Bbbijna platgereden

Die muppet krijgt zijn schade keurig vergoed, ......
Jammer, dat is al een tijdje niet meer zo. Zeker niet op een auto(snel)weg. Iemand die zonder verkeersnoodzaak krachtig remt (b.v. overstekende eenden, arrest HR) veroorzaakt een gevaarzetting en is (mede) schuldig en aansprakelijk voor het ontstaan van het ongeval.

Het is dus allang niet meer zo dat degene die achterop rijdt altijd schuldig is. Dat is een fabeltje.
 
Daar had ik een klapper van dichtbij gezien.

Er zijn 4 rijbanen daar.

De 2 linker naar de A4 en de 2 rechter verder voor Ring A10.

De truckchauffeur rijd op de rechterbaan van de A4 weg en de aso rijd op de linkerbaan van de a4 weg.

Op de 2 banen van de A10 weg staat file.

Wat doet meneer aso? Hij snijd de vrachtwagen af en remt keihard voor hem om in een gaatje in de file te komen.

BOEM, vrachtwagen achterop die man vloog 2 keer in de rondte raakte paar andere auto's daarbij en de vangrailing. De auto was behoorlijk beschadigt en de vrachtwagen had maar een klein beetje blikschade :+

Wat wel fokking triest was dat die 2 idioten in die aso auto opeens lekker agressief gaan doen tegen die truck bestuurder, stelletje debielen B|

Gelukkig lekker veel getuigen (er waren paar auto's geraakt) zodat die trucker wss alsnog gelijk zal krijgen (hij raakte hem wel van achter maar was afgesneden).
 
Die muppet krijgt zijn schade keurig vergoed, hoeft vandaag niet te werken, blijft met een "zere nek' de hele week thuis en flikt dat volgende week weer.


hulde voor jou. 8-)

Aanvulling: En in die week vertelt ie iedereen die het wil horen dat tijdens zijn ongeluk (waar ie werkelijk waar nix aan kon doen, echt niet hoor!) er ook nog een aso-motorrijder keihard langs kwam rijden.
:z
 
Oh, das dat kutstukje waar mensen ook op een lege rechterbaan richtin de A10 West links blijven rijden zodat je niet wat gas kan geven B| O-)


Maar idd, wel vaak veel remlichten daar en een kleine filevorming :Y
 
Knappe reactie, en :} voor je verkeersinzicht :}

En dat is idd. ook niet mijn fav. plekje om te rijden. Altijd weer stressen daar voor een niet-randstadter :(
Ik haal de aso-tjes er daar wel uit, de lease bakken en de witte-bestel-busjes-maffia, maar veilig voel ik me daar nooit.
 
Strakke reactie,.. :}

Maaruh,..
Nog ff gebleven om te getuigen wat voor mongolische actie ie heeft uitgehaald ?

In de trand van geen getuigen is degene die achterop knalt fout...
Zou toch graag die mongool die hem er tussen gooit, iig zijn premie zien kwijt raken...

Wel ff mijn gegevens achtergelaten aan mijn voorganger om eventueel te getuigen. Hij was niet fout (in mijn ogen), hield genoeg afstand (had gewoon een korte remweg :Y ) en remde op tijd.
De vraag is wie de schuldige is, de voorste :Y , of de achterste die ff twee andere koekblikken in elkaar rijd.

Oh, das dat kutstukje waar mensen ook op een lege rechterbaan richtin de A10 West links blijven rijden zodat je niet wat gas kan geven B| O-)

Maar idd, wel vaak veel remlichten daar en een kleine filevorming :Y

Nu is het helemaal een klote stuk geworden door minister P :r met die 80 km zone :? op ring west |(
 
ik wou hierover nog even kwijt, een jaartje geleden, was ik met mijn auto op weg naar amsterdam vanuit arnhem, ik ken de snelweg niet zo goed, maar goed, bij utrecht moet ik van snelweg wisselen, en ik reed nog keurig op de snelweg die me naar amsterdam zou moeten brengen, ik zie een lange rij auto's links van me, plotseling splitst de snelweg in 1 rijbaan naar amsterdam, en 1 rijbaan naar een andere richting (ik weet zelfs de snelweg nummers ff niet meer) dus ik besloot snel tussen de auto's te voegen, maar toen bleek dat 1 eikel me geen ruimte wou geven om te ritsen, dus ik heb wel even een angstig moment op 2 rijbanen stilgestaan....

die bebording liet me niet weten dat de snelweg op den duur zou splitsen in 2 richtingen, dus ik wou even laten weten dat het niet altijd de schuld is van eikels, maar ook van onwetenheid en verkeerde bebording...

maar goed, over een duur van tijd word ik een ex-koekblikker en word dan motorrijder :] (eerst maar ff theorietje A, voertuigbeheersing en verkeer's deelneming halen:D)
 
Wel ff mijn gegevens achtergelaten aan mijn voorganger om eventueel te getuigen. Hij was niet fout (in mijn ogen), hield genoeg afstand (had gewoon een korte remweg :Y ) en remde op tijd.
De vraag is wie de schuldige is, de voorste :Y , of de achterste die ff twee andere koekblikken in elkaar rijd.Nu is het helemaal een klote stuk geworden door minister P :r met die 80 km zone :? op ring west |(


:} netter afhandelen ken gewoon niet,... Ik hoop trouwens de voorste en de achterste B|
 
Knappe ontsnapping :} ken het daarzo,kom van s106 af en daar is het net zo
Zoveel doorblijven rijden op de a10 en dan ineens de file induiken |( link punt.

Gellukig jij heel :} kan je verder genieten van het :] :] :]

Grtzz, Miros
 
ik wou hierover nog even kwijt, een jaartje geleden, was ik met mijn auto op weg naar amsterdam vanuit arnhem, ik ken de snelweg niet zo goed, maar goed, bij utrecht moet ik van snelweg wisselen, en ik reed nog keurig op de snelweg die me naar amsterdam zou moeten brengen, ik zie een lange rij auto's links van me, plotseling splitst de snelweg in 1 rijbaan naar amsterdam, en 1 rijbaan naar een andere richting (ik weet zelfs de snelweg nummers ff niet meer) dus ik besloot snel tussen de auto's te voegen, maar toen bleek dat 1 eikel me geen ruimte wou geven om te ritsen, dus ik heb wel even een angstig moment op 2 rijbanen stilgestaan....

die bebording liet me niet weten dat de snelweg op den duur zou splitsen in 2 richtingen, dus ik wou even laten weten dat het niet altijd de schuld is van eikels, maar ook van onwetenheid en verkeerde bebording...

maar goed, over een duur van tijd word ik een ex-koekblikker en word dan motorrijder :] (eerst maar ff theorietje A, voertuigbeheersing en verkeer's deelneming halen:D)

Nog steeds de schuld van de eikels..
Als je niet weet of je ruimte hebt of het niet kan overzien, dan moet je ook niet gaan invoegen op het laatste moment. Dan rijdt je maar ff om, altijd beter dan een motor rijder bijna dood te rijden, omdat de borden niet duidelijk zijn en je niet teveel wil om rijden...
 
..........en de witte-bestel-busjes-maffia.....

Sorry ?


Anyway... Ook al ben je zelf niet in directe zin als "schade aan je voertuig of persoon" betrokken. Je bent wel degelijk getuige geweest en je bent doorgereden na het zien van een aanrijding. Zeker bij letsel (whiplash?) was jouw getuigeverklaring zeer waardevol geweest voor de schuldvraag.

Het minste wat je had kunnen doen is die muppet even de waarheid vertellen en je tel.nr uitwisselen met de 2e bestuurder.

Dus of al je reakties nou zo scherp waren in dit verhaal ?

:N
 
ik had meteen ingevoegd toen ik zag dat ik op de verkeerde rijbaan stond

dus het lag niet aan me..

Je moet niet invoegen wanneer je erachterkomt dat je op de verkeerde rijbaan staat. Je moet invoegen wanneer je ziet dat er genoeg ruimte is om in te voegen.
Je kan er niet van uit gaan dat een andere weggebruiker, jouw snelle reactie omdat je anders fout rijdt compenseert, mischien zat ie net naar links te kijken naar dat lekkere mokkel.. Kortom, jij maakt een speciale verrichting, dan moet jij ook zorgen dat je ook kan wisselen van rij baan, niet gewoon gaan en hopen dat ze je de ruimte geven... Vervolgens gaam remmen als je er niet tussen kan, is helemaal idioot. Dan rij je maar door...
 
Laatst bewerkt:
Sorry ?


Anyway... Ook al ben je zelf niet in directe zin als "schade aan je voertuig of persoon" betrokken. Je bent wel degelijk getuige geweest en je bent doorgereden na het zien van een aanrijding. Zeker bij letsel (whiplash?) was jouw getuigeverklaring zeer waardevol geweest voor de schuldvraag.

Het minste wat je had kunnen doen is die muppet even de waarheid vertellen en je tel.nr uitwisselen met de 2e bestuurder.

Dus of al je reakties nou zo scherp waren in dit verhaal ?

:N

Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen
 
Narrow Escape :X !

Even een spannend momentje, maar wel heelhuids het verhaal na kunnen vertellen

:} :}
 
Goeie reactie.

Toch blij dat de meeste motor rijders meer met het verkeer bezig is en meer om zich heen kijkt dan de gemiddelde koekblikker.

succes
 
*O* A.N.T.I.C.I.P.E.R.E.N. *O*

an·ti·ci·pe·ren op (ww.)
1 vanuit een bepaalde verwachting handelen => prejudiciëren op, vooruitlopen op

Goe gedaan MAN :Y
 
Je moet niet invoegen wanneer je erachterkomt dat je op de verkeerde rijbaan staat. Je moet invoegen wanneer je ziet dat er genoeg ruimte is om in te voegen.
Je kan er niet van uit gaan dat een andere weggebruiker, jouw snelle reactie omdat je anders fout rijdt compenseert, mischien zat ie net naar links te kijken naar dat lekkere mokkel.. Kortom, jij maakt een speciale verrichting, dan moet jij ook zorgen dat je ook kan wisselen van rij baan, niet gewoon gaan en hopen dat ze je de ruimte geven... Vervolgens gaam remmen als je er niet tussen kan, is helemaal idioot. Dan rij je maar door...


zoals ik al eerder zei; op de linkerbaan stond toen een file, en toen ik dat zag, stond op de borden nog zowel amsterdam als een andere richting, dus ik was in veronderstelling dat deze beide rijbanen nog wel even samen zou blijven, of als ik geluk zou hebben, de rijbaan waar ik zat, naar amsterdam zou gaan, dat was dus niet zo, ik was overigens niet de enige, toen ik uiteindelijk toch ingevoegd was, zag ik nog tientallen auto's die wel helemaal naar voren schoof, en op allerlaatste moment, dus op het moment dat de snelweg splitst, in te voegen, DIE mensen zijn eikels. Toen ik invoegde, kon ik nog niet zien waar de snelweg splitste (was een bocht, na een brug).... c'est la vie....

enne, ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het moment dat ik die file gewoon voorbij kan rijden op mijn motor..., en geen last hoef te hebben van die file:D helaas moet ik eerst mijn rijbewijs nog halen... ben ermee bezig:D
 
Rij lekker op de A10 Zuid richting de A10 West en besluit er zo'n koekblik om toch maar de A4 te nemen :? en gooit zijn richtingaanwijzer naar links en trapt bovenop de rem |( omdat ie er niet tussen kan |( .
Ik rij 1 koekblik achter doe muppet en mijn voorganger ziet het aankomen en gaat ook vol in de ankers (lekker he, bumper kleven). Ik kijk nog ff in mijn spiegeltje en zie de volgende klevert al aan komen GLIJDEN :( .
Toch maar ff heeel snel besloten om daar niet tussenin te blijven en gooi hem tussen de rijbanen in en ja hoor, BAF, mijn achterligger klapt met een rotgang bovenop mijn voorganger en ze schuiven zo tegen die muppet die zo nodig nog ff naar de A4 wilde :W .
Ik denk dat die muppet dit niet nog es zal proberen!

Zo, dat moest ik ff kwijt hoor. Da's wel ff schrikken op de vroege morgen zeg.



Wow heb jij mazzel dan... _O- _O- _O- _O- Strakke actie!


Zo hebben ze mij vanachter aangereden op de A13...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan