets mee leert kennen.


Ik heb nu een GSXR750 en daar had ik in de eerste week bij het optrekken (koud, meer vermogen etc.) een highsider bijna waar Marques van onder de indruk zou raken (voor mijn gevoel). Sindsdien rijd ik met beperkt vermogen rond totdat de zon weer gaat schijnen _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan