Bedankt meneer Shell

Er is zeker een kredietcrisis gaande... :?
Dat we het weer voor de zoveelste keer over de benzineprijzen gaan hebben... :z...
 
lol, ik heb h'm gister voor 1,38 per liter euro 95 getankt :P
Same, onbemande pomp @ woudenberg.

@ die prijs: Shell maakte gewoon 'wat minder winst' toen de prijs omhoog ging, nu zijn ze weer back on track @ 20 miljoen Euro kerstbonussen voor de directie daar :W
 
Laatst bewerkt:
Er is zeker een kredietcrisis gaande... :?
Dat we het weer voor de zoveelste keer over de benzineprijzen gaan hebben... :z...


:Y :Y :Y En toch rijdt den burger er geen meter minder om (uitzonderingen daar gelaten)


*edit* Vrijdag?¿?
 
Laatst bewerkt:
:Y :Y :Y En toch rijdt den burger er geen meter minder om (uitzonderingen daar gelaten)


*edit* Vrijdag?¿?

:Y


Ff zwaaien gelijk :W *O* *O* *O*

Geweldig .. zo vrijdag topiccie *O*

Ok Ouweman , beetje lullig allemaal , maarja welkom in dit landje der onbegrensde mogelijkheden :Y O-) _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
:Y :Y :Y En toch rijdt den burger er geen meter minder om (uitzonderingen daar gelaten)

Omdat ze allemaal liever mauwen en klagen, zonder iets te doen... ;)
Het is zo simpel... als de prijs je niet bevalt, dan koop je het niet! Moet je alleen niet zeuren over de prijzen van het openbaar vervoer, of hoe zwaar het fietsen door weer en wind wel niet is enz. enz...
 
Omdat ze allemaal liever mauwen en klagen, zonder iets te doen... ;)
Het is zo simpel... als de prijs je niet bevalt, dan koop je het niet! Moet je alleen niet zeuren over de prijzen van het openbaar vervoer, of hoe zwaar het fietsen door weer en wind wel niet is enz. enz...

Zeuren mag wel, dat is nederlands eigen, maar wel gewoon doen :+
 
Ik was blij verrast toen ik 1.43 per L moest betalen van de week (bij een gewone pomp)... dat is lang geleden.
Mag nog wel even meer naar beneden die prijs.
 
gelukkig bestaat de volledige benzineprijs in nederland ook daadwerkelijk uit "productprijs" :z

(diagrammetje is wel OUD, maargoed :+)
8113_0.jpg
 
Ach, als de olieprijs zakt, dan zakt de prijs aan de pomp niet evenredig mee hoor. Gezien de prijzen van dit moment zijn de productiekosten voor een raffinaderij ook hoger en aangezien de productiekosten maar een fractie zijn van de pompprijs zijn, merk je er dus niet veel van.
Bovendien word er geschoven met de productie zoals het meer/of minder maken van benzine, kerosine en diesel dus daar zit ook nog wel wat flex in.

Meeste wat je betaalt is accijns, wat de overheid dan weer in fortis en icesave klanten kan stoppen.
Werk trouwens zelf bij zo'n raffinaderij. Heb daar een leuk kortingspasje van wat al jaren in de hoek ligt want als ik bij de onbemande pomp hier in het dorp tank ben ik goedkoper uit voor dezelfde benzine....

Roep alleen af en toe op verjaardagen dat ik zo veel rij omdat de benzine voor mij toch gratis is....krijg je leuke jaloerze blikken van...... _O-

Als ik bij een merkpomp ga tanken zeg ik trouwens altijd tegen die bediende: Doe er maar 2 pakjes peuken bij, want de benzine is hier zo goedkoop |(
 
Even een weetje !! quote"De prijs voor een vat ruwe olie steeg een aantal maanden terug naar een recordhoogte van $147. De slotstand van vandaag ligt ruim 40% lager"
Dat houd in voor een liter benzine top prijs €1,68 zou nu dus met die verlaging van 40% moeten kosten € 1,00,8 per liter!! bedankt Shell kunnen we ook zoenen , dat hoort erbij als ik genaaid wordt !! :r :r :r
Op TV kom je best slim over, maar dit is dan weer zo dom |(
Je had vast gedronken ;)
 
Ach, als de olieprijs zakt, dan zakt de prijs aan de pomp niet evenredig mee hoor. Gezien de prijzen van dit moment zijn de productiekosten voor een raffinaderij ook hoger en aangezien de productiekosten maar een fractie zijn van de pompprijs zijn, merk je er dus niet veel van.
Bovendien word er geschoven met de productie zoals het meer/of minder maken van benzine, kerosine en diesel dus daar zit ook nog wel wat flex in.

Meeste wat je betaalt is accijns, wat de overheid dan weer in fortis en icesave klanten kan stoppen.
Werk trouwens zelf bij zo'n raffinaderij. Heb daar een leuk kortingspasje van wat al jaren in de hoek ligt want als ik bij de onbemande pomp hier in het dorp tank ben ik goedkoper uit voor dezelfde benzine....

Roep alleen af en toe op verjaardagen dat ik zo veel rij omdat de benzine voor mij toch gratis is....krijg je leuke jaloerze blikken van...... _O-

Als ik bij een merkpomp ga tanken zeg ik trouwens altijd tegen die bediende: Doe er maar 2 pakjes peuken bij, want de benzine is hier zo goedkoop |(


Jij maakt geen vrienden zo :N

Maar veel plezier met je pasje, op de volgende MFFM zullen we je even bekend maken met de MF knokploeg, omdat jij je zit te verrijken aan MF-ers en vervolgens nog gaat zeggen dat je een kortingspasje hebt.

})
 
idd, en nog fout ook (als het procenten waren :9)
sorry maar kan me geen voorstelling maken van benzine die fl 1,09 per liter kost :+
procenten staan in de kleurtjes van t diagram ;)
maarre... benzine van fl 2,38 per liter was een aantal jaar geleden nog niet eens zo heel gek :P
 
Jij tankt ruwe aardolie? :z

Dat spul moet getransporteerd, geraffineerd, wederom getransporteerd opgeslagen en verkocht worden. Dat is het grootste deel van de bruto prijsopbouw en daar hangen allemaal redelijk vaste prijskaartjes aan vast.
 
bedankt Shell kunnen we ook zoenen , dat hoort erbij als ik genaaid wordt !! :r :r :r
hehe moest denken aan nieuwe chris rock show waarin die zegt:

The prices of gas have gotten so high, that when I go to the pump, every time I fill up, I jerk off. I just whip it out, and jerk it off? You wanna know why?? Cause when I spend that kind of money, I'm used to coming!!
 
Even een weetje !! quote"De prijs voor een vat ruwe olie steeg een aantal maanden terug naar een recordhoogte van $147. De slotstand van vandaag ligt ruim 40% lager"
Dat houd in voor een liter benzine top prijs €1,68 zou nu dus met die verlaging van 40% moeten kosten € 1,00,8 per liter!! bedankt Shell kunnen we ook zoenen , dat hoort erbij als ik genaaid wordt !! :r :r :r

Bezineprijs heeft toch geen rechtevenredig verband met de olieprijs? |( |( |( |(
 
weet je wat je doet, je koopt een paar vaatjes goedkope ruwe olie van 90 dollar per vat, dat laat je naar Nederland verschepen, en dat pleur je in je tank.

Raar of niet dat de benzineprijs naijlt op de grondstofprijs?

Ruwe olie, daar moet nog van alles aan gebeuren mensen voordat het je tank in gaat!! Je kunt idd niet verwachten dat de prijs aan de pomp evenredig daalt/stijgt met ruwe olie.

Ik heb gister overigens €1,189 betaald voor een liter diesel, en dat nog wel bij de Shell
 
Het is al erg zat dat er hier mensen zijn die blij zijn dat ze voor 1,39 per liter tanken.. ook al is het beter dan 1,40 of wat dan ook.. we worden nog steeds allemaal heel heel diep en hard gen**** en niemand die er iets aan kan doen. En stoppen met rijden is geen optie, dus lekker betalen die handel...
 
Ruwe olie, daar moet nog van alles aan gebeuren mensen voordat het je tank in gaat!! Je kunt idd niet verwachten dat de prijs aan de pomp evenredig daalt/stijgt met ruwe olie.

Ik heb gister overigens €1,189 betaald voor een liter diesel, en dat nog wel bij de Shell
klopt....dieselprijs zakt een beetje de laatste dagen :Y
 
dat de prijs zo duur is ligt hoofdzakelijk bij Amerikaanse regering en de nederlandse regering en niet zozeer bij Shell !


Dus je zou het met Bush of Bos moeten doen ! :+

Amerika trekt aan de touwtjes en bepaalt wat er gebeurd en zorgt dat jij drie keer zoveel moet betalen aan de pomp. In feite heeft Amerika genoeg olie in hun grond zitten voor de komende 200 jaar , maar door de OPEC toentertijd op te zetten werd er veel meer aan verdient dan zelf de olie uit hun grond te halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan